Gå til innhold

ANMELDELSE: Marvel's Avengers


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke veldig begeistret for spill som vil ha i både pose og sekk.

Jeg har brukt flere tusen kroner på Path of Exile cosmetics. Men så har jeg også spilt ca 3500 timer. Billig morro i det lange løp. Path of Exile er gratis å spill.

Dette er priset som AAA spill, og vil ha penger for cosmetics i tillegg. Ja, cosmetics er ikke nødvendig, men jeg synes det er i meste laget uansett. Litt for dyrt for det som virker som ett relativt uinspirert lootfest spill.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Storyen er overraskende bra og byr på mye.


Problemet er glitchene, står fast etter ca 8 timers spilling, får ikke tilgang til wartable for å gjøre fremskritt rett etter man har unlocket black widow. Utrolig kjipt å ikke få spilt det mere pga dem velger å selge et uferdig spill.

Da spørs det vel litt om square enix sin kundeservice er til noe hjelp.

Endret av raym123
Lenke til kommentar
36 minutes ago, Mala said:

Jeg kunne muligens vurdert dette om det var enspiller fokusert, noe jeg i grunn trodde det var for inntil kort tid siden :p Men er jo i ikke veldig hypp på dette superhelt styret heller sånn sett.

Det var vel plannen, men er vanskeligere å utnytte spillerne i et singleplayer spill(men ikke umulig som UBI vet godt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 hours ago, BeThomas said:

Jeg er ikke veldig begeistret for spill som vil ha i både pose og sekk.

Jeg har brukt flere tusen kroner på Path of Exile cosmetics. Men så har jeg også spilt ca 3500 timer. Billig morro i det lange løp. Path of Exile er gratis å spill.

Dette er priset som AAA spill, og vil ha penger for cosmetics i tillegg. Ja, cosmetics er ikke nødvendig, men jeg synes det er i meste laget uansett. Litt for dyrt for det som virker som ett relativt uinspirert lootfest spill.

Med tanke på at barn og ungdom nå er utsatt for mobbing og press om de ilke har dyre cosmetics i feks fortnite, vil jeg si at unnskyldningen om at cosmetics ikke ee nødvendig ikke gjelder lengre.

Dette spillet er jo ekstra kjipt da ikke noe utstyr du finner i spillet påvirker hvordan du ser ut,  du MÅ bruke penger om du vil at karakteren din skal se annerledes ut.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (54 minutter siden):

Med tanke på at barn og ungdom nå er utsatt for mobbing og press om de ilke har dyre cosmetics i feks fortnite, vil jeg si at unnskyldningen om at cosmetics ikke ee nødvendig ikke gjelder lengre.

"Med tanke på at barn mobbes for ikke å ha dyrest PC, ikke komme til skolen i en Mercedes, ikke har Gucci skolesekk, etc, vil jeg si at dette ikke lengre kan regnes som unødvendig. Alle foreldre må derfor kjøpe slikt til barna sine"

Dette er en ganske tåpelig påstand...

 

BeThomas skrev (3 timer siden):

Dette er priset som AAA spill, og vil ha penger for cosmetics i tillegg. Ja, cosmetics er ikke nødvendig, men jeg synes det er i meste laget uansett. Litt for dyrt for det som virker som ett relativt uinspirert lootfest spill.

Nå får vel dette spillet fortløpende gratis DLC i form av karakterer med nye story deler og gameplay.

Ettersom dette blir gratis ser jeg ikke problemet med mikrotransaksjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Iki said:

"Med tanke på at barn mobbes for ikke å ha dyrest PC, ikke komme til skolen i en Mercedes, ikke har Gucci skolesekk, etc, vil jeg si at dette ikke lengre kan regnes som unødvendig. Alle foreldre må derfor kjøpe slikt til barna sine"

Dette er en ganske tåpelig påstand...

 

Nå får vel dette spillet fortløpende gratis DLC i form av karakterer med nye story deler og gameplay.

Ettersom dette blir gratis ser jeg ikke problemet med mikrotransaksjoner.

Blir du aldri lei av å forsvare milliard bedrifter som ville solgt nyrene til bestemora di om de kunne gjort det uten å få straff? Hva får deg til å blindt forsvare disse bedriftene? Er det bare spill bedrifter eller har du en greie hvor du må forsvare alle ansikløse amoralske monster konsern?

Ha folk blir mobbet fordi de ikkw har de beste klærne eller foreldrene ikke er rike,  det gjør det ikke greit at spill utgivere legger til ENDA en ting de kan bli mobbet for.

Akurrat som folk er spill avhengige av poker og hester, det gjør det ikke noe bedre at spill utgivere legger til ENDA en ting som kan utnytte deres psykiske svakheter.

