Gå til innhold

Finnes det ikke nasjonal-konservativt kapitalist parti i Norge?


Anbefalte innlegg

Ville gjerne hatt ett parti som var for følgende:
• Legg ned NAV.
• Kast ut alle innvandrere som ikke er rike eller gift med nordmenn.
• Fjern skatter, avgifter og reglement som svekker norsk industri, norske arbeideres evne til å tjene godt, og som får folk til å bruke mest mulig penger i utlandet.
• Stop alle penger som går til EU, FN, u-hjelp, etc.
• Stop all offentlig finansiering av religion. Den Norske kirke er ikke lenger kristen, og Norge har ingen obligasjoner overfor Islam.
• Eksil for alle barne-overgripere, og politikere som stapper penger i egen lomme.
• Politikerlønn nedsatt til minstelønn.
• Direktedemokrati der folket stemmer på enkelte saker. Politikerne eksisterer kun som diplomater.
• INGEN krenkelser av ytringsfriheten.
• Nulltolleranse for voldelig kriminalitet.
• Rett politiet mot ordentlige kriminelle. Ikke familier på skutertur.
• Stop venstre-radikalisering av unge gjennom statlige institusjoner og medier.
• Slå ned hardt på kommunister som avler opp konflikt, vold, demoralisering og destabilisering av samfunnet gjennom identitetspolitikk (feminisme, LGBTQ+, BLM, Islam, etc.)

Liker generelt Liberalistene, men føler de mangler sterke folk som vil arbeide aktivt mot kommunistene i media.
De er også for lovlig prostituering, noe jeg etter å ha bodd mange år i Japan trygt kan si at jeg aldri vil se igjen. Det verste pakket du kan forestille deg samler seg i bydelene der de har lovlige bordell, og onde grådige folk, inkludert foreldre utnytter sine mentalt tilbakestående tennåringer der.

Noen foreslo Demokratene for meg, men så vidt som jeg kan se er de på samme nivå som alle andre partiene når det gjelder NAV og annen statlig pengebruk. Eneste forskjell er at de bare vil bruke pengene på nordmenn og ikke innvandrere. Virker heller ikke som høy lønn for statlige ansatte plager dem.

Det er utrolig at vi har så mange sosialist parti og nesten ikke noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den norske eliten er sosialdemokratisk. Stortinget, statsadministrasjonen, media og næringslivstoppene. Dessuten er det veldig mange i Norge som lever av statlige overføringer. Og derfor støtter sosialdemokratiet. 

Så du kommer ingen vei med et høyreparti. Enten du blir medlem eller starter opp parti selv. Da kan du like gjerne stemme blankt. 

Alle samfunn har eliter med sammenfallende virkelighetsforståelse/kultur. Det letteste for folk som ønsker å gjøre karriere, er å tilpasse seg og følge strømmen. Derfor opprettholdes den styrende kulturen over tid. Med andre ord: Norge kommer til å forbli sosialdemokratisk sålenge vi lever. 

Det beste du kan gjøre er å stemme FrP. Med tanke på verdisynet ditt. Frp måtte jobbe hardt for å komme inn i det gode selskap og bli tatt alvorlig. Nå står de i en posisjon hvor de ihvertfall har noe innflytelse. Det er bedre enn ingenting. 

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Vaniman said:

Den norske eliten er sosialdemokratisk. Stortinget, statsadministrasjonen, media og næringslivstoppene. Dessuten er det veldig mange i Norge som lever av statlige overføringer. Og derfor støtter sosialdemokratiet. 

Så du kommer ingen vei med et høyreparti. Enten du blir medlem eller starter opp parti selv. Da kan du like gjerne stemme blankt. 

Alle samfunn har eliter med sammenfallende virkelighetsforståelse/kultur. Det letteste for folk som ønsker å gjøre karriere, er å tilpasse seg og følge strømmen. Derfor opprettholdes den styrende kulturen over tid. Med andre ord: Norge kommer til å forbli sosialdemokratisk sålenge vi lever. 

Det beste du kan gjøre er å stemme FrP. Med tanke på verdisynet ditt. Frp måtte jobbe hardt for å komme inn i det gode selskap og bli tatt alvorlig. Nå står de i en posisjon hvor de ihvertfall har noe innflytelse. Det er bedre enn ingenting. 

Ser ikke på FrP som annet enn enda ett milquetoast venstreparti... Bortkasta stemme. Vinner FrP er vi fremdeles på vei mot kommunismen, bare litt saktere. Slenger heller en stemme mot et miniparti som har langtidsmål om direktedemokrati tenker jeg.

