Gå til innhold

Samsung Galaxy Z Fold2


MariusJS

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kul dings, men helt hinsides pris. 

Jeg ser anmeldere driver og snakker om multitasking. Og ja, med den store skjermen så er jo det en mulighet. Men jeg kommer liksom ikke unna følelsen av at det er et veldig konstruert behov? 

Hvor ofte sitter man og ser på YouTube og leser avisa samtidig? Twitrer og leser mail? Det er sikkert noen tilfeller altså, det er ikke det, men det virker så kunstig å pushe det som et tungt argument. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Etter å ha brukt Samsung Galaxy Fold siden november i fjor så blir det ikke oppgradering til Fold 2 for min del. Jeg har fått mye glede utav Fold´en men jeg bruker den mindre nå enn før siden det er så mange situasjoner hvor mobilen må tåle vann og skitt. Da er det lettere å ta med seg en mobil med IP-rating, skjermbeskytter og et bra deksel.

Fold 2 virker å løst en av de store irritasjonsmomentene med den første Fold´en, nemlig den «lille» skjermen når mobilen er lukket. Og ikke minst bedre kamera, «punch hole»-kamera på innerskjermen slik at man slipper en notch og at hengselen tillater at mobilen kan være halvåpen med to ulike apper på hver sin del av skjermen i «flex mode» . 120 hz er topp, men «kun» 256 GB lagringsplass som maks sammenlignet med 512 GB i den originale Fold´en er litt kjipt når man tar prisen i betraktning. 

Jeg venter til Samsung får til bedre kvalitet på innerskjermen før jeg vurderer en en brettbar mobil, i dag tørr jeg fortsatt ikke la min nevø på fire år trykke i vei på Fold´en uten tilsyn fordi det lett blir merker i skjermen når han trykker med stor entusiasme. Selv om de kaller innerskjemen i Fold 2 for ultratynt glass så er det ikke på samme nivå som en mobil med en nyere versjon av Gorilla Glass. Stripen du får i midten av innerskjermen venner du deg kjapt til og den er kun skikkelig synlig i kraftig lys eller visse vinkle og det ser likt ut på Fold 2.

Er det noen her i tråden som vurderer å få seg en Fold 2?

 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Hedonism skrev (10 timer siden):

Etter å ha brukt Samsung Galaxy Fold siden november i fjor så blir det ikke oppgradering til Fold 2 for min del. Jeg har fått mye glede utav Fold´en men jeg bruker den mindre nå enn før siden det er så mange situasjoner hvor mobilen må tåle vann og skitt. Da er det lettere å ta med seg en mobil med IP-rating, skjermbeskytter og et bra deksel.

Jeg har begynt å bytte ut toppmodeller med rimeligere modeller som jeg ikke trenger deksel og beskyttelse til. Det føles mye mer komfortabelt og brukervennlig å ha en telefon man slipper bekymre seg for og heller bruke for hva den er verdt.

Fordelene uten deksel er som kjent mange. Telefonen blir mindre, den glir lettere ned i lommer, man slipper fomle med deksel, man slipper skjembeskytter som forringer skjermkvaliteten osv. Om den drukner eller ødelegges kan man smile istedet for å gråte når man går til butikken for å kjøpe en ny.

Lenke til kommentar
8 minutes ago, Nidar2 said:

Jeg har begynt å bytte ut toppmodeller med rimeligere modeller som jeg ikke trenger deksel og beskyttelse til. Det føles mye mer komfortabelt og brukervennlig å ha en telefon man slipper bekymre seg for og heller bruke for hva den er verdt.

Fordelene uten deksel er som kjent mange. Telefonen blir mindre, den glir lettere ned i lommer, man slipper fomle med deksel, man slipper skjembeskytter som forringer skjermkvaliteten osv. Om den drukner eller ødelegges kan man smile istedet for å gråte når man går til butikken for å kjøpe en ny.

Eller så kan man koste på seg en liten forsikring og ha en telefon man faktisk har lyst til å bruke

Lenke til kommentar
Hedonism skrev (10 timer siden):

 

Etter å ha brukt Samsung Galaxy Fold siden november i fjor så blir det ikke oppgradering til Fold 2 for min del. Jeg har fått mye glede utav Fold´en men jeg bruker den mindre nå enn før siden det er så mange situasjoner hvor mobilen må tåle vann og skitt. Da er det lettere å ta med seg en mobil med IP-rating, skjermbeskytter og et bra deksel.

