Gå til innhold

Windows skal få støtte for lynrask lagrings­teknologi – ved hjelp av neste generasjons Xbox


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (På 5.9.2020 den 12.05):

Men hva støtter DirectStorage API? er det noen som selges i dag eller kun intel server baserte?

DirectStorage vil kun støtte NVMe-lagringsenheter (4.Gen SSD), og/men nVidia driver å utvikler RTX IO som vil dra nytte av DirectStorage API’et.

Så en gang i fremtiden vil dedikerte spillmaskiner kunne utnytte teknologien. Før det skjer kommer Microsoft til å kunne markedsføre X-boxen sin kraftig.

Før den aktuelle X-Box lanseres kan man garantert se langt etter noe til PC’er.

Fotnote: Jeg vil med 99% sikkerhet påstå at man blir nødt til å oppgradere PC’n med minimum nytt bunnkort, som ofte betyr ny CPU og RAM. (Har ikke forskjellige busshastigheter til dagens systemer i hodet).

-Og ja, det blir en fremtidig versjon av Windows 10. -En av de jevnlige store oppdateringer)

Linux får neppe noen sånn støtte, Det her er en teknologi Microsoft kommer til å gjøre sitt beste for å melke for lisensieringspenger. -Er ganske sikker på at Windows 10 Home Edition vil IKKE få den her funksjonaliteten.

Endret av Sandormen
Fotnote
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sitat

Fotnote: Jeg vil med 99% sikkerhet påstå at man blir nødt til å oppgradere PC’n med minimum nytt bunnkort, som ofte betyr ny CPU og RAM. (Har ikke forskjellige busshastigheter til dagens systemer i hodet).

Det er vel ikke noe overraskene, men er vel usikkert hva som gjør at selv nyere SSD disker, ikke gir super ytelse, man merker forskjell på batchmark på 4900 Mb\S på SSD disk mot sata, men generielt  oppstart og start av mye programmer er vel ikke forskjellen dramatisk.

Men hvorfor lager ikke xbox system som kan oppgraderes? er lite miljøvennig og lite reepartbart, så er jeg usikkert om det er lovlig siden i følge miljøkrav skal ting være lettere å reparere?

https://www.dinside.no/bolig/nye-eu-krav-blir-lettere-a-reparere-elektronikk/71768104

Godt mulig dagens xbox one X kommer bedre ut en den nye?

Lenke til kommentar
LMH1 skrev (12 timer siden):

Det er vel ikke noe overraskene, men er vel usikkert hva som gjør at selv nyere SSD disker, ikke gir super ytelse, man merker forskjell på batchmark på 4900 Mb\S på SSD disk mot sata, men generielt  oppstart og start av mye programmer er vel ikke forskjellen dramatisk.

Men hvorfor lager ikke xbox system som kan oppgraderes? er lite miljøvennig og lite reepartbart, så er jeg usikkert om det er lovlig siden i følge miljøkrav skal ting være lettere å reparere?

https://www.dinside.no/bolig/nye-eu-krav-blir-lettere-a-reparere-elektronikk/71768104

Godt mulig dagens xbox one X kommer bedre ut en den nye?

Fordi i en ‘klassisk’ computer som eksempel;  Det er mange produsenter om deler. De som lager chipset (En gamg i tiden hadde man ‘northside’ som håndterede CPU og RAM (hovedsaklig) og ‘Southaise’ som taklede den lavere båndbredde til nettverkskort, lydkort og andre kjedelige ting. North og separat South-chip eksisterer ikke lengre. Intel har valgt å legge ‘alt’ inn i CPU’en (inkl. GPU) Praktisk? Mnjae, fra Intel perspektiv, ja. (Kostnadene, og prisene for kundene ryker i loftet, men... Smak og behag).

Kort sakt: Profitt. Melke kua.

Spillmarkedet er ekstremt sterkt.

Business er ekstremt sterkt.

Microsoft vet om noen blir ‘lojale/avhengige’ -Så fortsetter kundene med å bruke penger. Mange penger. Fryktelig Mange Penger.

Tl;dr. Computere kommer med ‘ting’ fra flere produsenter enn kun et ‘brand’ -merkenavn. -Lisensiering og patentering ad nauseum.

