Gå til innhold

1 skjermoppsett - 2 maskiner? Remote Desktop?


DukeRichelieu

Anbefalte innlegg

Med fast hjemmekontor og 1 jobb-PC + 1 hjemme-PC på samme skjermoppsett skulle jeg gjerne funnet en mer effektiv løsning for å bytte mellom hver PC. Til nå har jeg rett og slett bare plugget om manuelt (skjermkabel + USB-plugg til tastatur/mus), men ønsker å gjøre dette mer sømløst av opplagte årsaker. For eksempel kan det være aktuelt å bytte mellom disse gjennom dagen. :)

Om jeg har forstått riktig kan jeg på min Dell 49" plugge inn to skjermer og bytte mellom disse med en knapp på skjermen. Jeg kan også plugge inn USB-plugg for mus/tastatur på skjermen slik at denne deles av begge maskiner. Denne løsningen vil allikevel kreve en kabel til hver PC.

På hjemmekontor nummer to har jeg en annen skjerm som jeg ikke vet om støtter denne funksjonaliteten.

Er Remote Desktop et alternativ?

Da slipper jeg flere kabler, men er det knirkefritt med tanke på ytelse?

Endret av DukeRichelieu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NoBo skrev (10 timer siden):

Høres ut som om du kan ha nytte av en KVM-switch

Om jeg har forstått riktig vil min Dell 49" fungere nettopp som en KVM switch. Alt felles utstyr (keyboard/mus) plugges inn i skjermens USB porter. Så bytter man mellom PC-er med en knapp på skjermen.

Vil allikevel kreve to kabler (kan leve med det så klart).

Usikker på om skjermen jeg har på hjemmekontor nummer to har denne funksjonaliteten. Må undersøke. I så fall kunne jeg brukt en KVM switch der.

Men jeg undres på om Remote Desktop er et vel så bra alternativ. Er ikke verre enn at jeg tester det og ser, men tenkte høre hva andre evt. gjør her. :)

Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (1 time siden):

Kan du utdype? :)

Hvor raskt bytter du med KVM-switch? Går det helt sømløst?

Med min switch tar det vel et sekund eller to å skifte mellom to maskiner. Siden du har en switch innebygget i skjermen vil jeg anta at dette er en raskere og bedre løsning enn det jeg har. Eneste problemet jeg har oppdaget er å skifte mens jeg spiller. Ser ut til at enkelte spill ikke liker at en "fjerner" skjermen. :laugh:

Når det gjelder Remote Desktop så er det litt mer tungvint. Først må en starte programmet, så skrive inn et passord, og så tar det gjerne noen sekunder før en er logget inn. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...