Fold 2 virker å løst en av de store irritasjonsmomentene med den første Fold´en, nemlig den «lille» skjermen når mobilen er lukket. Og ikke minst bedre kamera, «punch hole»-kamera på innerskjermen slik at man slipper en notch og at hengselen tillater at mobilen kan være halvåpen med to ulike apper på hver sin del av skjermen i «flex mode» . 120 hz er topp, men «kun» 256 GB lagringsplass som maks sammenlignet med 512 GB i den originale Fold´en er litt kjipt når man tar prisen i betraktning. 

Jeg venter til Samsung får til bedre kvalitet på innerskjermen før jeg vurderer en en brettbar mobil, i dag tørr jeg fortsatt ikke la min nevø på fire år trykke i vei på Fold´en uten tilsyn fordi det lett blir merker i skjermen når han trykker med stor entusiasme. Selv om de kaller innerskjemen i Fold 2 for ultratynt glass så er det ikke på samme nivå som en mobil med en nyere versjon av Gorilla Glass. Stripen du får i midten av innerskjermen venner du deg kjapt til og den er kun skikkelig synlig i kraftig lys eller visse vinkle og det ser likt ut på Fold 2.

Er det noen her i tråden som vurderer å få seg en Fold 2?

 

den telefonen du snakker om, er det den ordinære flip telefonen til Samsung?

heter ikke den egentlig Samsung Galaxy Folder 2?

aner ikke hva 2 tallet står for men det er i hvert fall det jeg leser på internet

--

hvor kjøpte du telefonen? på www eller i utlandet et sted?

såvidt jeg har forstått er den aldri markedsført i og tatt inn til Norge, dessverre

er på jakt etter ny flip telefon og skulle gjerne hatt en folder 2

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Kuhn Singhto said:

den telefonen du snakker om, er det den ordinære flip telefonen til Samsung?

heter ikke den egentlig Samsung Galaxy Folder 2?

aner ikke hva 2 tallet står for men det er i hvert fall det jeg leser på internet

--

hvor kjøpte du telefonen? på www eller i utlandet et sted?

såvidt jeg har forstått er den aldri markedsført i og tatt inn til Norge, dessverre

er på jakt etter ny flip telefon og skulle gjerne hatt en folder 2

Litt usikker på hva du skal frem til her?

Samsung Galaxy Fold er 1. generasjon

Samsung Galaxy Z Flip er den som brettes som en gammel "flip telefon" og er tatt inn av en drøss butikker; https://prisguiden.no/produkt/samsung-galaxy-z-flip-419663

Samsung Galaxy Z Fold2 er den som ble lansert i går.

Lenke til kommentar
Hedonism skrev (31 minutter siden):

Jeg snakker om denne:

https://www.samsung.com/no/smartphones/galaxy-fold/

Ble solgt i Norge fra blant annet Telia og Elkjøp. 

denne:

 

https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=galxy+folder+2

 

var det jeg mente, skulle gjerne hatt en slik til erstatning for flip telefonen jeg nå bruker,

de butikkene jeg har spurt  sier de ikke klarer å skaffe slike flip telefoner

 

(litt pussig at første generasjon flip heter folder 2)

 

Lenke til kommentar
43 minutes ago, Kuhn Singhto said:

denne:  https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=galxy+folder+2

var det jeg mente, skulle gjerne hatt en slik til erstatning for flip telefonen jeg nå bruker,

de butikkene jeg har spurt  sier de ikke klarer å skaffe slike flip telefoner

 

(litt pussig at første generasjon flip heter folder 2)

 

Aha, den der husker jeg såvidt fra da den ble sluppet faktisk.

Det ligger en del av dem på ebay; https://www.ebay.com/itm/Samsung-Galaxy-Folder-2-G1650-Dual-Sim-16GB-Flip-Smartphone-Mobile-GSM-Unlocked/264820925539?hash=item3da88ea463:g:xegAAOSwj61fK8Nj

 

Det er neppe noe marked for å ta inn slikt i norge, og enda mindre marked for en modell fra 2017

Lenke til kommentar
MariusJS skrev (4 timer siden):

Aha, den der husker jeg såvidt fra da den ble sluppet faktisk.

Det ligger en del av dem på ebay; https://www.ebay.com/itm/Samsung-Galaxy-Folder-2-G1650-Dual-Sim-16GB-Flip-Smartphone-Mobile-GSM-Unlocked/264820925539?hash=item3da88ea463:g:xegAAOSwj61fK8Nj

 

Det er neppe noe marked for å ta inn slikt i norge, og enda mindre marked for en modell fra 2017

nei, det er det,

flip telefoner er mega populære i Østen, Korea, Hong Kong, Japan, Taiwan, Thailand er fulle av

flip telefoner, men ikke pop i Europa

 

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...