Endret av Sandormen
Lenke til kommentar
Sandormen skrev (10 timer siden):

Kort sakt: Profitt. Melke kua.

Spillmarkedet er ekstremt sterkt.

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/BlV5OG/microsoft-bekrefter-xbox-series-s-til-299-dollar

Så nei tar ikke innlegge ditt seriøst, er ikke så veldig dyrt, man får kun

 

Corsair Force Series MP600 2TB M.2 SSDM.2 2280, PCIe 4.0, NVMe, SD TLC, up to 4950/4250 MB/s, 3600TBW

så men er usikkert om det vil koste mye å få 2 tb SSD disk i konsoll. Prisene som er ryktet er ikke så ille, du klarer ikke å bygge bedre pc som kan konkurere mot xbox, men er usikkert med 2,5 gigabit lan og hvor rask nedlastingen blir for microsoft er jo kjent med treg nedlasting hastighet.

Lenke til kommentar

Nei, men alikevel skal det mye til å bygge Xbox Series X billigere i pc format.

Selv tviler jeg på første genrasjon ryzen og GTX 1080 muligens er vesentlig svakere en xbox serie S.

Det som også er veldig usikkert er DX 12 ultimate og slikt og rask spillytelse, problemet med SSD diskene blir veldig dyrt for folk å kjøpe store SSD disker, hvis det er slik nedlasting vil gå sirrup på 1 gigabit eller 5g nett og  man kan ikke bruke 5 tb ekstern harddisk på serie X spill blir det nok negativ.

Man bør vel vente litt på tester før man ser om xbox Serie S muligens gir mere for pengene.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar
LMH1 skrev (30 minutter siden):

Nei, men alikevel skal det mye til å bygge Xbox Series X billigere i pc format.

Selv tviler jeg på første genrasjon ryzen og GTX 1080 muligens er vesentlig svakere en xbox serie S.

Det som også er veldig usikkert er DX 12 ultimate og slikt og rask spillytelse, problemet med SSD diskene blir veldig dyrt for folk å kjøpe store SSD disker, hvis det er slik nedlasting vil gå sirrup på 1 gigabit eller 5g nett og  man kan ikke bruke 5 tb ekstern harddisk på serie X spill blir det nok negativ.

Man bør vel vente litt på tester før man ser om xbox Serie S muligens gir mere for pengene.

Ugh. Du blander alt for mange ting sammen. 

Spiller man kun spill, ville jeg kunne vurdere å kjøpe en xbox. Det skulle bare mangle om en dedikert spill-konsoll ikke skulle være bedre/billigere enn en PC.

En PC er et helt annet monster.

Hvorfor ville noen kjøpe en konsoll om den var dyrere og dårligere enn en PC? Vi snakker jo ikke lenger om 1. generasjon konsoller.

På den annen side. Konsollen er ‘billigere’, men kan du kjøre Autocad eller photoshop på den?

Tilføyelse: Jeg vil gjerne spille Cyberpunk 2077.

-Jeg ville bygget ny PC. -En konsoll ville ikke være godt nok.

Endret av Sandormen
Tilføyelse
Lenke til kommentar
Sitat

Hvorfor ville noen kjøpe en konsoll om den var dyrere og dårligere enn en PC? Vi snakker jo ikke lenger om 1. generasjon konsoller.

Nå finnes det jo alltid noen idioter som oppgraderte fra xbox one til Xbox one X kun fordi de vil ha 4k spilling.

Sikkert en del som oppgraderte fra ps4 til pro også. Så alltid noen idioter, men de merket vel ikke veldig stor oppgradering mistenker jeg er jo bare å få solgt mest mulig.

Sitat

Konsollen er ‘billigere’, men kan du kjøre Autocad eller photoshop på den?

Nå er vel det spillkonsoll ikke videoredigering men sikkert noen som prøver å finne mulighet å installere linux og ligdene.

Vel var mange butikker som prøver å selge forhåndkjøpt til 10 000 kr så gjenstår det å se hva prisen blir men de setter prisen høyt for å ungå å tape når de selgeren den. Enkelte trodde det kunne bli så høyt på grunn av dollarkursen. Men den er vel blitt bedre nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...