Gå til innhold

Studere på universitetet, men mangler mye fra videregående


Killer Queen

Anbefalte innlegg

Etter 15 år som yrkesaktiv (IT bransjen) så har jeg veldig lyst til å studere litt. Jeg ser mange interessante fag på universitetet, men ser at min historie ødelegger en del for meg. Når jeg gikk på VGS så dreit jeg bokstavelig talt i det meste så jeg har ikke fullført så mye.

Når jeg søker råd hos de forskjellige universitetene så får jeg ulike svar. Noen sier jeg må ta Matematikk R1 og noen sier at jeg må ta Matematikk Vg2PY eller Vg2TY. Jeg syns det er litt ugreit å starte på noe uten å vite at jeg får nytte av det. Jeg skulle egentlig ønske at jeg fikk et klart svar.

Er det noen som kan hjelpe meg å forstå? For eksempel, jeg velger å ta R1 Matematikk også viser det seg at jeg ikke trenger det, men jeg må ha Vg2PY :-S

Endret av Killer Queen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Killer Queen skrev (På 11.9.2020 den 14.52):

Etter 15 år som yrkesaktiv (IT bransjen) så har jeg veldig lyst til å studere litt. Jeg ser mange interessante fag på universitetet, men ser at min historie ødelegger en del for meg. Når jeg gikk på VGS så dreit jeg bokstavelig talt i det meste så jeg har ikke fullført så mye.

Når jeg søker råd hos de forskjellige universitetene så får jeg ulike svar. Noen sier jeg må ta Matematikk R1 og noen sier at jeg må ta Matematikk Vg2PY eller Vg2TY. Jeg syns det er litt ugreit å starte på noe uten å vite at jeg får nytte av det. Jeg skulle egentlig ønske at jeg fikk et klart svar.

Er det noen som kan hjelpe meg å forstå? For eksempel, jeg velger å ta R1 Matematikk også viser det seg at jeg ikke trenger det, men jeg må ha Vg2PY :-S

Hvordan matte du må ha kommer helt an på hva du vil studere. Du kan ta opp manglende fag som privatist og søke etter 23/5-regelen. Jeg gjorde det selv da jeg var som deg i mine yngre dager. Evt kan du vel søke med realkompetanse, men da vil evt kun IT-studier være relevant. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...