Lenke til kommentar
RoyBread skrev (5 timer siden):

Ser ikke på FrP som annet enn enda ett milquetoast venstreparti... Bortkasta stemme. Vinner FrP er vi fremdeles på vei mot kommunismen, bare litt saktere. Slenger heller en stemme mot et miniparti som har langtidsmål om direktedemokrati tenker jeg.

Ved direkte demokrati vil det venstrevridde media få enda større makt og innflytelse. Vi ser jo i dag hvor stor påvirkningskraft media har på folk. Ved direkte demokrati vil det bli enda verre. Media vil stå samlet og kjempe for enhver sak, slik at folk skal stemme som media ønsker. På samme måte som media går mot Trump, for å felle ham. 

Vi er ikke på vei mot kommunisme. Økonomien er i hovedsak overlatt til det frie markedet. Å fjerne velferdsstaten er ikke aktuelt i noe vestlig land. Ingen ønsker det. Det kommer aldri til å skje.

Du kaster ikke bort stemmen ved å stemme FrP. Men du kaster den bort ved å stemme på et miniparti som ikke har en sjanse i havet til å komme inn på Stortinget. 

Lenke til kommentar
On 9/2/2020 at 4:36 AM, aklla said:

Hvordan går disse tre sammen egentlig?

Gjør hån av kommunister og media ved hver mulighet. Korrekt svar på "du er rasist bla bla bla" er ikke "Nei, det er jeg ikke, og her er hvorfor". Korrekt svar er "Du er en løgner som tjener penger på å så konflikt og faenskap blandt folk"
Dette krenker på ingen måte ytringsfriheten.

Skjønner ikke hva du ikke skjønner med det om politiet. Det er helt idiotisk at politiets resurser brukes på å fakke familier på "ulovlig" skutertur mens voldtektsmenn og annet pakk ikke engang blir undersøkt.

 

"Ved direkte demokrati vil det venstrevridde media få enda større makt og innflytelse. Vi ser jo i dag hvor stor påvirkningskraft media har på folk. Ved direkte demokrati vil det bli enda verre. Media vil stå samlet og kjempe for enhver sak, slik at folk skal stemme som media ønsker. På samme måte som media går mot Trump, for å felle ham."

Uenig. Det er enormt med snekkere, rørleggere, bønner, etc. som går rundt å klager på NAVerne, men som aldri har stemt i et valg, sansynligvis fordi alle partiene er like. Om du ba dem stemme på "skal vi legge ned NAV og fjerne skatter?" ville du fått utrolig mange ikke-stemmere til å stemme. Det har fungert i Sveits siden attenhundretallet. Tror du ikke media der lyver like mye?

"Vi er ikke på vei mot kommunisme. Økonomien er i hovedsak overlatt til det frie markedet. Å fjerne velferdsstaten er ikke aktuelt i noe vestlig land. Ingen ønsker det. Det kommer aldri til å skje."

Kan du nevne mange skatter og business reguleringer som har blitt fjernet? Jeg kan nevne mange som har blitt høyere og strengere. Det går kun en vei.

Endret av RoyBread
  • Liker 1
Lenke til kommentar
RoyBread skrev (5 timer siden):

Gjør hån av kommunister og media ved hver mulighet. Korrekt svar på "du er rasist bla bla bla" er ikke "Nei, det er jeg ikke, og her er hvorfor". Korrekt svar er "Du er en løgner som tjener penger på å så konflikt og faenskap blandt folk"
Dette krenker på ingen måte ytringsfriheten.

Skjønner ikke hva du ikke skjønner med det om politiet. Det er helt idiotisk at politiets resurser brukes på å fakke familier på "ulovlig" skutertur mens voldtektsmenn og annet pakk ikke engang blir undersøkt.

 

"Ved direkte demokrati vil det venstrevridde media få enda større makt og innflytelse. Vi ser jo i dag hvor stor påvirkningskraft media har på folk. Ved direkte demokrati vil det bli enda verre. Media vil stå samlet og kjempe for enhver sak, slik at folk skal stemme som media ønsker. På samme måte som media går mot Trump, for å felle ham."

Uenig. Det er enormt med snekkere, rørleggere, bønner, etc. som går rundt å klager på NAVerne, men som aldri har stemt i et valg, sansynligvis fordi alle partiene er like. Om du ba dem stemme på "skal vi legge ned NAV og fjerne skatter?" ville du fått utrolig mange ikke-stemmere til å stemme. Det har fungert i Sveits siden attenhundretallet. Tror du ikke media der lyver like mye?

