Gå til innhold

Slippdato og pris for Xbox Series X og Xbox Series S ser ut til å ha lekket


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
29 minutes ago, Iki said:

Jeg spør hva prisen på en Xbox one S med Roblox er ifølge Microsoft selv, når denne utgaven først kom ut i Norge. Altså MSRP på denne pakken.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_price

 

Jeg ønsker ikke å vite hva de selger den for på dette tidspunktet, da det er uavhengig av MSRP.

Hvorfor lurer du på det? Det sier deg ingenting om dagens forhold mellom norsk og amerikansk listepris. Blir rart å forholde seg til 2018-priser for å anta noe om dagens priser.

Dessuten har LarZen lenket til svaret, som er høyere enn du antok og lavere enn jeg trodde. Ca. 10% påslag etter du har regnet om 1:10 tilsier 5500 som norsk pris på Series X, hvis 499 dollar stemmer.

Lenke til kommentar

Dette er priskrig fra MS. Mest sannsynlig for å vinne over Sony som jeg antar bli forsøkt presset til å selge med tap. Fordelen til Sony er at de har en Digital-only opsjon selv om den ikke virker barbert på ytelse slik som series S

Edit: Nvidia kjører også prispress så Sony presses opp i et hjørne og må nok gå lavere prismessig enn de ønsker.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
3 minutes ago, seth_vacn said:

Ikke søren om jeg kjøper konsoll uten diskdrev, se på prisene på spill på marketplace a!

Delvis enig i den, men nå begynner butikkene å selge digitale koder også. Når vi får heldigitale PS5 og Xbox Series S så blir nok det enda mer vanlig å få valgmuligheten mellom kode og plate. 

Plate kommer nok til å forsvinne, noe som er dritt hvis man pleier å låne bort eller selge spillene etter en stund. 

Lenke til kommentar
2 hours ago, vidor said:

Dette er priskrig fra MS. Mest sannsynlig for å vinne over Sony som jeg antar bli forsøkt presset til å selge med tap. Fordelen til Sony er at de har en Digital-only opsjon selv om den ikke virker barbert på ytelse slik som series S

Edit: Nvidia kjører også prispress så Sony presses opp i et hjørne og må nok gå lavere prismessig enn de ønsker.

De har jo barbert ytelsen fordi den gjør akkurat det samme som storebroren, men i 1080/1440p istedenfor, som ikke krever like mange TFLOPS. 

CPU, RAM og SSD er lik, så den klarer fint like mange fps og lastehastigheter. 

Dette er nok et langt lurere strategisk valg enn å gå for samme maskinvare, en med og en uten platespiller. 

Lenke til kommentar
Lostfields skrev (39 minutter siden):

De har jo barbert ytelsen fordi den gjør akkurat det samme som storebroren, men i 1080/1440p istedenfor, som ikke krever like mange TFLOPS. 

CPU, RAM og SSD er lik, så den klarer fint like mange fps og lastehastigheter. 

Dette er nok et langt lurere strategisk valg enn å gå for samme maskinvare, en med og en uten platespiller. 

Vel, den har vel mindre ram (Ifølge rykter i hvertfall) og mindre SSD-lagring (så i videoen nå, 512GB). 

500GB er lite for en all digital konsoll.. 

Men tror nok likevel den har sitt marked.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ønskelig for utgivere å komme seg bort fra disc-distribusjon da en slipper at flere bruker samme discen og kostnader ved å lage og distribuere den. Digital distribusjon via streaming er å foretrekke fordi det også gir større DRM-muligheter som vi allerede har sett konsekvensene av hos Amazon og de plutselige tilbaketrekninger av bøker folk har kjøpt på Kindle. Det gir jo også billigere konsoller. Mange kunder er nok happy med å spare noen kroner på konsollen, men tror en del av dem angrer seg når dem ser prisene på spill og skulle ønske de kunne kjøpt en og annen disc. Foreløpig har MS mest gjort et forsøk med den maskinen de allerede har sluppet som ikke har optisk leser, men tror nok utviklingen sakte men sikkert går den veien av mange årsaker.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Lush said:

Hva mener du med at Nvidia presser prisen og at dette vil påvirke Sony, Vidor?

Nvidia sin RTX 3000 serie vil ikke påvirke konsoll prisene...

Nja, alle har jo et valg hva det ønsker å kjøpe. Nvidia kan jo selge deg et 3080 eller du kan velge å gå for en konsoll. Jo bedre en deal ser ut for kunden, jo dårligere blir salgspotensialet for de som har den dårligere dealen i markedet. Nå er jo ikke dette direkte sammenlignbart av flere grunner, men men.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Leflus said:

Lanseringsdato: 10. November 

Gudrun sylte for et design. Personlig synes jeg de kunne spart seg for det svarte ring-designet, men tipper de ønsket at maskinen skulle skille seg ut fra Xbox One, merkelig nok slik de har "blandet sammen" nåværende serie med nextget navnemessig.

Lenke til kommentar
vidor skrev (7 minutter siden):

Gudrun sylte for et design. Personlig synes jeg de kunne spart seg for det svarte ring-designet, men tipper de ønsket at maskinen skulle skille seg ut fra Xbox One, merkelig nok slik de har "blandet sammen" nåværende serie med nextget navnemessig.

Jeg hadde foretrukket den i helsvart. Liker enklest mulig design på slike maskiner. 

Det blir uansett en Series X som min hovedmaskin her i gården, så hvordan Series S ser ut har ikke å si for min del.
 

Lenke til kommentar
Grimbeorn skrev (8 timer siden):

Hvorfor lurer du på det? Det sier deg ingenting om dagens forhold mellom norsk og amerikansk listepris. Blir rart å forholde seg til 2018-priser for å anta noe om dagens priser.

Så hvorfor forholder du deg ikke til dagens priser i butikkene?...

Enten forholder man seg til dagens markedsverdi, eller så forholder man seg til MSRP.

Du liker ikke når jeg henter frem markedsverdien, men mener man skal bruke den??

Lenke til kommentar
5 hours ago, Leflus said:

Jeg hadde foretrukket den i helsvart. Liker enklest mulig design på slike maskiner. 

Det blir uansett en Series X som min hovedmaskin her i gården, så hvordan Series S ser ut har ikke å si for min del.
 

Tror nok den svarte Series S får en svær hvit sirkel sånn at den designmessig er "i harmoni".

Synes det er ganske synd at de visuelt nedgraderer sine egne produkter slik at kundene får mindre lyst å kjøpe dem p.g.a hvordan de ser ut. En konsoll trenger å kunne stå framme godt synlig for å få god kjøling. For Series X tror jeg en del sliter litt med å plassere den p.g.a dimensjonene på boksen. Xbox One/S/X er greit plasseringsvennlige.

Lenke til kommentar
13 hours ago, Leflus said:

3300 som veiledende pris da. Da blir det spennende å se hvordan prisene blir i praksis. Jeg tipper at enkelte butikker vil kjøre lanseringstilbud på rundt 3000kr, mens de minst konkurransedyktige vil legge seg på 3500kr (eller kanskje mer).

Xbox One X har jo vært lenge  å få for rundt 3000kr før den gikk opp i pris og det med 4k blu-ray spiller, så skulle bare mangle at noe som kanskje er en hakket svakere konsoll ble solgt for rundt 3k. Tipper den faller til rundt 2k ved nyåret.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...