Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Skal dere ta vaksinen?


Morromann

Skal dere ta vaksinen for Covid-19?  

389 stemmer

  1. 1. Skal dere ta vaksinen for covid-19?

    • Ja, uten forbehold
      197
    • Nei
      75
    • Ja, men med forbehold
      81
    • Vet ikke
      36


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Merko skrev (11 timer siden):

Når det er sagt, så har jo "norske helsemyndigheter" hatt såpass mange feil / feilvurderinger i løpet av Covid19 perioden, at man ikke skal ta alt de sier for god fisk heller. De har jo selv innrømmet at de har tatt mye feil, da de sitter på mer erfaring nå enn hva de gjorde i starten. Det samme vil være tilfellet for en evt vaksine.

Det norske helsevesenet er fremdeles utallig ganger mer kompetente til å vurdere risikoen rundt den nye vaksinen, enn det vi er her på diskusjon.no

  • Liker 9
Lenke til kommentar
bshagen skrev (1 time siden):

Det norske helsevesenet er fremdeles utallig ganger mer kompetente til å vurdere risikoen rundt den nye vaksinen, enn det vi er her på diskusjon.no

Det er klart. det skulle jo bare mangle. det er strengt tatt jobben demmes.

Det betyr ikke at man skal gjøre alt de sier med en gang det åpnes opp for det. Man kan bruke hodet selv også  :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Merko skrev (1 minutt siden):

Det er klart. det skulle jo bare mangle. det er strengt tatt jobben demmes.

Det betyr ikke at man skal gjøre alt de sier med en gang det åpnes opp for det. Man kan bruke hodet selv også  :)

Det er greit. Men du skal være rimelig godt bevandret i det teoretiske før begir deg på å synse på faglitteraturen rundt de forskjellige vaksinene, det er ikke helt "lekman"-språk, og det er høyere sannsynlighet for at du tolker deg frem til en feil personlig konklusjon enn at myndighetene gjør det. Jeg er for at folk skal stille spørsmål om ting og ha en viss form for sunn skepis, men å tro at man kan gjøre bedre beslutninger på noe man ikke har peiling på i det hele tatt, skriker Dunning-Kruger og kan i verste fall være farlig for de man omgåes med, da vaksiner ikke bare er viktige for individet, men også for en større populasjon

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Er enkel matte dette, er du veldig ung og ikke i risikohelse gruppe så kan du vente fordi da er du uansett ikke prioritert.

For de andre er risiko for alvorlig Corona sykdom hos deg eller nære relasjoner og familie større en den lille en millionsdel som blir utmattet eller svetter for mye whatever....

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Vaksinemotstand er ofte Hillbilly's i Usa, sikkert mange som stemmer Trump.

Norge er de vel ofte folk uten utdannelse eller på trygd eller Nav.

Ofte har de mer tro på alternativ healing, konspirasjoner om 5g og de tror på horoskop og astrologi... Dette henger nok mye sammen med uvitenhet og manglende utdanning.

Det er jo bare bra at noen frivillig takker nei, så blir det flere vaksiner for folk som er fornuftige og vil ha. Hillbilly up!

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (17 minutter siden):

Er enkel matte dette, er du veldig ung og ikke i risikohelse gruppe så kan du vente fordi da er du uansett ikke prioritert.

Ikke nødvendigvis. Om målet er en hurtig administrering der man skal knekke viruset i hele befolkningen, så kan like gjerne alle ta den. Selv om man ikke er i risikogruppa så betyr det ikke at man ikke kan smitte folk som er det. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
bshagen skrev (5 minutter siden):

Ikke nødvendigvis. Om målet er en hurtig administrering der man skal knekke viruset i hele befolkningen, så kan like gjerne alle ta den. Selv om man ikke er i risikogruppa så betyr det ikke at man ikke kan smitte folk som er det. 

Det jeg mente er at i Norge og flere andre steder så får ikke disse først. Ikke fordi det ikke er bra, men fordi det ikke er nok. En Pragmatisk løsning.

Dette samt alle med skepsis til vitenskap og vaksine gir bare mer til folk som behøver eller vil ha vaksine..

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (4 minutter siden):

Det jeg mente er at i Norge og flere andre steder så får ikke disse først. Ikke fordi det ikke er bra, men fordi det ikke er nok. En Pragmatisk løsning.

Dette samt alle med skepsis til vitenskap og vaksine gir bare mer til folk som behøver eller vil ha vaksine..

Jeg leste ikke dette utav innlegget ditt i det heletatt, dette er jo noe helt annet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (1 time siden):

Det betyr ikke at man skal gjøre alt de sier med en gang det åpnes opp for det. Man kan bruke hodet selv også  :)

Helt enig. Og den beste måten å bruke hodet på i et land med så godt fungerende helsevesen som Norge, er å stole på at anbefalingene man får er bedre enn det man kan finne ut og tenke ut på egen hånd.

Jeg synes fortsatt det skinner igjennom i de fleste postene dine her, at du mener at du selv kan ta bedre avgjørelser enn det norske helsemyndigheter kan...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
theNiceOne skrev (5 minutter siden):

Jeg synes fortsatt det skinner igjennom i de fleste postene dine her, at du mener at du selv kan ta bedre avgjørelser enn det norske helsemyndigheter kan...

Hva du synes er vel rekende likegyldig. Om du vil være en av de første til å ta imot vaksninen dersom du skulle få muligheten til det må du gjerne det for min del. Jeg venter til den er "utprøvd" slik at man får en viss forståelse hvilken effekt og evt bivirkninger man kan få.

Men igjen, noen tenker jo ikke selv. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Merko skrev (Akkurat nå):

Hva du synes er vel rekende likegyldig. Om du vil være en av de første til å ta imot vaksninen dersom du skulle få muligheten til det må du gjerne det for min del. Jeg venter til den er "utprøvd" slik at man får en viss forståelse hvilken effekt og evt bivirkninger man kan få.

Men igjen, noen tenker jo ikke selv. :)

Er du utdannet innen fagfeltet? I såfall finnes du jo ikke kompetent til å ta en rasjonell avgjørelse på dette spørsmålet? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
bshagen skrev (39 minutter siden):

Jeg leste ikke dette utav innlegget ditt i det heletatt, dette er jo noe helt annet

"så kan du vente fordi da er du uansett ikke prioritert."

med dette mente jeg at staten først prioriterer gamle OG risikogruppene først. Om det var nok til alle med engang så hadde det vært noe annet. Dette er det samme i hele EU tror jeg, så Sverige hadde ikke fått flere kvoter for Norge, men med tid så vil forhåpentligvis alle med unntak av konspirasjonsteoretikere bli vaksinert, dvs alle som vil.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...