Gå til innhold

SIAN- en fare for folk?


Bjarte_1

Anbefalte innlegg

Når SIAN arrangerer krenkefester der de river i stykker Koranen, spytter på koranensider, messer ut om falsk profet, vurderer å surre Koranen inn i bacon og brenne den, så er det på tide å stille et sikkerhetsspørsmål her, nemlig om ikke handlingene er med på islamsk radikalisering og økt risiko for isamistisk terror som kan ramme uskyldige folk i samfunnet. Hva mener dere

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ytringsfrihet er en vanskelig ting. Jeg mener at målet med ytringen er essensen. Slik jeg ser det, så er eneste målet til Sian å provosere/ydmyke/trakassere.

De utgjør derfor en fare med sine handlinger, ettersom ting kan komme ut av kontroll, men de legitimerer også innskrenking av ytringsfriheten ved å misbruke den noe som er svært farlig.

Sian bør man derfor ta stor avstand fra.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
27 minutes ago, Bjarte_1 said:

Når SIAN arrangerer krenkefester der de river i stykker Koranen, spytter på koranensider, messer ut om falsk profet, vurderer å surre Koranen inn i bacon og brenne den, så er det på tide å stille et sikkerhetsspørsmål her, nemlig om ikke handlingene er med på islamsk radikalisering og økt risiko for isamistisk terror som kan ramme uskyldige folk i samfunnet. Hva mener dere

SIAN og deres antidemokratiske tankegods er først og fremst en trussel mot demokratiet. Risikoen for terror i Norge er veldig liten og det er en mange miljø som utgjør en større risiko enn det muslimske.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Comma Chameleon skrev (10 minutter siden):

Hvis å brenne en bok o.l. trigger noen til å bli radikalisert og begå terror så har de vel et poeng med det de gjør.

Å rive ut sidene og spytte på dem  det går over en grense til å skape radikalisering i den andre leiren og er det noe denne verden ikke trenger mer radikalisert islam. Vi har nettopp hatt en bølge med terror i Europa og jeg har selv sett marocco videoen og det er ikke mer av dette vi ønsker

  • Liker 2
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

SIAN og deres antidemokratiske tankegods er først og fremst en trussel mot demokratiet. Risikoen for terror i Norge er veldig liten og det er en mange miljø som utgjør en større risiko enn det muslimske.

Hvis SIAN fortsetter i den sjangeren de nå gjør så mener jeg at de bidrar til å radikalisert det muslimske miljøet i Norge noe som igjen kan øke faren for unaterrorisme fra islamister. Det er ikke mer terror verden trenger

  • Liker 4
Lenke til kommentar
49 minutes ago, debattklovn said:

Hvorfor skal ikke noen få surre inn en eiendel i bacon og brenne den hvis de vil det? Så lenge det ikke utgjør brannfare. 
Norge er tross alt et såkalt fritt land. Noen friheter har vi faktisk fortsatt. 

Norge ER et fritt land, ikke «et såkalt fritt land».

Ytringsfrihet er ikke det samme som rett til å provosere. Dersom hensikten med ytringen er provokasjon, fornedring og ydmykelse så er det ikke greit. 
Det Sian gjør er kun provokasjon uten innhold, og er derfor overhode ikke greit.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, debattklovn said:

SIAN bidrar ikke til å radikalisere, de bidrar bare til å dra de allerede radikaliserte frem i dagslys. 

 

Mange av medlemmene i Sian er radikaliserte, og de bidrar stort til radikalisering på begge sider. Dessuten ødelegger de den nødvendige debatten, og jobben for å redusere religion sin plass i det moderne samfunnet.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Bjarte_1 skrev (32 minutter siden):

Hvis SIAN fortsetter i den sjangeren de nå gjør så mener jeg at de bidrar til å radikalisert det muslimske miljøet i Norge noe som igjen kan øke faren for unaterrorisme fra islamister. Det er ikke mer terror verden trenger

Sikkerhetsrisikoen er jo de som utfører vold fordi de blir krenket, ikke de som krenker. 

Vi kan ikke fjerne ytringsfriheten fordi andre blir krenket, det fjerner hele formålet med ytringsfriheten og et fritt demokrati. 

