Gå til innhold

Fra @getmail.no -> @wemail.no => betalingstjeneste :/


NoBo

Anbefalte innlegg

Delvis skrev (9 minutter siden):

Du skrev: -Du kan lage ny Gmail... jeg har en hel haug.

Mitt spørsmål: -På samme Google konto, eller egen konto for hver?

Jeg forstår ikke spørsmålet ditt. Jeg snakker om Gmail. Jeg har en hel haug av dem. Det er ikke sånn at det er maks en per person. Hva er det du spør om?

Endret av RaptorStrike
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
RaptorStrike skrev (7 minutter siden):

Jeg forstår ikke spørsmålet ditt. Jeg snakker om Gmail. Jeg har en hel haug av dem. Det er ikke sånn at det er maks en per person. Hva er det du spør om?

Spør om du kan ha flere gmail email adresser på samme googlekonto, eller om du må opprette en egen (hoved) googlekonto for hver gmail email adresse du vil opprette. 

Lenke til kommentar

Ok. Trodde du var avhengig av å ha en googlekonto for å opprette gmail epost. Men såvidt jeg kan se, har man bare tilgang til å ha en email på hver googlekonto. Så da regner jeg med du må ha en like stor haug av googlekontoer, som du har antall gmailadresser. Gmail er jo en( av flere) tjenester som er tilknyttet en googlekonto.

Mulig det er noe jeg ikke har fått helt med meg da.

-------------------------------------
Men i forlengelesen av dette, kommer vi da tilbake til det du spurte meg om: "Hvorfor kan du ikke bruke Gmail til dette?" ( altså en email-adresse til å bruke for viktige ting, banker, altinn, familie og blabla ).

Fordi med en sånn adresse, vil jeg anse det som relevant å benytte en  RL  konto, registrert med ekte personlige opplysninger.
Google kontoer ser jo ut til å være mer eller mindre knyttet til samme ID ( jeg har også et par flere, som ble automatisk opprettet ifm overtagelsen av YT, der jeg har hatt noen flere kanaler). 
Og tanken er da at/om det dermed kan medføre kluss, når ikke din ID på de ulike googlekontoer samsvarer. Derfor.   
For man kan jo vel ikke ha flere googlekontoer med samme( dine ekte) opplysninger.  

Endret av Delvis
Lenke til kommentar
RaptorStrike skrev (12 minutter siden):

Du må jo ikke knytte kontoene sammen om du ikke vil...

Kanskje ikke. Men det ser ut som det skjer automatisk ( pga samme IP eller noe). Google vet vel at kontoene tilhører samme ID ser det ut til.
De legger seg jo inn i sammen. Når jeg klikker kontoen oppe til høyre, ligger de andre kontoene på rekke nedenfor der det står "bytt konto" osv. Det er ikke noe jeg har valgt selv. "Legg til konto" står det, og den ene står det "standard" bak.

Endret av Delvis
Lenke til kommentar

Jeg må lage en Altibox epost adresse for min mor som har Get, siden jeg har Altibox kan jeg opprette 5 epost adresser. Ikke faen at Get skal robbe muttern for mer penger, da de ikke leverer det de lover på internetthastighet, men hun er fastlåst på et dyrt minsteabonnement. Hun tegnet et Altibox abonnement i sommer, men det ble problemer med å legge kabel i gaten hennes p.g.a uforutsette kostnader for Altibox og hun er stuck med Get. 

Lenke til kommentar
fwj__ skrev (2 timer siden):

Jeg må lage en Altibox epost adresse for min mor som har Get, siden jeg har Altibox kan jeg opprette 5 epost adresser. Ikke faen at Get skal robbe muttern for mer penger, da de ikke leverer det de lover på internetthastighet, men hun er fastlåst på et dyrt minsteabonnement. Hun tegnet et Altibox abonnement i sommer, men det ble problemer med å legge kabel i gaten hennes p.g.a uforutsette kostnader for Altibox og hun er stuck med Get. 

Og hva gjør hun om du bytter leverandør?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
[email protected] skrev (4 timer siden):

jeg klarer ikke å få overført min e-post til wemail. Skjønner ikke hva jeg gjør galt

Litt kryptisk, hva er det du ikke får til? Hvis det er noe som har med Wemail å gjøre, som eks. oppsett av e-postklient mot Wemail, ville jeg ha tatt kontakt med supporten deres.

 

Kommer selv ikke til å abonnere på tjenesten fra Wemail så jeg har brukt tiden frem til nå på å sjekke alle kontoer* hos tredjepart hvor jeg har angitt @getmail.no som e-postadresse og så har jeg logget på den enkelte tjeneste hos tredjepart og endret til en annen e-postadresse.

*Jeg gikk gjennom alle mottatte e-poster og hvem som er avsender for å finne hvor jeg måtte endre.

Lenke til kommentar

Ser de har utsatt fristen til 8. desember;

Sitat
Wemail

Hei!

 
Undersøkelser viser at så mye som 15-20 prosent ofte eller alltid er sent ute! Dette har vi stor forståelse for. De siste dagene har vi blitt kontaktet av kunder som har hatt utfordringer med å registrere sitt abonnement. Vi har derfor besluttet å utsette fristen til 8. desember 2020 kl 23:00.

Alle abonnementer vil fortsatt gjelde som løpende fra 1. desember, men det vil altså være mulig å registrere seg frem til den nye fristen.

For å registrere ditt abonnement, skal du logge inn i webmailen og følge veiledningen. Du kan også klikke på "Min konto" og deretter "Abonnere".

@[email protected], du er tydeligvis ikke alene om å oppleve utfordringer med å ta i bruk Wemail...

Lenke til kommentar
Delvis skrev (På 2.9.2020 den 16.17):

Hvor ser du de opplysningene?

Beklager. Trodde denne var svart på. Først og fremst ser jeg på proff.no selskapsinformasjon. Dvs når det ble opprettet, antall ansatte og regnskapstall.

Og tallene er ikke akkurat gode. Dårlig likviditet og kun en ansatt. Det gir ikke akkurat en robust driftsorganisasjon for å si det sånn. Så får de problemer eller driftsutfordringer så er det kun en ansatt å spille på.

Så kan en jo begynne å grave litt. Det er visst en relasjon til noe som heter mailia.no og, som skryter på seg 10 års erfaring og drift. Men klarer ikke å finne så veldig mye historikk på de, heller ikke hvilket organisasjonsnummer de hadde før. Nå er de tydeligvis under samme paraply som wemail.no.

Min anbefaling er å skygge banen. Nå som en aktivt må gjøre noe allikevel så hadde jeg brukt tiden på å flytte til noen mer solide.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...