Gå til innhold

CD Projekt RED bekrefter: Cyberpunk 2077 får mikrotransaksjoner, men kun til flerspillerdelen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om dette hadde vært noe som helst annet studio, ville eg ikke trudd på noe av det, men siden det er CDPR, så vil eg gi dem "benefit of the doubt", men må innrømme at eg heller sku betalt litt for ekstra innhold, og har gratis customization, men er det noen som fortjener litt ekstra cash, for alt det ekstra arbeidet dem gjør for fansen så er det dem.

Lenke til kommentar
8 hours ago, essofaces said:

Om dette hadde vært noe som helst annet studio, ville eg ikke trudd på noe av det, men siden det er CDPR, så vil eg gi dem "benefit of the doubt", men må innrømme at eg heller sku betalt litt for ekstra innhold, og har gratis customization, men er det noen som fortjener litt ekstra cash, for alt det ekstra arbeidet dem gjør for fansen så er det dem.

Det er slik det starter. "Å, javel, men siden det er [utvikler vi liker], så er det greit."

Såkalte mikrotransaksjoner er en styggedom, og CDPR har så langt vært én av veldig få utviklere som har tatt avstand til dette, og dermed sagt at "nei, dette er ikke greit." Det har det stått respekt av. Men nå, ved å implementere det, så gir de legitimitet til å ta betalt for innhold i et spill du allerede har betalt fullpris for.

Siden dette nok er det mest hypa spillet på lang lang tid, mistenker jeg at det er veldig få [nyhetssider/folk] som ønsker å ytre seg negativt om det, og potensielt bli angrepet av overhypa folk som klør, ukritisk, i fingra etter å spille spillet og overhodet ikke er interessert i å høre noe annet enn lovsang om favorittspillet de aldri har spilt. Én mikrotransaksjon i et fullprisspill er én mikrotransaksjon for mye.

Endret av Snøspade
Skriveleif
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Vel... dette var skuffende.

MEN!!!! wtf, har cyperpunk multiplayer ? ?

Etter den første traileren sluttet jeg å følge med, gleder meg kjempe masse. Men velger å gå ganske blind inn i det.

Så micro transaksjoner i multiplayer var ikke det store slaget i ansiktet kan du si.

 

Men her burde de i heller gått for tja, mini expansion packs eller noe. Noe litt større enn en liten story dlc, men ganske så mye mindre enn witcher 3 sine.

Lenke til kommentar

Online delen til Cyberpunk 2077 er såvidt jeg forstår et helt separat prosjekt fra selve hovedspillet, å noe vi ikke kommer til å få se før iløpet av 2022, mulig det faktisk og blir et helt separat spill satt i samme universet. Virker som spill mediene ikke helt forstår denne differansen når de nå skriker om at Cyberpunk får mikrotransaksjoner ?

 

CommanderKeen skrev (17 timer siden):

Jeg sier som sa jeg sa i tråden om «gratis» nedlastbart innhold. CDPR er en bedrift, som alle andre store utviklere/utgivere, og bedriftens viktigste jobb er alltid å gjøre aksjonærene sine rikere. Ikke tro at CDPR gjør ting fordi det gagner mannen i gata.

Nei, CDPR er på den måten de er for de ser at det gagner de selvfølgelig, forskjellen er at de har kjørt en konsumer vennlig business modell som har gitt dem et latterlig godt rykte og en lojal fanbase som kjøper alt de putter ut, og CDPR er en av de få store som ser verdien av akkurat det.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...