Gå til innhold

Polestar 2-kaféen: Tips, spesifikasjoner og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-404071

De første eierne har begynt å få Polestar 2. Er du en av dem? Eller vurderer du å kjøpe? Del dine erfaringer!

Her kan vi diskutere alt som har med Polestar 2 å gjøre. Enten du er eier eller bare interessert i detaljer om bilen.

Informasjon:

  • Pris: Fra 469 000 kroner
  • Rekkevidde: 470 kilometer WLTP
  • Bagasjerom: 405 liter
  • Hengerfeste: Ja, som tillegg. Kan trekke 1500 kg.
  • Firehjulsdrift
  • 0-100: 4,7 sekunder
  • Effekt: 408 hk
  • Batterikapasitet: 78 kwh
  • Forbruk: Oppgitt til 15,6 kw/100 km
  • Hurtigladeeffekten (CCS ladesystem) er oppgitt til maksimalt 150 kW og ombordladerens kapasitet er på 11 kW.

Det gis følgende eksempler på ladetider:

  • Vanlig stikkontakt 2,3 kW (0-100 prosent): 14 timer.
  • Veggboks (0-100 prosent): 8-10 timer.
  • Hurtiglading (10-80 prosent): Cirka en halv time.

Info om Polestar 2: https://www.polestar.com/no/polestar-2/

Mer informasjon i Bilguiden: https://www.vg.no/bil/polestar/2

last ned (1).png

image.png

 

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
On 9/4/2020 at 9:29 PM, Complexity said:

Antar de har tatt en "Tesla" med måten det er utført på. Åpner man en dør så aktiveres bilen og varmeapprat og musikk starter.
Antar Polestar 2 ikke aktiverer hovedbatteriet før bilen settes i gir og er jo her feilen sikkert befinner seg. Åpner man en dør og lar den stå åpen i en time så er nok 12V batteriet dødt, siden det (antagelig vis) ikke blir ladet av hovedbatteriet før bilen settes i gir.

Sikkert bare en bug i software.

Høres ut som en kombinasjon av Kia og Tesla. Ikke bra ?

Lenke til kommentar

 

Evil-Duck skrev (På 4.9.2020 den 19.52):

En kjenning av meg var å skulle ta ut sin flunkendes nye Polestar 2 denne uka etter å ventet fryktelig lenge, når han kom spent til forhandler og fått utlevert nøkler og papirer var bilen dau når han kom ut, intet liv å spore overhode. Dårlig start på eierskapet ?

Kjipe greier. Hadde forventet mer av det som i praksis er en kinesisk-bygget, elektrisk Volvo.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Øystein said:

Etter min mening penere enn Tesla, både når det kommer til interiør og eksteriør.

Absolutt en pen bil, men ser jo ut som alle andre biler har gjort i 20 år nå så litt kjedelig. Er vel forsåvidt basert på en dieselvolvo så ikke så rart.

De orange beltene liker jeg.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Complexity skrev (7 timer siden):

Absolutt en pen bil, men ser jo ut som alle andre biler har gjort i 20 år nå så litt kjedelig. Er vel forsåvidt basert på en dieselvolvo så ikke så rart.

De orange beltene liker jeg.

Slutt å spre fud (dieselvolvo du lissom ?) Og PS2 ser absolutt ikke ut som din 20 år gamle Mondeo og liknende :p

Derimot har tre nye Norske eiere siste døgnet rapportert på norske ps2 fb forumet at sin steindaue Polestar2 er hentet av en viking bergingsbil. Det råder endel usikkerhet nå blande de som har mottatt bilen og de som venter levering  :nei:

Selv med 20 år gammel fossilbil, mekaniske dørlåser og en 5-liters tank (om man er tom) og utladet batteri (dytte i gang bilen) skal det mye til å havarere totalt som dette og bli stående helt hjelpeløs....

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Har (og liker) Volvo og har ventet spent på denne, men jeg tror ikke den strekker til.   Rekkevidden skal være minst 500 km med 130km/t for at jeg skal kunne kjøre til famlien i .dk uten ladestopp - og ladestopp er uaktuelt da det allerede er en reise som tar hele dagen.  Lading på fergen er vist heller ikke aktuelt mener jeg å huske (ColorLine). 

Skuffende å høre de sliter såpass med kvaliteten.  Det er absolutt en turn-off.  Skulle nesten tro det var en Tesla...

Endret av tigerdyr
Lenke til kommentar
8 hours ago, syar2003 said:

Slutt å spre fud (dieselvolvo du lissom ?) Og PS2 ser absolutt ikke ut som din 20 år gamle Mondeo og liknende :p

Derimot har tre nye Norske eiere siste døgnet rapportert på norske ps2 fb forumet at sin steindaue Polestar2 er hentet av en viking bergingsbil. Det råder endel usikkerhet nå blande de som har mottatt bilen og de som venter levering  :nei:

Selv med 20 år gammel fossilbil, mekaniske dørlåser og en 5-liters tank (om man er tom) og utladet batteri (dytte i gang bilen) skal det mye til å havarere totalt som dette og bli stående helt hjelpeløs....

