Gå til innhold

Sony Xperia 5 II


Trond HB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
7 minutes ago, stefan stran said:

jeg er newbie.  det følger med 18w lader. burde man bare bruke den? eller kan man bruke feks en lader som fulgte med azus rog phone 2. som er mye mye sterkere. vil dette skade batteriet eller noe annet negativt? eller lades mobilen raskere?  takker for  ordentlige svar på forhånd. hilsen amatør

Gå på instillingene til telefonen og sett den til stoppe lading på 80\90%.

Så er det bare å bruke hvilken lader som helst. Batteriet vil nok vare mobilens levetid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, stefan stran said:

vil det lades raskere? eller ingen betydning?

Støtter vel 21W lading, så litt er det jo å hente kontra den 18W som følger med men ikke mye.

Men en raskere lader fra ett annet merke betyr ikke nødvendigvis at den vil lade din telefon raskere. I dag leverer ladere mange forsjellige spenninger og det er veldig forsjellig hvilke som støttes av telefonen.

Ikke noe farlig å bruke en lader med høyere spenning enn telefonen din tåler, men du vil ikke lade noe raskere siden den vil justere seg ned til riktig spenning og leverer kansje ikke så mange watt på den spenningen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 minutes ago, stefan stran said:

takker alle for gode svar=)

 

Jeg lader alltid med laderen som er nærmest.
Viktigste er å lade minst mulig til 100% da det er det som sliter mest på batteriet.
Sony har jo vært flinke og lagt inn instillinger for dette heldigvis. Det er ikke så vanlig at produsentene gjør det.

 

Men fortsatt ingen som har noe info ang. Snapchat? vurderer denne telefonen sterkt men om Snapchat ikke fungerer uten å sende høye smale bilder til folk så er det en dealbreaker..

Endret av Complexity
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Jeg har lar ofte mobilen stå på lading fordi jeg bruker skjermen som en ekstra jobb/pc-skjerm som står på kontinuerlig. Hvordan vil da ladesykluser telles på telefonen, og vil det spare batteriet fremfor at den lades daglig?

Jeg har også en mobil ruter som er tilkoplet strøm kontinuerlig, og det ser ikke til å ha batteriet har tatt skade.

Lenke til kommentar
5 minutes ago, Nidar2 said:

Jeg har lar ofte mobilen stå på lading fordi jeg bruker skjermen som en ekstra jobb/pc-skjerm som står på kontinuerlig. Hvordan vil da ladesykluser telles på telefonen, og vil det spare batteriet fremfor at den lades daglig?

Jeg har også en mobil ruter som er tilkoplet strøm kontinuerlig, og det ser ikke til å ha batteriet har tatt skade.

Blir vel bare en ladesyklus, men batteriet vil ta skade av å være på 100% over lang tid.

Rutern har sikkert beskyttelse slik at 100% egentlig bare er 90 eller noe. Det vil gjøre at batteriet varer lenge.

Lenke til kommentar
On 11/19/2020 at 10:30 PM, Complexity said:

Jeg lader alltid med laderen som er nærmest.
Viktigste er å lade minst mulig til 100% da det er det som sliter mest på batteriet.
Sony har jo vært flinke og lagt inn instillinger for dette heldigvis. Det er ikke så vanlig at produsentene gjør det.

 

Men fortsatt ingen som har noe info ang. Snapchat? vurderer denne telefonen sterkt men om Snapchat ikke fungerer uten å sende høye smale bilder til folk så er det en dealbreaker..

Foto med Snapchat (som jeg så lagrer til telefonnummer) blir 1392x3031 og 1644x3580. På telefonen min blir det ei lita svart stripe nederst, så da er vel formatet "vanlig"?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 hours ago, KapteinKaos02 said:

Er det noen som vet hvordan jeg får deaktivert/slettet medfølgende apper på denne telefonen f.eks call of duty mobile?

Gå inn på innstillinger - Apper og varsler - Alle apper. Velg pappen og trykk avinstaller eller slå av. Er noen apper du ikke får avinstallert , bare slått av/deaktivert. Bl. a. Call of Duty.

Lenke til kommentar
2 hours ago, Axefjord said:

Foto med Snapchat (som jeg så lagrer til telefonnummer) blir 1392x3031 og 1644x3580. På telefonen min blir det ei lita svart stripe nederst, så da er vel formatet "vanlig"?

Takker for svar. Blir vel ganske normalt da ja.

Men må inrømme at jeg ikke turte å heller gikk for en Pixel 5..

1996x3992 lagrer den Snapchat med bare sånn for info.

Trodde forøvrig at Sonyen skulle ha ganske clean Android? Høres ikke bra ut om man ikke kan slette medfølgende spill uten root? 

Lenke til kommentar

Android 11 kommer til Xperia 5 II i januar.

https://www.mobil.se/nyheter/da-kommer-android-11-till-sony-mobiler-bekraftad-tidsplan

Veldig godt fornøyd med telefonen. Har bare et lite problem som irriterer litt. Hver gang telefonen kobler  seg til Bluetooth i bilen kommer det opp et varsel om re-pair for Advance Message access Feature. Message access Advance Feature supported. Noen som har en ide hvordan jeg blir kvitt den? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
24 minutes ago, Trond HB said:

Android 11 kommer til Xperia 5 II i januar.

https://www.mobil.se/nyheter/da-kommer-android-11-till-sony-mobiler-bekraftad-tidsplan

Veldig godt fornøyd med telefonen. Har bare et lite problem som irriterer litt. Hver gang telefonen kobler  seg til Bluetooth i bilen kommer det opp et varsel om re-pair for Advance Message access Feature. Message access Advance Feature supported. Noen som har en ide hvordan jeg blir kvitt den? 

Tesla?

Hadde samme problem med min forrige Oneplus telefon og Teslan min. Slettet telefonen fra bilen og bilen fra telefonen og parret på nytt så slutta den å mase.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...