Fordi naboen din snyter på skatten er ikke en unnskyldning for at du skal snyte på skatten.  2 onde gjør ikke noe bra, og ihvertfall ikke 5 onde. 

Bil og klær er dessuten noe samfunnet trenger,  samfunnet trenger ikke at epic skal tjene milliarder på digitale kosmetiske ting. 

 

Endret av Gunfreak
Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (4 timer siden):

Det var vel plannen, men er vanskeligere å utnytte spillerne i et singleplayer spill(men ikke umulig som UBI vet godt)

Helt sant det ? De komme sikkert til å dra inn godt med penger på denne tittelen, er vel ikke akkurat få Marvel fans der ut som sikkert er mer enn velvillige til å bidra.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (2 timer siden):

Blir du aldri lei av å forsvare milliard bedrifter som ville solgt nyrene til bestemora di om de kunne gjort det uten å få straff? 

Om det ikke var straffbart så ser jeg ikke problemet.

Gunfreak skrev (2 timer siden):

Hva får deg til å blindt forsvare disse bedriftene?

Jeg forsvarer det jeg mener er den beste løsningen for spillerne.

Om du kan nyte et spill i flere år uten å betale en krone mener jeg det er bedre enn å måtte betale for å fortsatt kunne spille.

Gunfreak skrev (2 timer siden):

Er det bare spill bedrifter eller har du en greie hvor du må forsvare alle ansikløse amoralske monster konsern?

Jeg forsvarer de jeg mener fortjener det.

De trenger ikke lage spill.

Gunfreak skrev (2 timer siden):

Ha folk blir mobbet fordi de ikkw har de beste klærne eller foreldrene ikke er rike,  det gjør det ikke greit at spill utgivere legger til ENDA en ting de kan bli mobbet for.

Dette er nok heller et problem hvor man må løse holdningen til mobberen, og ikke holdningen til spillet.

Det er da bedre å bli kvitt mobbingen, og la folk få nyte spillet, klærne eller livet sitt.

Gunfreak skrev (2 timer siden):

Akurrat som folk er spill avhengige av poker og hester, det gjør det ikke noe bedre at spill utgivere legger til ENDA en ting som kan utnytte deres psykiske svakheter.

Dette er også noe som bør løses ved å hjelpe de spillavhengige, ikke ved å straffe alle andre.

Gunfreak skrev (2 timer siden):

Fordi naboen din snyter på skatten er ikke en unnskyldning for at du skal snyte på skatten.  2 onde gjør ikke noe bra, og ihvertfall ikke 5 onde. 

Da er det vel bra at vi får noen goder? Slik som gratis DLC til spill, istedenfor påtvunget betaling?

Gunfreak skrev (2 timer siden):

Bil og klær er dessuten noe samfunnet trenger,  samfunnet trenger ikke at epic skal tjene milliarder på digitale kosmetiske ting. 

 

Trenger du en Louis Vuitton veske, eller klarer du deg med en handlepose på Rema?

Lenke til kommentar

@Iki

"Nå får vel dette spillet fortløpende gratis DLC i form av karakterer med nye story deler og gameplay.

Ettersom dette blir gratis ser jeg ikke problemet med mikrotransaksjoner."

Vel. Det er det de sier nå. Når spillet blir dumpa på kreditten etter 6 måneder fordi spillerne ikke gidder å betale får nok pipen en annen låt. Jeg sier at dette kommer til å skje, men det er vel definitivt en mulighet. Penger for fremtidig innhold er jeg skeptisk til om ikke de som selger har en meget god historikk å vise til.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Flere tusen kroner hørtes fryktelig mye ut for cosmetics.

Er dette kjøp du angrer på i ettertid eller føler du det er/var verdt det?

Og dette er på ingen måte noen kritikk, bare et genuint spørsmål. Folk samler på forskjellige ting. Selv har jeg flere esker liggende med fotballdrakter fra lag de fleste i Norge ikke har hørt om til en verdi av flere hundretusen som andre kanskje fnyser av.

Men i mitt tilfelle er det snakk om fysiske ting så jeg lurer på hvordan tankegangen er når det kun er snakk om digitale ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Akkurat det med kosmetiske mikrotransaksjoner bryr meg ikke, jeg benytter meg ikke av dem.

Ut ifra reviews jeg har sett og lest, så virker det mer som om gameplay ikke er helt som det burde være. (Gameranx og GamingBolt). Har lyst til å prøve det, siden jeg generelt er glad i Marvel, men tenker jeg venter en liten stund til ting er utbedra/patcha. Muligens jeg venter til det kommer på tilbud også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...