Gå til innhold

T-We fra telenor og tredjeparts ruter


Anbefalte innlegg

Jeg har fiber fra Telenor hvor jeg opprinnelig hadde Telenor sin Zyxel ruter. Har nettopp byttet til en Asus RT-AX56U pga Zyxelen tok kvelden. Jeg brukte aldri T-We boksen med Zyxelen, men nå etter at jeg satte inn Asus ruteren så har jeg tatt i bruk T-We boksen.

Problemet er at jeg får feilkode E2000 på T-We boksen etter å ha sett på en hviken som helst kanal i ca 2-4 min. Feilkoden omhandler manglende signaler, som om T-We boksen mister internettdekningen. Skifter jeg kanal så kommer bildet tilbake med en gang, kan og skifte umiddelbart tilbake til opprinnelig kanal og bildet kommer med en gang der og. Restarter jeg ruteren mens T-We boksen står på kanalen hvor bildet er mistet så kommer det tilbake av seg selv når ruteren startes igjen. Lar jeg alt bare stå der uten å gjøre noe så kommer bildet aldri tilbake.

Kundestøtte hos Telenor foreslår feil med/feil oppsett i ny ruter og kan ikke hjelpe med det problemet annet enn å sende meg en ny Zyxel ruter.

Er det noen spesielle innstillinger som må gjøres i en generisk tredjeparts ruter for at T-We boksen skal ha stabil nettforbindelse?

Hastigheten på fiberen er det den skal være når jeg måler med pc tilkoblet lan. Får 300 Mb/s både opp og ned, ping på 20-30 ms, veldig stabilt og konstant, så den generelle nettforbindelsen virker å være veldig god og stabil. Alt annet nett på pc er også meget kjapt, så tror ikke det er noe feil der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NULL skrev (1 time siden):

Nei, det var ikke aktivert. Nå har jeg aktivert, tester om det virker.

Det så ut til at det kun var den ene innstillingen som var feil; IGMP.

Utrolig (eller egentlig ikke) at ikke kundeservice hos Telenor sa noe om dette, spesielt siden Telenor tydeligvis har lagd det dokumentet du la ved i din post.

Tusen Takkk for hjelpen! Det ser ut til at det virker nå ?

Endret av SteinarN
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...