Jeg sa den ser ut som biler har gjort i 20 år, ikke som en 20 år gammel Mondeo. Med det tenker jeg at de ikke har satset på noe fanzy men laget en vanlig bil. Som ikke nødvendigvis er negativt. Men se på en vanlig nyere Volvo og den ser veldig lik ut og det synes jeg personlig er litt kjedelig.

(Og den er jo basert på "fossilplattform" De hadde neppe stappet batteriene under baksetet om bilen var ment som ren elbil fra starten av. De bruker vel sin CMA plattform fra 2013 designet for hybrid)

Endret av Complexity
  • Liker 3
Lenke til kommentar
tigerdyr skrev (7 timer siden):

Har (og liker) Volvo og har ventet spent på denne, men jeg tror ikke den strekker til.   Rekkevidden skal være minst 500 km med 130km/t for at jeg skal kunne kjøre til famlien i .dk uten ladestopp - og ladestopp er uaktuelt da det allerede er en reise som tar hele dagen.  Lading på fergen er vist heller ikke aktuelt mener jeg å huske (ColorLine). 

Skuffende å høre de sliter såpass med kvaliteten.  Det er absolutt en turn-off.  Skulle nesten tro det var en Tesla...

Kjører dere helt bort uten å spise å gå på do??? Når jeg kjører elbil på lengre turer kombinerer jeg lading med alle stopp, om det trengs. Det er ekstremt lett etterhvert da det er en overflod av ladere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Complexity skrev (1 time siden):

Jeg sa den ser ut som biler har gjort i 20 år, ikke som en 20 år gammel Mondeo. Med det tenker jeg at de ikke har satset på noe fanzy men laget en vanlig bil. Som ikke nødvendigvis er negativt. Men se på en vanlig nyere Volvo og den ser veldig lik ut og det synes jeg personlig er litt kjedelig.

(Og den er jo basert på "fossilplattform" De hadde neppe stappet batteriene under baksetet om bilen var ment som ren elbil fra starten av. De bruker vel sin CMA plattform fra 2013 designet for hybrid)

Du gjentar deg selv masse. Og har fått det forklart før.
Polestar har ikke «laget» bilens design og plattform hverken 1 eller 2. De ble skjenket til dem av Volvo. «Volvo concept coupe» 1) og «Volvo 40.2 concept» 2) var ferdig utviklede biler som Polestar har videreført, forfinet og produksjonssatt med Polestar optimerte drivlinjer og andre designelementer samt samarbeidet med Google.

Polestar 3 blir dems første egenutviklede bil.
 

Batteri distribusjonen og plasseringen deres i 2 har faktisk høstet anerkjennelse og ros. Hva de har klart å oppnå som resultat med/tross 40.2 plattformen mht total kapasitet, type celle valg, og resultatet av kjøreegenskaper med eller uten öhlins oppsettet. Uansett hva «du mener».

Det aller største problemet nå er 12V feilen med bilene. Feilen starter nå å påvirke Polestar sitt omdømme og anseelse angående kvaliteter i  produksjon, kundeservice. Disse og serviceorganisasjon settes nå på prøve. Nye og straks kommende eiere føler at bilene ikke er pålitelige som transportmiddel grunnet feilen med sviktende 12V og totalhavari med komplett død bil som oppstår ut av det blå. Uteblitt pressemelding eller koordinert samlet informasjon og status fra sentralt hold gjør mange nervøse.

Dårlig situasjon.

 

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
2 hours ago, Salvesen. said:

Kjører dere helt bort uten å spise å gå på do??? Når jeg kjører elbil på lengre turer kombinerer jeg lading med alle stopp, om det trengs. Det er ekstremt lett etterhvert da det er en overflod av ladere.

Fergeturen midtveis tar jo 4-5 timer.  Det holder lenge til både spising og å gå på do.  Selve kjøringen tar henholdsvis 2 og 3 timer.  Kan du ikke kjøre et par timer uten å gå på do?

Lenke til kommentar
1 minute ago, Drunkenvalley said:

Moro. Med det sagt treng du jo ikkje meir rekkevidde enn denne Polestaren om du berre treng 2-3 timer med køyring om gangen. Det klare ioniq'en min med veil 210 km rekkevidde.

Såfremt jeg kunne lade på fergen, ja, men per idag er det meg bekjendt ikke mulig, og jeg ønsker ikke å forlenge en reisedag som allerede er på 10+ timer med en times lading et eller annet sted. 

Lenke til kommentar
  • Gjest endret tittelen til Polestar 2-kaféen: Tips, spesifikasjoner og diskusjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...