Gå til innhold

Anonym pengeoverførelse?? Hjelp


mezoo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lurer på noe liknende, om det finnes noe anonymt debetkort? Altså et kort som ikke er registrert på navn, men som hvem som helst kan sette inn penger på. Regner med at det ikke er mulig, men innbiller meg at det fantes slike kort for en del år tilbake. Kortet må være mulig å benytte i norske butikker/minibanker.

Lenke til kommentar
Salvesen. skrev (1 minutt siden):

Jo man kan opprette kontoer uten korrekt navn og så bruke de til å motta/sende penger.

Joda, klart man bevist kan bryte vilkårene hos en tjeneste, men de leverer ikke en anonym tjeneste så vidt meg bekjent, uten at man skal som nevnt bryte reglene for nettstedet.

Lenke til kommentar
aomt skrev (1 minutt siden):

Var artikkel på vg, trur eg, om ein pedo som brukte paysafe eller liknandes. Det kan spores opp mot nummeret. 
Trur den er det blir anonymt for mottaker, men politiet får fortsatt muligheit til å finne deg. 
Skal du ha noe som er "100%" safe, er det krypto

Takk for svar :) Det er jeg som er «mottakeren» i dette tilfellet, så for meg har det ikke noe si om det er anonymt eller ikke. Er bare at personen som sender meg pengene, ikke skal se mitt navn eller finne ut hvem jeg er.

Lenke til kommentar
aomt skrev (11 minutter siden):

Var artikkel på vg, trur eg, om ein pedo som brukte paysafe eller liknandes. Det kan spores opp mot nummeret. 
Trur den er det blir anonymt for mottaker, men politiet får fortsatt muligheit til å finne deg. 
Skal du ha noe som er "100%" safe, er det krypto

Vel nei, Paysafe er noe man kan kjøpe på Narvesen. Det er altså en kode man får som man kan plotte inn på en nettside som gjør at man får et virtuelt visakort (eller noe slikt).

Mulig koden kan spores tilbake til hvilken narvesen, men om du betaler med kontant skal det vel litt til før du blir "avslørt".

Uansett, så spiller det vel ingen rolle om politiet kan finne det ut. Eller er det meningen at dere skal gjøre noe kriminelt? :)

Lenke til kommentar
Merko skrev (1 minutt siden):

Vel nei, Paysafe er noe man kan kjøpe på Narvesen. Det er altså en kode man får som man kan plotte inn på en nettside som gjør at man får et virtuelt visakort (eller noe slikt).

Mulig koden kan spores tilbake til hvilken narvesen, men om du betaler med kontant skal det vel litt til før du blir "avslørt".

Uansett, så spiller det vel ingen rolle om politiet kan finne det ut. Eller er det meningen at dere skal gjøre noe kriminelt? :)

Ikke noe kriminelt nei ? Vil bare ikke at personen skal finne ut hvem jeg er. :)

Lenke til kommentar
frohmage skrev (1 time siden):

Lurer på noe liknende, om det finnes noe anonymt debetkort? Altså et kort som ikke er registrert på navn, men som hvem som helst kan sette inn penger på. Regner med at det ikke er mulig, men innbiller meg at det fantes slike kort for en del år tilbake. Kortet må være mulig å benytte i norske butikker/minibanker.

Tja - et gavekort som Presentkort er anonymt og kan brukes i mange fysiske butikker, men ikke i minibanker.

https://www.presentkort.no/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tabby skrev (15 minutter siden):

Tja - et gavekort som Presentkort er anonymt og kan brukes i mange fysiske butikker, men ikke i minibanker.

https://www.presentkort.no/

Minibank er ikke så viktig, egentlig, så det der hadde vært perfekt om det hadde kunnet brukes i dagligvarebutikker (og om det også hadde vært mulig å kjøpe for kontanter*, men det nevnte jeg vel ikke). Kanskje det finnes noe tilsvarende som dekker dette også. Tusen takk for tipset!

edit: *Kan kanskje kjøpes med Paysafe, da, men trenger fortsatt støtten for dagligvarebutikker

Endret av frohmage
Lenke til kommentar
frohmage skrev (59 minutter siden):

Minibank er ikke så viktig, egentlig, så det der hadde vært perfekt om det hadde kunnet brukes i dagligvarebutikker (og om det også hadde vært mulig å kjøpe for kontanter*, men det nevnte jeg vel ikke). Kanskje det finnes noe tilsvarende som dekker dette også.

Presentkort kan brukes hos noen dagligvarebutikker (bla. CoopExtra, CoopMarked, CoopMega og CoopPrix). Gå til "Finn butikk" og velg bransje "Mat/kiosk" samt hvor kortet skal brukes så ser du mulighetene.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...