Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Pusse opp bad - tid - flis på flis?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

 

Jeg hadde rørlegger på besøk, de regnet godt 3 uker på jobben - det går ikke.

 

Mitt håp ble dermed flis-på-flis som det reklameres med. Tenkte da på en handymann/altmuligmann.

 

Dusjen er i hjørnet på flisene. Ønsket å få vegghengt toalett ja.

 

Vil ha kvalitet, helst ikke vente til 2021 når koronaen (evt.) er over...

Lenke til kommentar

Begynte å skrive et lengre innlegg, men det blir mye om og hvis. Har lagt gulvflis på gulvflis før, men da ville kunden ha det spesifikt. Har lest at det ikke skal være noe problem, så lenge det er reint, og mulig man må smøre på noe primer først som sikrer vedheft. Skal du rive flisene, må du være sikker på at membranen er hel, holdbar i 15-20 år og ikke er punktert. Å rive/pigge på den måten er ikke bare enkelt. Det spørs hvor godt flisene sitter. Og limet bør kanskje brukes pussemaskin på. Har ikke gjort større sånne jobber før, brukte bare mureskjea med begge henda og skrapte med hard kraft på de små slike jobbene vi hadde.

Men hovedrådet mitt var at å betale for 1-2 timer med konsultasjon fra profesjonell, hvor du skriver opp steg for steg hva du får av råd, er ingen dårlig investering.

Men for enkelhets skyld: Riving 1-2 dager. Demontering av toalett, dusjkabinett, rørkoblinger osv: 1 dag. Flis: 3-4 dager. Fuging: 1-2 dager. Silikonering: 1 dag.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke en flislegger eller noen ekspert på feltet, men flis på flis høres ut som en dårlig ide
Er det på gulv så blir gulvet ~2-5 cm høyere, som ikke høres ut som mye, men det merkes 
Vi vet ikke hvor høyt det er nå og om det blir ett stort steg opp

Fliser kan taes av med hammer og brekkjern, men kan være enklere med maskin

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva er intensjonen med oppussingen? Et 15 år gammelt bad har gått ut på teknisk levetid, og modent for full rehab. Det du planlegger å gjøre er å sminke det pent, uten at noe blir bedre. Etter 15 år begynner membranen å bli sliten, og siden du har dusjhjørne har membran fått seg en solid påkjenning opp gjennom årene. Går du over til dusjkabinett får du fint 15 år til ut av badet

Vegghengt toalett er ikke noe særlig problem lenger, siden man får ganske stilige toaletter med utenpåliggende sisterne. 

https://megaflis.no/geberit-monolith-sisterne-hvit-glass.html

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...