Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Er folk lei av å følge tiltak og smittevernsregler mot korona?


.berZerk

Anbefalte innlegg

Slutt å ødelegge for alle andre.
Følg reglene og rådene, vaksinen er på vei.
Utålmodige, grådige drittunger, inkluderer alle aldre der, det ligger i hodet.
Aw så synd det er på dem som ikke får feste :(:( ....

Tenk hva disse udugelig sjelene skulle gjort om sykdommen var like dødelig(ved smitte) som spanskesyken var.
Det krever så utrolig lite, lag en lukket mindre gruppe å henge med fysisk, ellers bruk teknologi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (4 timer siden):

Eneste jeg "savner" er en tur til Sverige, som det ikke blir i år

Savner mye jeg ass.

- håndtrykk (og klemming forsåvidt)
- reise ut av landet
- fysiske møter (ikke alltid)
- å ikke ha på munnbind 8 timer hver dag
- kunne ta bussen uavhengig av hvor full den er
- sport med publikum
- en fest (ikke spesielt festglad, men..)
- konsert
- forutsigbarhet jobbmessig og økonomisk

Blir ikke demotivert, bare gleder meg som faen til dette er helt over, når det enn blir!

Endret av Snikpellik
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om vi hadde LITT fleire tiltak og alle fulgte de, så kunne vi levd tilnærmet normalt liv i ganske lang tid nå.

Munnbind når ein er ein befinner seg inne med andre menneskjer (jobb, togstasjon +++), Restauranter/kaffe - de ansatte må bruke munnbind. Transport - selvfølgelig munnbind. Munnbind burde bli delt ut på kaffeer, butikker, o.l.

Sette politiet ut på "gata" for å sjekke at det blir overholdt. Samt 1 meter regel. Bøter på 1000-20.000kr på de som bryter smittevernregler (setter andres liv i fare, bokstavelig talt!). 
Stenge/avlyse feste o.l. Det er så uNØDVENDIG. Folk greier seg fint uten store fester/drikking i 1 år eller noe. 

Lenke til kommentar
Gomby skrev (12 timer siden):

Hadde det vært en farlig sykdom tror jeg nok de fleste hadde fulgt reglene, men når det er et virus som du må bli testa for å i det hele tatt vite om du har hatt det, så skjønner jeg godt at det er lite motivasjon til å følge reglene.

Hadde det vært en ufarlig sykdom ville ikke verdens land og myndigheter innført tiltak man best kan sammenligne med krigstid. 

Det er nettopp det du nevner som dessverre gjør dette viruset så farlig, at det for noen er asymptomatisk og vanskelig å oppdage. Det er liksom akkurat hverken ufarlig eller farlig nok til at det er lett å isolere/kontrollere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Klart jeg er lei men jeg ser det i perspektiv også. Jeg har mindre grunn til å klage enn for eksempel helsearbeiderne som virkelig vasset i dritten under den første bølgen og som desverre sannsynligvis kommer til å gjøre det igjen. Og jeg har mindre grunn til å klage enn de eldre og utsatte som må gjemmes inne på institusjoner og ikke får møte sine kjære og kanskje til og med får beskjed om at de ikke vil få feire jul med dem i år. Dette er mye verre enn å måtte gå fra puben ved midnatt, ikke få dra til Granka, ikke harryhandle på Svinesund og de andre i-landsproblemene som dominerer klagekoret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gomby skrev (13 timer siden):

Hadde det vært en farlig sykdom tror jeg nok de fleste hadde fulgt reglene, men når det er et virus som du må bli testa for å i det hele tatt vite om du har hatt det, så skjønner jeg godt at det er lite motivasjon til å følge reglene.

Det er ufarlig for noen, mens fleire blir langvarig syke eller dør av den. Ufattelig at noen kan være så ignorant med all dekning vi har i media!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
aomt skrev (Akkurat nå):

Det er ufarlig for noen, mens fleire blir langvarig syke eller dør av den. Ufattelig at noen kan være så ignorant med all dekning vi har i media!

Det leses mye konspirasjonsteorier ute på nettet hvor faren ved viruset benektes. Googler man argumentene til benekterne i diskusjonene her kommer linkene opp til steder hvor de med et alternativt verdensbilde vanker. Folk som tror på Illuminati, at Rockefellerne styrer verden, øgler fra verdensrommet, slangeolje kurerer kreft, pyramidene i Egypt ble bygd av aliens, antijødiske, antimuslimske, forskjellige tvilsomme ideunivers.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (2 minutter siden):

Det leses mye konspirasjonsteorier ute på nettet hvor faren ved viruset benektes. Googler man argumentene til benekterne i diskusjonene her kommer linkene opp til steder hvor de med et alternativt verdensbilde vanker. Folk som tror på Illuminati, at Rockefellerne styrer verden, øgler fra verdensrommet, slangeolje kurerer kreft, pyramidene i Egypt ble bygd av aliens, antijødiske, antimuslimske, forskjellige tvilsomme ideunivers.

