Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

R1 vs S1 og S2 matte?


Anbefalte innlegg

Er det noen som har et svar på hva som er forskjellen på disse to? Eneste jeg ser er at R1 har geografi, men ellers ser pensumet ganske likt ut? 

Så lurer jeg på om S1 og S2 er to år med matte? 

Og er det noen som vet hvilken av disse som samsvarer pensumet til matten på økonomi og administrasjon på BI? 

 

Vurderer å melde meg opp til privatist eksamen da jeg kun mangler matte for å bli ferdig med studiekompetansen. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
On 9/5/2020 at 12:14 PM, Blesten_i_vesten said:

Er det noen som har et svar på hva som er forskjellen på disse to? Eneste jeg ser er at R1 har geografi, men ellers ser pensumet ganske likt ut? 

Så lurer jeg på om S1 og S2 er to år med matte? 

Og er det noen som vet hvilken av disse som samsvarer pensumet til matten på økonomi og administrasjon på BI? 

 

Vurderer å melde meg opp til privatist eksamen da jeg kun mangler matte for å bli ferdig med studiekompetansen. 

Siden ingen har svart

Tviler på at det er geografi, men geometri er det nok i R1! Etter det jeg ser er det ikke mye ulikt ellers. R1 er vel tilsvarende S1 og S2 bare over ett år, ikke to, mens R2 er kravet på mange linjer som f.eks ingeniør, og er trinnet over det igjen, og går på ett år (3. Året)

BI aner jeg lite om. Lykke til!

Endret av Jakke
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Då eg gjekk på vidaregåande (midten av 90-talet) var det eit mattefag som ga "realfagkompetanse", som var nyttig når ein hadde naturfag/fysikk, og som opna vegen for sivilingeniørstudium på NTNU o.l. Det andre faget ga "samfunnskunnskapskompetanse", og var nyttig for dei som skulle studere økonomi (BI) o.l. Det fyrstnemnte faget var det tyngste, men ga vel i pose og sekk ved at ein også lærte det som var i det sistnemnte faget, og alle mogelegheiter var dermed opne når det gjaldt vidare studium.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Blesten_i_vesten skrev (På 5.9.2020 den 12.14):

Er det noen som har et svar på hva som er forskjellen på disse to? Eneste jeg ser er at R1 har geografi, men ellers ser pensumet ganske likt ut? 

Så lurer jeg på om S1 og S2 er to år med matte? 

Og er det noen som vet hvilken av disse som samsvarer pensumet til matten på økonomi og administrasjon på BI? 

 

Vurderer å melde meg opp til privatist eksamen da jeg kun mangler matte for å bli ferdig med studiekompetansen. 

Matematikk S 1: 140 årstimer

Matematikk S 2: 140 årstimer

Matematikk R1: 140 årstimer 

Ja, det ene er to fag/år mens den andre ett år/fag. 

For å vite forskjellen, les læreplan. At begge har "algebra" betyr ikke at det er likt. 

Læreplan finner du på udir. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...