Gå til innhold

Er dumpster diving fremdeles en greie?


DrOnline

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 10 måneder senere...

Finnes det noen som driver med dette i nedre del av "gamle" Østfold jeg kontakt. Syntes det er en flott måte å skaffe seg mat diskré uten å bringe stigma over egen familie og ha "æren" i behold. Har som prinsipp å ikke ville leve på  NAV ytelser. Men må man så må man. Får se når jeg strakt er uten jobb. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Det er fortsatt nokre som driv med dette, men oppmerksomheita som dumpster diving gav til matsvinn har no fått omtrent alle butikkar til å selge datovarer til redusert pris. På den måten har litt av grunnlaget for dumpster diving falt bort. Det har også blitt langt meir "uperfekte" matvarer å få kjøpt, som skeive gulerøtter, spekeskalkar og egg med ulike form og størrelse. 

Lenke til kommentar
onkel_jon skrev (22 minutter siden):

Har hørt at det er en del som dumpster diver etter mat, enten for å være miljøvennlig eller har dårlig råd.

https://www.kk.no/livet/jeannett-har-spist-mat-fra-containere-i-syv-ar/69811690

Hvis du tenker på elektronikk så er det blitt mer vanlig at det har blitt låst inne eter at folk har rota litt for mye utenfor elektro butikkene.

Mat. Send meg gjerne en PM. Om noen har erfaring fra nedre del av Østfold. Har inntrykk av at dette er mer tilgjengelig i Oslo av flere årsaker. 

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...