Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Glassfiberstrie - Alternativ til fjerning


Anbefalte innlegg

I leiligheten fra slutten av 90-tallet er veggene gipsplater dekt med glassfiberstrie. Det er tydeligvis brukt en eller annen meget kraftig lim, så fjerning ser jeg ikke på som noe alternativ.
Har nå prøvd Jotuns Lady Minerals Revive på ett rom, noe jeg heller ikke ser på som et alternativ for resten (ekstremt dyrt, ganske mye jobb å få det pent og den er så porøs at man får hakk i den bare man ser for hardt på den).

Alternativene jeg har tenkt ut så langt er:
-Helsparkling med rullesparkel: Dette har vel samme ulemper som Minerals Revive, unntatt at det er betydelig billigere.
-Rehab gips: Mye styr da leiligheten ligger i 4. etg med forholdsvis kronglete trappeoppgang, og generelt mye vinkler på veggene. Ergo, mye bæring og kapping.
-Slettvegg «tapet»: Ganske usikker på denne. Har sett/hørt om en del under middelmådige sluttresultat.

-Veldig matt maling så stria fortsatt strengt tatt er synlig, bare mindre synlig?
-Smøre på tykt med tapetlim, for å male over: Dette er et anonymt tips funnet på internetts mørke kroker. Men finner lite konkret info. Noen som har prøvd?

Regner egentlig de to siste som de mest realistiske alternativene nå. Noen som har noen erfaringer å dele?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...