"Vi er ikke på vei mot kommunisme. Økonomien er i hovedsak overlatt til det frie markedet. Å fjerne velferdsstaten er ikke aktuelt i noe vestlig land. Ingen ønsker det. Det kommer aldri til å skje."

Kan du nevne mange skatter og business reguleringer som har blitt fjernet? Jeg kan nevne mange som har blitt høyere og strengere. Det går kun en vei.

Blant de yrkesgruppene du nevner er det mange som ikke er interessert i politikk. De aller fleste, vil jeg påstå. Det er min erfaring. De blir utnyttet, det har du rett i. De betaler unødvendig høy skatt, for å finansiere en stor offentlig sektor og høye lønninger i offentlig sektor. Og mange NAVere. De som jobber i offentlig sektor er smarte nok til å stemme. På et vis er det arbeidernes egen feil at de blir utnyttet. Arbeidere burde gå til høyre i vår tid, nå som venstrepartiene har blitt partier for folk som lever av statlige overføringer, slik at de som produserer står tilbake med mer av egen verdiskaping. Men sannheten er rett og slett at de fleste arbeidere ikke interesserer seg for politikk og knapt vet hva ulike partier står for. De forstår heller ikke at det bak mange imponerende titler i offentlig sektor skjuler seg unødvendige jobber. At andre grupper da kommer inn og utnytter arbeiderne, tar deres penger, med skatt og avgifter, er vel en naturlig ting. Arbeidere på bakken har nok alltid blitt utnyttet. Men her må vi huske at med fagbrev og yrke tjener man ganske bra i Norge, så det er ikke snakk om noen nød. En annen ting er at Norge har en forholdsvis effektiv offentlig sektor, sammenlignet med andre land. Det betyr at det kan være naturlig med et noe høyere skattenivå i Norge enn andre land. Vi må også huske at flere land har høyere skatter enn oss. Svergie, Danmark, Frankrike, Italia, for å nevne noen. Det er på det skattenivået vi selv ender, når oljen tar slutt. 

Endret av Vaniman
Lenke til kommentar

"Arbeidere burde gå til høyre i vår tid nå som venstrepartiene har blitt partier for folk som lever av statlige overføringer, slik at de som produserer står tilbake med mer av egen verdiskaping. Men sannheten er rett og slett at de fleste arbeidere ikke interesserer seg for politikk og knapt vet hva ulike partier står for."

Høyre er et venstreparti. Skjønner godt at de ikke gidder å stemme. Selv synes jeg heller folk burde kollektivt slutte å betale skatt, men ingen tør henge seg med på den?

 

"Men her må vi huske at med fagbrev og yrke tjener man ganske bra i Norge, så det er ikke snakk om noen nød. En annen ting er at Norge har en forholdsvis effektiv offentlig sektor, sammenlignet med andre land. Det betyr at det kan være naturlig med et noe høyere skattenivå i Norge enn andre land."

Om vi var så effektive kunne vi kutta skatten kraftig og fremdeles ha full drift. Vet ikke om noen offentlige prosjekt som ikke er overfinansiert og som ikke tar unødvendig lang tid.
Stjeler hundrevis av milliarder fra arbeidende folk og kaster det rett i dass er det de gjør.


"Vi må også huske at flere land har høyere skatter enn oss. Svergie, Danmark, Frankrike, Italia, for å nevne noen. Det er på det skattenivået vi selv ender, når oljen tar slutt."

Og helt unødvendig er det. Om vi heller gjorde Norge attraktiv å investere i kunne vi gjøre oss alle rikere og sikre landets fremtid i samme smekk.

 

Endret av RoyBread
Lenke til kommentar
22 minutes ago, Gomby said:

Kanskje bare meg, men ditt "konservative" parti høres egentlig ganske radikalt ut. Litt av fordelen med konservative partier er jo at de baserer seg på det som har tålt tidens tann, uten å gå for radikalt til verks.

Jeg er lei av "konservative" parti som har som eneste rolle å holde venstresiden tilbake.
Venstre vil ta alt du eier. Høyre holder dem litt tilbake så du kun mister halparten, så kaller de det en "konservativ seier".
Så kommer neste runde. Venstre vil ta alt du eier, Høyre holder dem tilbake så du kun mister halvparten. Nå har du mistet 75%. Enda en "seier" for de konservative. Du kunne jo ha mistet alt.

