Gå til innhold

Moria-beboer til NRK: – Nå bare hater jeg Europa


Anbefalte innlegg

Emneknaggen #50erikkenok herjer på Facebook. Når er det nok? Når er det ikke lenger en dråpe i havet? 

Det opplagte svaret er aldri.

Forholdene i Moria er selvsagt forferdelige, men hva gjør Moria så spesielt sammenlignet med andre slumområder?

https://www.nrk.no/urix/moria-beboer-til-nrk_-_-na-bare-hater-jeg-europa-1.15155213?fbclid=IwAR3kqmQnsUzulq6tXy1lSYG592ean2qO8ndeCQ_EwVt_bk2vs1E3YE-F6WE

image.gif.dc3ca11633bf9914360677bba6d15c51.gif
 

Sitat

 

– Jeg hadde virkelig store forventninger til Europa. Nå bare hater jeg Europa. Det har blitt et helvete for meg, forteller Mila fra Moria-leiren til NRK.

– Brannen startet fordi folk var sinte og ville vise at de var sinte. Vi satte fyr på hele leiren for å vise vår avsky, sier Mila.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
DukeRichelieu skrev (7 timer siden):

Emneknaggen #50erikkenok herjer på Facebook. Når er det nok? Når er det ikke lenger en dråpe i havet? 

Det opplagte svaret er aldri.

Forholdene i Moria er selvsagt forferdelige, men hva gjør Moria så spesielt sammenlignet med andre slumområder?

https://www.nrk.no/urix/moria-beboer-til-nrk_-_-na-bare-hater-jeg-europa-1.15155213?fbclid=IwAR3kqmQnsUzulq6tXy1lSYG592ean2qO8ndeCQ_EwVt_bk2vs1E3YE-F6WE

image.gif.dc3ca11633bf9914360677bba6d15c51.gif
 

 

Jeg tror det er nettopp det uthevede som har gjort at entusiasmen fra 2015 la seg så fort; En ble solgt en "dugnad", for så å oppdage at i motsetning til vanlige dugnader, der en gjør en kort innsats og høster fruktene av over lengre tid, var det her snakk om en lang innsats uten noen klar ende i sikte og enorme kostnader i overskuelig fremtid. 

Dette gjelder også hvor mange en er villig til å ta imot. Om det var snakk om en engangsinnsats for å rydde denne leiren tror jeg viljen til å ta imot ville vært stor, men all den tid det hele tiden kommer nye mennesker til nye leirer og en alltid vil kunne peke på nye grupper som bør hentes tror jeg viljen blir mindre, fordi det ikke er snakk om løse et problem men å flikke på det i det uendelige. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg hadde støttet en kort-opphold bistandsleir utenfor gjerdene, innafor grensen, med mindre folk skal grine ''om de er innafor grensen har nasjonen fult foreldreansvar for mennesket''.

Dum-tolking av ''Asyl-retten'' har netto skadet verden, nå er alle på drømmesøken etter paradis...
Folk må sette foten ned å stå opp for bærekraftig Uhjelp for flyktninger, det er å hjelpe Jordan og Tyrkia, iaf starte der.
Kanskje det er mulig å sette opp grenseleirer på en tynn stripe land på syrisk side av grensen mot Jordan, tviler på at noen angriper en internasjonal flyktningleir, andre enn gjøker som IS.

#1erformange....
Blir mye hat om jeg poster den taggen på FB :D

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Selv 50.000 ville vært en dråpe i havet. Det er dette mange ikke evner å forstå, men Gud så deilig å kunne poste profilbilde med #50erikkenok og fremstå som godheten selv.

Synes Erna svarte fint for seg i går. Hva er vitsen med å hente flere fra Moria når de sannsynligvis ikke har et reelt beskyttelsesbehov og uansett vil bli returnert til hjemlandet?

Sitat

– Vi vet jo heller ikke om de får asylstatus. Derfor peker vi primært på barnefamilier fra Syria. Det er de som har høyest sannsynlighet for å få bli. Så er vi en usikker situasjon om hvor mange som eventuelt skal uttransporteres etter vedtak. og hvor vanskelig det kommer til å bli, sa Erna Solberg.

