Gå til innhold

Test: MG ZS EV er blitt en mye bedre bil etter oppdateringen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker min standard regnemetode for å regne ut kjøremønster på langtur:

Første etappe fra 100-20% av en reell rekkevidde på 314 km er 251 km. I 100 km/t tar det 2 timer og 31 minutter.

20-80% lading tar 34 minutter

Neste etappe fra 80-20% tar 1 time og 53 minutter i 100 km/t

Gjentas det nødvendige antall ganger

1000 km tar med dette mønsteret tar 10 timer i effektiv kjøretid + 2 timer og 14 minutter fordelt på 4 ladepauser

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Kunne tenkt meg denne bilen. Bare jeg som synes sideprofilen minner svært mye om en eldre bmw x3? 

Men så er det et kinamerke, eller kinaeid. Kineserene kan jo finne på mye rart som det passer dem. Skeptisk.

De vil bli vårt endelikt med sine 1.5-6 milliarder og det enorme fotavtrykket det medfører. 

 

 

Lenke til kommentar
Malerifaen skrev (1 time siden):

De vil bli vårt endelikt med sine 1.5-6 milliarder og det enorme fotavtrykket det medfører. 

Jeg tror ikke det er antallet men bruk og kast-kulturen, kvalitet og miljøignoransen deres som blir vår endelikt. Det er også hovedgrunnene til at jeg styrer unna MG ZS EV.

Kinas befolkning er nå ca 1,44 milliarder. Det er ventet å falle helt til 732 millioner i 2100.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
39 minutes ago, Hanhijnn said:

Ikke i følge de som har kjøpt bilene. Men hva vet vel de...? ?

Dette er subjektivt men man bør ikke dømme en bil etter hvilket merke det har i grillen. Det fungerte i gamle dager da Mercedes konsekvent holdt høyere kvalitet og hadde bedre holdbarhet enn alle andre men nå er det ikke slik.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
12 hours ago, 6RCURCGB said:

Når det gjelder bil pleier de fleste "prisbombene" å gå av i retning bileier...

Ja, det er sånn jeg lærte særegenhetene med å kjøre fransk bil. Skjønt, det var ikke bare prisen som eksploderte. 

Foreløpig har jeg ikke lært det samme om kinesisk bil. 

Endret av tommyb
Lenke til kommentar
6 minutes ago, tommyb said:

Ja, det er sånn jeg lærte særegenhetene med å kjøre fransk bil. Skjønt, det var ikke bare prisen som eksploderte. 

Foreløpig har jeg ikke lært det samme om kinesisk bil. 

Hehe.

I mine øyne har det ingen betydning om det er bygget i Kina eller andre steder. Det som har en betydning er om det er Kinesisk design og/eller et produkt som er ment for det kinesiske markedet. Europa er det mest kresne markedet, det er derfor vi ikke kjører amerikansk for eks. fordi vi ikke liker at bilene ser ut som de er produsert av en barnehage ?

Lenke til kommentar

Ikke om framtida, nei. Vi får vente å se. MG framstår som ei billig plastkasse, en møkkabil, en shitbox. Kinabil i negativ forstand. Testene er ikke spesielt positive. Særlig ikke den første fra TU. At kjøpere av MG skulle ha spesielt god greie på bil kjøper jeg ikke. Lav pris er den viktigste egenskapen med denne.

https://www.dinside.no/motor/tor-du-kjope-denne/72174398

https://www.tu.no/artikler/test-av-mg-zs-ev-du-store-kineser-sa-mange-rariteter/486751

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...