Gå til innhold

Prince of Persia: The Sands of Time får en «remake» – bygges opp fra grunnen av


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, Heiti said:

Audun, kunne du sett litt på hvor stor andel av spill som slippes nå er remake av et eller annet slag? De burde fokusere på nye historier, mener jeg.

Nja... Gode spill med gode historier kan godt pusses opp for nye gamere som kommer til. Kommer til å hive meg over dette selv om jeg har spillt historien tidligere 

Lenke til kommentar
Heiti skrev (8 timer siden):

Audun, kunne du sett litt på hvor stor andel av spill som slippes nå er remake av et eller annet slag? De burde fokusere på nye historier, mener jeg.

Enig med Mumriken her. Og for min del handler det om at jeg alltid har hatt lyst å spille dette, men at jeg synes grafikken har blitt for utdatert og sannsynligvis kontrollene også. Så en oppussing får meg til å få lyst å spille det igjen.

Men, jeg synes det er en uting når det blir late remasters eller gjenutgivelser, der det er en opplagt cash grab, for eksempel dersom spillet er veldig nytt og man nesten ikke merker forbedring på verken grafikk eller gameplay. Mafia 2, den nye Mario-samlingen og Tony Hawk's Pro Skater HD er gode (dårlige?) eksempler.

Lenke til kommentar
Heiti skrev (11 timer siden):

Audun, kunne du sett litt på hvor stor andel av spill som slippes nå er remake av et eller annet slag? De burde fokusere på nye historier, mener jeg.

For mange, etter min mening. Men samtidig selger de som hakka møkk, og det er tydelig interesse. Det ser vi også, på leserfronten. Det er vanskelig å se for seg hvorfor spillselskap skal si nei takk til lettjente penger. 

Men det er nok et større kulturproblem enn et rent spillproblem. Filmbransjen ser at det er mindre risiko i å fortelle kjente historier, og musikkbransjen selger jubileumsutgaver av album hvert femte år. Å selge noe man allerede er kjent med er åpenbart mye lettere enn å satse penger på noe nytt. 

Endret av Arodem
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...