 

Sitat

– Vi må se på andre steder nå. Vi har betalt milliarder til Libanon for å få deres systemer til å fungere. Men akkurat nå er det ingenting som fungerer der. At det blir hentet noen flere enn vi hadde planlagt fra Libanon: Ja, sier Solberg.

 

 

Sitat

 

Solberg viste til at Norge tidligere har hentet 750 asylsøkere fra Hellas for at søknadene skulle behandles i Norge.

– Og så henter vi 50 nå. Vi kan ikke i en ny sikkerhetssituasjon løse alle problemer for Hellas eller overta alt ansvaret, sa statsministeren.

 

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke vitsen med å ta til Norge et "representativt utvalg" på 50 stykker for å se om de har krav for å få asyl for å dermed muligens måtte sende disse 50 tilbake til hjemlandet fordi de ikke har krav på det.

Hadde det ikke vært bedre om man tok asylintevjuene i Hellas og at hvert EU land jobbet med så og så mange saker?  Etter man har funnet de som faktisk trenger asyl, ja da kan man begynne å diskutere at disse muligens kan få asyl i andre land enn Hellas. 

Denne Moria-skandalen er bare enda et bevis på hvorfor EU bare er en vits. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 3
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (3 timer siden):

Selv 50.000 ville vært en dråpe i havet. Det er dette mange ikke evner å forstå, men Gud så deilig å kunne poste profilbilde med #50erikkenok og fremstå som godheten selv.

Der har du det :D det er lett å late som en er generøs og godhjertet...

Måtte symbolpolitikken og hjerte-tenkingen død en rask død...

Endret av Alexander4840
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det som er kjipt er folk som virkelig trenger hjelp er i fare for å ikkje få den. Pga noen idioter som søker "eit betre liv" på meir eller mindre ulovlig grunnlag. Same idioter setter fyr på leier de bor i. Og sier de hater Europa. Alle samman burde kastast ut av Europa, med mindre de selv gjekk direkte til myndigheter og søkte om videre hjelp/veiledning.
Det er same type shit som kjem te å angripe politiet når SIAM idioter sier noe provokativt. Slike folk bør ikkje slippe te Europa.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (På 10.9.2020 den 23.26):

Emneknaggen #50erikkenok herjer på Facebook. Når er det nok? Når er det ikke lenger en dråpe i havet? 

Det opplagte svaret er aldri.

Forholdene i Moria er selvsagt forferdelige, men hva gjør Moria så spesielt sammenlignet med andre slumområder?

https://www.nrk.no/urix/moria-beboer-til-nrk_-_-na-bare-hater-jeg-europa-1.15155213?fbclid=IwAR3kqmQnsUzulq6tXy1lSYG592ean2qO8ndeCQ_EwVt_bk2vs1E3YE-F6WE

Jeg begynner faen meg å bli lei av dette. Asylinstituttet ble til i en helt annen tid og under andre omstendigheter. I dag har det ingen mening å beholde det. Vi kan ikke redde verden ved å hente en brøkdel av dem til Norge. Resten vil fortsatt lide, og vi ender bare med å påføre folk i Norge ekstremt mye mer lidelse på grunn av kriminalitet og djevelskap fra krigstraumatiserte mennesker med primitiv voldskultur.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
hekomo skrev (39 minutter siden):

Jeg begynner faen meg å bli lei av dette. Asylinstituttet ble til i en helt annen tid og under andre omstendigheter. I dag har det ingen mening å beholde det. Vi kan ikke redde verden ved å hente en brøkdel av dem til Norge. Resten vil fortsatt lide, og vi ender bare med å påføre folk i Norge ekstremt mye mer lidelse på grunn av kriminalitet og djevelskap fra krigstraumatiserte mennesker med primitiv voldskultur.

På kornet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (3 timer siden):

Norge kan fint ta imot alle 15 000 fra Moria. Vi har både råd og plass til dette.

Kan du vise meg regnestykket ditt?

Hvor mange mener du Norge har råd og plass til å ta i mot? Kun de 15 000 fra Moria eller flere?

For du vet vel at det er millioner i verden som er i en verre situasjon enn de i Moria? Hvor stopper vi?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...