Jeg vil ha ett parti som slåss for å ta tilbake alt territorium venstre har grafsa til seg.
Om FrP vinner neste valg så går kansje skatten "bare opp noen prosent" og de vil se seg fornøyde med det.
De er ikke ute etter å gjøre ting bedre. De vil kun at turen ned til helvette skal gå saktere.


"Litt av fordelen med konservative partier er jo at de baserer seg på det som har tålt tidens tann, uten å gå for radikalt til verks."

Ingenting har passert tidenes test bedre enn frie marked med sterkt beskyttet eiendomsrett og common sense beskyttelse mot svindel. De gjør folk utrolig rike på utrolig kort tid, helt til den "utdannede elite" kommer og skal dirigere ting. Slik plasser som USA går fra ødeland til global supermakt på et blunk. De skulle ha bevart friheten som gjorde dem rike og innovative. Ville vært på mars allerede.
Hvilken som helst vestlig nasjon vil bli nr. 1 i verden i løpet av kort tid om de fjerner alt unødig i lovverket sitt.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Psykake said:

Sidenotis. Norge AS er avhengig av utenlandsk arbeidskraft og dette behovet vil øke med årene fremover. 

Hvis du kun vil ha rike innvandrere kan det by på utfordringer. 

Sett NAVerne i arbeid og dereguler markedet så flere Nordmenn ønsker å skape ting. Er ikke vanskelig.
Det at vi sender hundrevis av milliarder ut av landet er jo bevis på at vi har så vi greier oss. Trenger ikke skatte folk.

Endret av RoyBread
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (2 timer siden):

Sidenotis. Norge AS er avhengig av utenlandsk arbeidskraft og dette behovet vil øke med årene fremover. 

Hvis du kun vil ha rike innvandrere kan det by på utfordringer. 

Automatisering vil fortsette å erstatte store deler av arbeider klassen, derfor burde eventuelle behov i dag dekkes av midlertidig arbeidsinnvandring mellom EU land, det er mange millioner å ta av.
Dette kun når de eneste på NAV er åpenbart ''ubrukelige'' og pensjonister.

''Nei la oss heller håpe att Asylantene en dag kommer seg i jobb... Om en asylant får seg jobb får vi både god-hjerte-ros og evig økonomisk vekst *Slurp*''

Endret av Alexander4840
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Alexander4840 skrev (6 timer siden):

Automatisering vil fortsette å erstatte store deler av arbeider klassen, derfor burde eventuelle behov i dag dekkes av midlertidig arbeidsinnvandring mellom EU land, det er mange millioner å ta av.
Dette kun når de eneste på NAV er åpenbart ''ubrukelige'' og pensjonister.

''Nei la oss heller håpe att Asylantene en dag kommer seg i jobb... Om en asylant får seg jobb får vi både god-hjerte-ros og evig økonomisk vekst *Slurp*''

Etter hva du har skrevet i IQ tråden og her. Hvordan kan du reagere på at jeg definere deg som en rasist, som ikke en gang lar nasjonalitet være en del av din identitet?  Du er jo klart og tydelig en rasist. 

 

Endret av Psykake
  • Liker 4
Lenke til kommentar
RoyBread skrev (1 minutt siden):

Herpaderp racism. Eneste argumentet folk har mot sund fornuft.

Om Norge ikke tjener penger på asyl bør vi ikke drive med det. Det er en ren økonomisk avgjørelse.

Neida. Jeg bare påpeker at den brukeren er en rasist, for han ble fornærmet når jeg jeg kalte han det, men han viser gang på gang at han er det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Sinna-mann-partiet?

Du må huske å føre inn ettellerannet som verner om kjernefamilen.
Kanskje også noe om sunne, gode, gamle nyliberalistiske verdier?

Og forstår jeg deg riktig, om du ønsker at man skal kunne si hva som helst (ref. punkt om yttringsfrihet), men at det bør være forbudt, eller uønsket, at man tenker visse ting (ref. punkt om kommunisme, og LGBTQ (-og islam?(for de deler så mange verdier??)))?

 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ja, du burde nok vært litt mer omtenksom med det første innlegget, Roybread. Her blir det enkelt for brukere å ta deg på motsigelser og logiske brister. Men deler din oppfatning om at vi har en svak høyreside i Norge, som stadig gir etter for venstresiden og lar dem bestemme politikk eller rammebetingelser for debatter. 

Og det høres jo ganske riktig ut som "et sinna mann" parti du vil stemme på. Nesten like sinna som Trump-haterne og de venstreradikale i gatene. 

Endret av Vaniman
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...