Gå til innhold

Problem med mobildata Xiaomi Mi A2 etter bytte av abonnement


andg

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet fra Ice til Gudbrandsdal energi mobil, og etter at jeg skulle ta i bruk det nye abonnementet så har ikke mobildata virket i hele tatt på min Xiaomi Mi A2. Jeg har testet SIM kortet i min gamle Huawei, og der virket data som det skulle. Jeg har snakket med kundeservice og fått informasjon om hva som skal stå under tilgangspunkt/APN. Har prøvd med flere ulike, og også prøvd å skrive inn akkurat det samme som min Huawei brukte når den hadde datatilgang. Noen som vet hva som kan være feil her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 minute ago, andg said:

Jeg har byttet fra Ice til Gudbrandsdal energi mobil, og etter at jeg skulle ta i bruk det nye abonnementet så har ikke mobildata virket i hele tatt på min Xiaomi Mi A2. Jeg har testet SIM kortet i min gamle Huawei, og der virket data som det skulle. Jeg har snakket med kundeservice og fått informasjon om hva som skal stå under tilgangspunkt/APN. Har prøvd med flere ulike, og også prøvd å skrive inn akkurat det samme som min Huawei brukte når den hadde datatilgang. Noen som vet hva som kan være feil her?

Funker mobildata på en annen telefon med det nye SIMkortet?

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (19 minutter siden):

Ehhh, det kunne jeg jo lest, jaja sånn som skjer når man skummer gjennom :wallbash:

 

Funker de andre funksjonene på SIMkortet? får du ringt osv?

Jepp, får ringt og sendt sms. Har også aktivert BankId på mobil, og det virker også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Det kan kanskje henge sammen med VoLTE/4-tale. Forsøk og aktivere eller deaktivere.

Sett også valg av operatør til automatisk og ikke velg ICE på egenhånd.

Det er også mulig å nullstille netteverksinnstillinger på telefonen. 

Får du sendt/motatt mms? Prøv å sende til deg selv.

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (2 minutter siden):

Weird, har du et annet sim du kan prøve i A2'en da?

 

Nei, har dessverre ikke et annet aktivt sim kort jeg kan prøve ut nå. Her er forresten to oppsett som jeg fikk tilsendt av kundeservice. Har prøvd ut begge to, uten at det hjalp. 

oppsettmobildata.png

android8_1--no--telenor_mobil_internet_and_mms.png

Lenke til kommentar
3 minutes ago, andg said:

 

Nei, har dessverre ikke et annet aktivt sim kort jeg kan prøve ut nå. Her er forresten to oppsett som jeg fikk tilsendt av kundeservice. Har prøvd ut begge to, uten at det hjalp. 

 

 

Bare for moro, kan du prøve internet.public på  APN?

Fjern alt det andre "rælet" og bare sett APN

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (5 timer siden):

Det kan kanskje henge sammen med VoLTE/4-tale. Forsøk og aktivere eller deaktivere.

Sett også valg av operatør til automatisk og ikke velg ICE på egenhånd.

Det er også mulig å nullstille netteverksinnstillinger på telefonen. 

Får du sendt/motatt mms? Prøv å sende til deg selv.

Finner ikke noe innstillinger for VoLTE. Når jeg hadde ICE var det et 4g/LTE symbol der hvor dekningen vises, dette er borte nå.

Har prøvd å velge telenors nettverk manuelt.

Har nullstil nettverksinstillingene nå, men det hjelp ikke det heller. 

Får ikke sendt MMS til meg selv i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Sitat

Send SMS med Fiks mms eller Fiks internett til 1999 for å få tilsendt oppsett for MMS eller Internett. Dersom du har lastet ned oppsettet før, kan du prøve å laste det ned på nytt.

Skru mobilen av og på etter at oppsettet har blitt lastet ned.

Fra Telenor sine oppsett sider for manuell APN innstillinger. Prøv på det.

Lenke til kommentar
BerntOK skrev (59 minutter siden):

Fra Telenor sine oppsett sider for manuell APN innstillinger. Prøv på det.

Når jeg prøvde disse fikk jeg bare svar på SMS om "Beklager, vi klarte ikke finne mms-oppsett for din mobil". Så det virket dessverre heller ikke.

Lenke til kommentar
Nidar2 skrev (8 timer siden):

Det er tydelig at 4G-tale forsvant når du gikk over til Telenor. De støtter ikke Xiaomi og bør seriøst ta seg sammen.

Du fikk meg på riktig spor med 4G-tale faktisk. Nå satt jeg inn det gamle SIM-kortet fra ICE, og da var 4G tale aktivert, så deaktiverte denne. Så byttet jeg tilbake til det nye SIM kortet, og vipps så virket mobildata som den skulle. Helt idiotisk og lite intuitivt, men det løste faktisk problemet. Takk for hjelpen alle sammen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...