Gå til innhold

Ny PC build og USB stick med Windows 10 blir ikke gjenkjent i BIOS eller i POST.


Rozna

Anbefalte innlegg

Hei! 

Jeg har nylig bygd en stasjonær pc og har problemer med å få installert windows 10 på den.

Alt fungerer som det skal, alt lyser og er i orden og jeg kommer inn i BIOS og alt, men jeg får ikke opp at den gjenkjenner min USB stick med Windows 10 på. 

Jeg har installert windows 10 korrekt, siden det er samme USB stick som jeg har brukt før for å installere windows på laptop. Den er exFat format og er en 32GB USB stick så godt over 8GB. Det er en Lexar 3.0 32GB.

Builden består av dette: 
https://pcpartpicker.com/list/zH6WV7

Når jeg følger manualen fra MSI motherboardet så får jeg kun ett valg, det er å gå inn i setup som sender meg rett til Biosen. Biosen er oppdatert. Jeg har prøv USB sticken i alle mulige plasser, den har et rødt lys som kommer på når den fungerer og det gjør den når jeg setter den i her også. Jeg aner ikke hvordan jeg orienterer meg i biosen så jeg er ganske stuck. 

Jeg har prøv å få en ordentlig svar på dette over hele nettet men det er tydeligvis ingen som har dette problemet siden det ikke er noe ordentlig å finne, og det som finnes bruker terminologi som jeg ikke skjønner noe av.

Jeg setter pris på all hjelp! Tusen takk på forhånd!

 

IMG_20200909_160202.jpg

IMG_20200909_160230.jpg

IMG_20200909_160219.jpg

15996602490262231349056704457950.jpg

Endret av Rozna
Inkluderte bilder
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 9/9/2020 at 4:00 AM, Rozna said:

Jeg har installert windows 10 korrekt

Dette er litt forvirrende, for du sier også at du ikke får installert Windows 10.

Det bør være et sted hvor du kan velge "boot device" fra en liste over enheter. På bildet ovenfor står det EZ Mode, og under der er det et valg som heter Storage. Kanskje dette kan la deg velge "boot device"? Og det står noe som heter Hardware Monitor - kanskje det valget kan si deg noe om navnet på USB-porten?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...