Så har man i tillegg sterke politiske krefter i diverse land, for eksempel en president i USA som forteller følgerne sine løgner og villedende informasjon om viruset. Det resulterer i slike ting som dette:
 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 time siden):

Det leses mye konspirasjonsteorier ute på nettet hvor faren ved viruset benektes. Googler man argumentene til benekterne i diskusjonene her kommer linkene opp til steder hvor de med et alternativt verdensbilde vanker. Folk som tror på Illuminati, at Rockefellerne styrer verden, øgler fra verdensrommet, slangeolje kurerer kreft, pyramidene i Egypt ble bygd av aliens, antijødiske, antimuslimske, forskjellige tvilsomme ideunivers.

Yupp. Ofte er det narkisa som lever på NAV. De har null problemer å ta penger frå staten, men å stole på informasjon og følge råd, det er uaktuelt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Hadde det vært en ufarlig sykdom ville ikke verdens land og myndigheter innført tiltak man best kan sammenligne med krigstid. 

Er jo nettopp det de har gjort, landene har innført irrasjonelle tiltak basert på irrasjonelt hysteri. Utenom Sverige, vel å merke, som flere land nå begynner å følge etter (selv om de ikke nødvendigvis sier det rett ut).

Snikpellik skrev (3 timer siden):

Det er nettopp det du nevner som dessverre gjør dette viruset så farlig, at det for noen er asymptomatisk og vanskelig å oppdage. Det er liksom akkurat hverken ufarlig eller farlig nok til at det er lett å isolere/kontrollere.

Det er ingen klar forskning som tyder på at viruset sprer seg asymptomatisk. Fra WHO:

"There are few reports of laboratory-confirmed cases who are truly asymptomatic, and to date, there has been no
documented asymptomatic transmission."

Viruset sprer seg sjeldent mellom barn, men hovedsakelig fra voksne til barn, noe som også er en klar indikator på at viruset ikke sprer seg asymptomatisk.

aomt skrev (3 timer siden):

Det er ufarlig for noen, mens fleire blir langvarig syke eller dør av den. Ufattelig at noen kan være så ignorant med all dekning vi har i media!

Jeg er takknemlig for at jeg har klart å holde hodet klart til tross for alt hysteriet i media. Viruset er ufarlig for de aller, aller fleste, ikke bare for noen.

I denne "diskusjonen" har jeg allerede blitt satt i samme bås som konspirasjonsteoretikere og rusmisbrukere på NAV, kun for å si at viruset er ufarlig. Jeg har med andre ord blitt stempla på manglende grunnlag, også har dere attpåtil baller til å kalle meg ignorant! Som om det å stemple folk på den måten liksom ikke er noe av det mest ignorante en kan gjøre. 

Jeg har aldri brydd meg en døyt om konspirasjonsteorier, og jeg har også en av landets beste utdanninger. Hold dere til saken, sier nå bare jeg.

Snikpellik skrev (3 timer siden):

Så har man i tillegg sterke politiske krefter i diverse land

Her har du ting snudd på hodet. De politiske kreftene har vært i klar favør for strenge coronatiltak. Det er jo det som har vært den overveldende politikken i "verdens land", som du selv sier.

Lenke til kommentar
frohmage skrev (5 minutter siden):

Når har du blitt satt i bås med rusmisbrukere?

Samtalen står jo der svart på hvitt, men kan oppsummere det for deg:

Gomby: Hadde det vært en farlig sykdom tror jeg nok de fleste hadde fulgt reglene, men når det er et virus som du må bli testa for å i det hele tatt vite om du har hatt det, så skjønner jeg godt at det er lite motivasjon til å følge reglene.

aomt: Det er ufarlig for noen, mens fleire blir langvarig syke eller dør av den. Ufattelig at noen kan være så ignorant med all dekning vi har i media!

Morroman: Det leses mye konspirasjonsteorier ute på nettet hvor faren ved viruset benektes. [...]

oamt: Yupp. Ofte er det narkisa som lever på NAV. De har null problemer å ta penger frå staten, men å stole på informasjon og følge råd, det er uaktuelt.

Ikke fortell meg at det der ikke er et billig forsøk på å sverte kritikerne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...