Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lite sex i fohold


Gjest 2dd7c...f47

Anbefalte innlegg

Gjest 2dd7c...f47

Jeg er en gift mann på 43 år, som lever i ett forhold hvor jeg og fruen har helt forskjellig seksuelt behov. Hun kan gå lenge uten sex, men jeg kjenner at frustrasjonen bobler etter maks 3 uker.  Jeg har alltid hatt en sterk seksualdrift, og har vist lenge at fruens behov kan variere sterkt. Vi har diskutert dette flere ganger, men jeg kan ikke presse henne til noe hun ikke vil. 
 

Her en dag ble frustrasjonen så sterk at jeg vurderte utroskap, men jeg slo det fra meg. Jeg vet at dette høres sutrete og patetisk ut, men jeg trenger råd om hva jeg skal gjøre. Bør jeg bryte, og la det gå ut over ungene. Eller bør jeg bli, og risikere at jeg finner noen  på si??

Anonymous poster hash: 2dd7c...f47

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje snakk med henne en gang til for å presisere alvoret? Om hun kan inngå kompromiss, eller om det er noe du kan gjøre for å spice opp interessen, som du sa kan hennes behov variere, da kan det mulig være noe du kan gjøre for å påvirke - få frem svar i samtalen. Om dette innebærer at du skal hjelpe til mer med x, skape riktig stemning eller trene for bedre fysikk?

Alternativt hvis alt feiler kan du høre om hun lar deg ha ei på si (det skjer at partner tillater det, dog dette kan selvfølgelig skape krise i de fleste forhold hvis en partner stiller slikt spm), eller vurder det du har nå uten sex vs ha sex med andre men miste den stabiliteten du har (som forsåvidt kan gjenoppbygges med annet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest 0a8e0...b15

Skjønner hva du mener. Her gikk det fra sex minst annenhver dag og kanskje et par ganger om dagen i 5 år før vi fikk barn. Etter fødselen så har sex livet forsvunnet helt. Nå har vi sex maks en gang i mnd og kan gå 7 måneder uten noe som helst.

Har selv vurdert og ta kontakt med tidligere sex partnere som jeg er sikker på hadde blitt med på og treffes for sex men er for glad i min samboer til at jeg får meg til og gjøre det.

Vi har også pratet om det men det blir ikke noe mere sex av det likevel. Så jeg har gått til innkjøp av masse Tenga egg. Og vil si det funker som en grei løsning når nøden er stor ?

Anonymous poster hash: 0a8e0...b15

Lenke til kommentar
Gjest 18f69...70d

Problemet som beskrives her er nok ganske vanlig. Kvinners sexdrift går ned med alderen og etter barn. Da har de ikke lenger noen biologisk grunn til å ha sex. 

 

Anonymous poster hash: 18f69...70d

Lenke til kommentar
Gjest 05236...5b7

Hva ville konen din sagt om du foreslo et åpent forhold fremfor utroskap?

Jeg er i samme situasjon og har heller ikke barn. Det har fungert til nå på grunn av en travel hverdag, men jeg kjenner at jeg savner dette nå. 

Forholdet er bra og jeg er svært glad i partneren min, men det seksuelle har stoppet helt opp og jeg er usikker på om det noen gang kan blomstre opp igjen.

Gjest 18f69...70d skrev (2 timer siden):

Problemet som beskrives her er nok ganske vanlig. Kvinners sexdrift går ned med alderen og etter barn. Da har de ikke lenger noen biologisk grunn til å ha sex. 

Vel. Ja. Samtidig er inntrykket mitt etter å ha lest utallige tråder om dette over årene at det er noe som går begge veier. Er like ofte mannen som mister lysten. 

Anonymous poster hash: 05236...5b7

Lenke til kommentar

Vi mennesker gjør masse ting hele tiden som vi ikke har biologisk grunn til å gjøre. Sexlyst henger nok mye mer sammen med andre ting i hverdagen, og det er større variasjon fra individ til individ enn det er mellom kjønnene. 

TS: hvis kona di er fornøyd med ting slik de er nå og ikke er villig til å endre på noe så tror jeg nok du må vurdere om du kan bli værende eller ikke. Jeg antar jo at ting ellers er bra, så det blir en avveining mellom hva du har og hva du føler du mangler. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...