Gå til innhold

Prisene for brukte grafikkort stuper på Finn etter at Nvidia avslørte nye modeller.


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-404071

Prisene for brukte grafikkort stuper på Finn etter at Nvidia avslørte nye modeller.

Fra uken før annonseringen av RTX 30-serien, til uken etter, har antallet annonser for grafikkort nesten femdoblet seg. Dette gjelder kortene i RTX 2070/Super-, RTX 2080/Super- og RTX 2080 Ti-serien.

image.png

 

En rask titt innom Finn.no viser at du nå kan kjøpe det utgående flaggskipkortet RTX 2080 Ti til bruktpriser ned mot 6000 kroner. Dette er samme kort som selges for mellom 12 000 og 15 000 kroner nye i butikken, litt avhengig av type.

 

image.png

Les hele artikkelen på Tek.no her: Toppmodeller i fritt fall på bruktmarkedet

 

Skal du slå til på bruktmarkedet, eller venter du på RTX 30-serien?

 

Endret av Slettet-404071
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meanwhile, 3070...

Mtp. "hypen" som har vært rundt RTX og prisene 2080 Ti har ligget på så lenge så er det faktisk fristende med et 2080 Ti "toppkort" (Gaming Z / Kingpin etc.) til halve prisen.

Men med den lovte ytelsen til 3070 og ikke minst 3080 så skal dem få lov til å svette mer på Finn.

Gigabyte 3080 / 3090 Aorus Master / Xtreme! :new_woot:

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Nerdrage skrev (1 time siden):

Mye snakk om rtx 2xxx serien på brukt markedet. Men jeg lurer på hva ett pent brukt rog strix 1080 vil gå for?

Ser på finn at mange ligger opp i mot og rundt 3k..men jeg tenker at det virker litt optimistisk da det ser ut til at de ikke blir solgt. 

2700-3200 høres riktig ut for rog strix 1080. Brukte RTX 20xx kort ligger vel mellom 3000-6000. Jeg ser at et nytt Gigabyte GeForce RTX 2060 OC koster 3590, og er vel med på holde  prisen på 1080 nede.

Endret av Svein M
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...