Gå til innhold

Hjelp til kjøp av gaming laptop


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er på jakt etter en gaming laptop som takler det meste nå og fremover i tid. Spiller warzone, fallout, outer worlds, destiny. Har 20.000 kr pluss/minus. Fant denne på komplett: 

Komplett Khameleon P9 Bærbar Gaming PC

15,6" 144Hz, GeForce RTX 2070, Core i7-9750H, 16GB, 1TB SSD, Wifi6, Win10Home

 

Er denne verdt å bruke penger på? Eller er finnes det andre i samme prisklasse som gir mer for pengene? Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Istedet for å starte en ny tråd, tenkte jeg å bruke din da jeg tenker på det samme.
Har gått frem og tilbake mellom laptop og stasjonær for gaming de siste 10årene, og begge deler har fordeler og ulemper.

Nå solgte jeg min forrige stasjonære i helgen, med RTX2070S og Ryzen 7 3700X. Spilte da på en 34" ultrawide 1440p 100hz skjerm.

Men når jeg nå sitter og ser på laptop igjen, merker jeg meg at HP Omen 15 kun har 1080 oppløsning feks.
Trenger man virkelig det siste og råeste av skjermkort når man "bare" spiller i 1080?

Endret av iknutis
Lenke til kommentar

Hvis jeg nå kjøper meg en laptop med 15" skjerm, 1080 oppløsning og 100hz, er det ikke vits å bruke penger på et skjermkort som gir meg over 100FPS ettersom skjermen ikke viser det.

Sånn sett ser det kanskje ut til at 1660ti er sweetspot'en på 1080 i disse dager. Men så koster det jo bare en tusenlapp for en maskin med 2070 også faktisk.
Og venter man til nærmere vinteren, kommer det kanskje bærbare med 3000-serien? Ikke lett dette. :)

Lenke til kommentar
QHamp skrev (2 timer siden):

Nei det blir vel en avveining, men med manglende muligheter for oppgradering gpu på en bærbar tenkte jeg at det er greit å ha noe ok som holder en stund, og kjøpe selv en Acer med Rtx2060 og 144hz skjerm

Riktig, har sett på flere modeller med både RTX2060 og 2070, med både 100hz, 120hz og 144hz. Så lenge det er over 100hz er jeg fornøyd, spiller egentlig ikke så mye men vil gjerne at det skal fungere bra når jeg først spiller. :)
Hvor lenge tror du det går før vi får se siste generasjon skjermkort i bærbare, til jul? 

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...