Endret av MrL
  • Liker 4
Lenke til kommentar
2 minutes ago, MrL said:

Sikkerhetsrisikoen er jo de som blir krenket, ikke de som krenker. 

Vi kan ikke fjerne ytringsfriheten fordi andre blir krenket, det fjerner hele vårt formål som demokrati. 

Ytringsfriheten handler ikke om, og har aldri handlet om å kunne si hva som helst, hvor som helst og når som helst. Vi trenger ikke legge til rette for at SIAN skal få spre hatet sitt i det offentlige rommet med politistøtte.

Endret av ism_InnleggNO
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Sitat

SIAN- en fare for folk?

Selve SIAN-folket er vel ikke akkurat en fare for folk etter hva jeg har fått med meg, mens derimot en del av de som er på "den andre siden" går jo helt bananas. Jeg vil påstå at de er en fare for folk. De har jo 0 selvkontroll. At folk kan bli opprørt over at ei bok blir brent er for meg ei gåte. Må være et slitsomt liv mange har. :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
ism_InnleggNO skrev (5 minutter siden):

Ytringsfriheten handler ikke om, og har aldri handlet om å kunne si hva som helst, hvor som helst og når som helst.

Jo, i Norge er det faktisk et viktig prinsipp at staten legger til rette for at du skal kunne ytre deg. Det er som hovedregel ikke tillatt med sensur. Er det du sier straffbart, skal man heller straffeforfølge etter ytringen har funnet sted. 

"At det faktisk er mulig å praktisere ytringsfrihet i samfunnet, er sentralt; det vil si at det finnes kanaler der man kan ytre seg (som aviser og debattfora på internett) og at man har et klima der folk kan delta fritt. Staten må også sikre retten til å kunne demonstrere og fremføre ytringer offentlig."

Endret av MrL
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Politiske markeringer foran Stortinget på samme måte som demonstrasjoner, vil jeg tro innehar en forventing om at det skal gå fredelig for seg. Å rive ut sider av Koranen og spytte på den er det samme som å be om bråk, så det var hensikten. Jeg ville ikke likt at noen hadde gjort det samme med Bibelen i en sånn sammenheng. For en oppførsel!

Spørsmålet er om ytringsfriheten kan og skal gjelde når strategien er å provosere fram opptøyer med mulighet for enda alvorligere ettervirkninger.

Endret av Subara
  • Liker 4
Lenke til kommentar
12 minutes ago, WiiBoy said:

Norge ER et fritt land, ikke «et såkalt fritt land».

Vel. Ikke alle frihetene har blitt tatt fra oss ennå. 

Quote

Ytringsfrihet er ikke det samme som rett til å provosere. Dersom hensikten med ytringen er provokasjon, fornedring og ydmykelse så er det ikke greit. 

Provokasjon er absolutt dekket av ytringsfriheten. Det er helt greit. 
Provokasjon er dessuten definert av mottakeren av budskapet. Svært mye kan være provoserende. 

Quote

Dessuten ødelegger de den nødvendige debatten, og jobben for å redusere religion sin plass i det moderne samfunnet.

....

SIAN tar den nødvendige debatten frem i rampelyset.
Det er de som tyr til vold mot ord som ødelegger debatten, det vil si "motdemonstrantene". 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
11 minutes ago, ism_InnleggNO said:

Vi trenger ikke legge til rette for at SIAN skal få spre hatet sitt i det offentlige rommet med politistøtte.

Politibeskyttelse, ikke politistøtte. Og det trengte de absolutt.
De hadde vært døde nå uten politibeskyttelse, men de har andre meninger enn deg så du gir vel blanke fa*n i deres helse og livstilstand. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Subara skrev (11 minutter siden):

Spørsmålet er om ytringsfriheten kan og skal gjelde når strategien er å provosere fram opptøyer.

Dette er jo hva enhver land i midtøsten hadde sagt om du hadde hatt en demonstrasjon for de homofiles rettigheter. De ville sagt " Dette er bare laget for å provosere", så hadde de kanskje sensurt demostrasjonen.

Det forklarer igjen hvorfor det er så viktig at man skal kunne si hva man vil, selv om det provoserer. 

 

Endret av MrL
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...