Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

"Flere enn hver fjerde coronasmittede italiener har ikke hatt symptomer"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
frohmage skrev (1 minutt siden):

Forskere har målt italieneres antistoffer i blodet. Flere enn hver fjerde coronasmittede italiener har ikke hatt symptomer.

"Blant dem som fikk påvist antistoffer i blodet, rapporterte hele 27, 3 prosent at de ikke hadde hatt noen symptomer. Det er flere enn hver fjerde smittede."

Anti stoffer slik jeg forstår det er kjemiske signal stoffer som stimulerer T-celler i blodet til å lage reseptorer som kan fange opp viruset. (Ikke fagperson som dere sikkert skjønner).  Selve viruset er ikke på noen måte påvist i antistoff testen. Kan man spekulere i om viruset har mutert til en mer ufarlig variant? Utdrag fra artikkelen "Det var ingen forskjell mellom kvinner og menn, heller ikke mellom forskjellige aldersgrupper, utenom babyer og de over 80 år."

Lenke til kommentar
56 minutes ago, Oddvardm said:

Anti stoffer slik jeg forstår det er kjemiske signal stoffer som stimulerer T-celler i blodet til å lage reseptorer som kan fange opp viruset. (Ikke fagperson som dere sikkert skjønner).  Selve viruset er ikke på noen måte påvist i antistoff testen. Kan man spekulere i om viruset har mutert til en mer ufarlig variant? Utdrag fra artikkelen "Det var ingen forskjell mellom kvinner og menn, heller ikke mellom forskjellige aldersgrupper, utenom babyer og de over 80 år."

Skjønner ikke helt hvordan du kommer til den konklusjonen at viruset har mutert fordi 1/4 har lite/ingen symptomer. Her er vel symptomer definert som luftveissymptomer eller feber. 

Lenke til kommentar
Benbjo skrev (3 timer siden):

Skjønner ikke helt hvordan du kommer til den konklusjonen at viruset har mutert fordi 1/4 har lite/ingen symptomer. Her er vel symptomer definert som luftveissymptomer eller feber. 

Vel, sier vel i innlegget at jeg spør om det kan 'spekuleres' i. Ikke på noen måte konkludere jeg med det du sier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...