Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Død pc etter flytur


Anbefalte innlegg

Tok en sjans på å sjekke inn pcn min i dag i en koffert, noe som har straffet seg. Fra det jeg ser har skjermkortet hoppet ut av PCI sporet og laget et lite hakk i HK. Får ikke start på pc, og det eneste livet jeg kan ser er at RAM brikkene lyser opp når jeg trykket på power knappen. Har også prøvd med alternativ psu, men samme resultat. 

Har tatt alle deler fra hverandre (bortsett fra cpu) og prøvd å sette på kun det nødvendige. Ingen vifter går, kun RGB lyset på RAM som nevnt som gir liv fra seg. (se vedlegg) 

 

Kan jeg konkludere med at HK er defekt? Eller er det noen sjekklister jeg burde gå gjennom? 

 

 

Endret av SirreStrikk
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bilde av hakket? Det skal veldig lite til for at noe er blitt ødelagt/kortsluttet da det er mange lag i et kretskort.

Med de fleste AMD CPUer må du ha i skjermkortet for å få skjermbilde da de ikke har igpu, så bildene du har lastet opp til nå hjelper ikke for feilsøking.

Endret av Nwader
Lenke til kommentar

Ja jeg hadde det. Ser ingen synlig knekk, men skal se etter når jeg tar av

kjøler. 

Jeg bruker egentlig å ha den i en kabinkoffert med på flyet, men det var ikke mulig nå. Så da gamblet jeg og fikk den sjekket inn. Jeg burde ha fjærnet kjøler og skjermkort for å minimalisere risikoen. 

Endret av SirreStrikk
Lenke til kommentar

Kjøleren der veier vel litt over 600 gram og kofferter blir regelrett kastet rundt.

En koffert bør helst tåle å bli kastet minst en meter uten at innholdet tar skade

Se spesiellt på 5:10, og antegelig får de ekstra pen behandling ettersom de blir filmet..

 

Har du prøvd med skjermkortet i? Ikke alle hovedkort starter opp uten skjermkort, som det ble nevnt. Ikke gitt at viften snurrer i gang heller om hovedkortet krever skjermkort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...