Gå til innhold

Nytt oppsett (Stereo/Forsterker/Platespiler)


Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg ønsker å kjøpe meg et oppsett og har kommet frem til en del ting jeg har lyst på, men er veldig usikker på forsterker, og håper på hjelp i forbindelse med den, men også generelt da jeg ikke har så god peiling på Hi-Fi.

Forsterkeren må kunne kobles til platespiller, TV, ha Bluetooth/Spotify og være god nok til å drive høyttalerne. 
Jeg har sett lit på NAD AMP1 eller kanskje Yamaha musiccast (men lurer på om den kanskje er for gammel allerede med tanke på Streaming etc), jeg har ikke lyst til å bruke alt for mye penger på en forsterker og vil gjerne ha en som ser bra ut.

Teoretisk Oppsett:

Håper på hjelp og gode tips!

 

image001-1030x438.jpg

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 9/7/2020 at 9:12 PM, E_Nilsen said:

Takk for tips, driver å vurderer Yamaha R-N803D eller Marantz PM7000N.

Har vært å hørt på de to, Marantz gir bedre lyd til mine ører. Heos multirom streaming, anbefales å bruke Tidal som har bedre kvalitet. Den har nye dacen som gir musikken enormt løft, mye for pengene. Platespiller er ingen problem å koble opp den med, har dedikert inngang for det også som gir god kvalitet.

Til gjengjeld har Yamaha musicast bedre løsning for multirom osv. Men hvis det ikke er viktig så vil jeg anbefale Marantz.

Har bestilt meg en slik en selv. Skal bruke dette til å spille ifra NAS, koble til TV og platespiller. Og planer om å kjøpe et par denon heos høyttalere til kjøkken kanskje flere rom i fremtiden.

Anbefaler deg å høre på begge to ? Hørte de begge i Trondheim. 

Lenke til kommentar

Lurer litt på om du vil ha mest mulig alt-i-ett eller flere komponenter. Fordeler og ulemper med begge deler så klart.

Akkurat streamere er det jo mange ulike av nå, og du får dem fra rundt tusenlappen om du skal ha med litt koblingsmuligheter. Forsterker ville jeg egentlig kjøpt en enklest mulig, altså integrert uten noe mer i. Gjør det kanskje litt enklere å kunne bytte de andre tingene som endres raskere. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...