Gå til innhold

Kan jeg kjøpe hvilken som helst 8 pins gpu kabel?


Conkey

Anbefalte innlegg

Har en corsair hx850, og skal oppgradere til ny gpu (rtx3080). Produsentene anbefaler 2 seaparte 8 pins kontakter på gpu. Har flere kabler som splittes til 2x8 pins men kun 1 kabel som er ren 8 pins(Hvor jeg har suller bort den andre vet jeg ikke).

uansett - kan jeg kjøpe en 8 pins gpu strømkabel fra hvilken som helst produsent og bruke denne på min modulære psu? 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan sikkert bruke det du har fra før, Hvis ikke følger det sikkert med fra produsenten det du trenger. Det hadde vært lite popolært om de solgte deg noe do ikke kan bruke.

Dersom slikt selges må du henvende deg til produsenten av strømforsyningen. De vil mest sannsynlig komme ut med de pluggene som kreves for å få det til å se pent ut eller bruke det som er mest praktisk.

Lenke til kommentar
Datafriken skrev (49 minutter siden):

Du kan bruke 1 av de 2x8 og la den andre delen være ubrukt + bruke den andre 1x8 ?

Vil dette fungere likt som 1x 8 pins altså? Så litt rundt på nett at det var minimal forskjell på å bruke enkle vs splittede ledninger. Men nye rtx krever visstnok 2 enkle 8 pins ledninger. Vurderer sterkt å bare kjøre på med en splittet ledning også. 

Lenke til kommentar

Stygt blir det uansett med 12-pin adapteret, men er du heldig så lager Corsair en 2x8 pin til 12 pin kabel til din PSU så trenger man ikke det udyret av spaghetti. Tror jeg ville brukt 2 separate kabler da det er litt usikkert hvor kresne 3080 kortene er enda. Regner med at det ikke er noe problem, men hvorfor ta sjansen liksom?

Endret av VegardBS
Lenke til kommentar
VegardBS skrev (35 minutter siden):

Stygt blir det uansett med 12-pin adapteret, men er du heldig så lager Corsair en 2x8 pin til 12 pin kabel til din PSU så trenger man ikke det udyret av spaghetti. Tror jeg ville brukt 2 separate kabler da det er litt usikkert hvor kresne 3080 kortene er enda. Regner med at det ikke er noe problem, men hvorfor ta sjansen liksom?

Ser mot msi trio x eller noe tilsvarende fra asus. De bruker 2 x 8pin. Hvis ikke jeg har misforstått er det FE kortene som bruker 12 pin. 
«problemet jeg har er at jeg kun finner 1 8pin ledning (selv om psu ble levert med 2 etter det jeg kan se). Vanskelig å finne en 8pin ledning som kan kjøpes løst på lager noe sted. (Samt at de er relativt dyre). 

alternativene er å a) kjøpe en dyr kabel/satse på at de kommer på lager tidsnok, b) kjøpe en 8pin kabel fra annet fabrikat enn corsair????? C) bruke en enkelt kabel som splittes i 2 8pin kontakter, eller som skrevet over her d)bruke en av kontaktene fra en dobbel samt den enkle jeg har.

Hva vil en anbefale? (Håper det ble forståelig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...