Gå til innhold

I5-10600K settings, Sync all cores ??


Anbefalte innlegg

CPU= I5-10600K.

HK= Asus Prime Z490-P

Jeg overklokker ikke !  ( kun XMP i ram settings).

I bios står det nå "sync all cores" .  Er dette den beste innstillingen å ha når man ikke overklokker ?

Jeg vil sef at min CPU skal benytte seg av "turbo" på 1 core opp til 4,8 Ghz når den kun bruker 1 kjærne. 

Så er det enkelt å greit å la den stå på sync all cores, eller bør jeg forandre dette ?

Vil bare utnytte CPU sine egenskaper best mulig "stock" , og med minst mulig "tweak" i bios ,, ?  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sync all cores betyr at alle kjerner vil booste opp til 4.8Ghz istedenfor 1 eller 2 kjerner. Det vil bruke mere strøm og produsere mere varme så greit å ha en kjøler som takler det. Det blir på en måte overklokking så om du vil ha det aktivert eller ikke er opp til deg. 

Endret av TheKims
  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, TheKims said:

Sync all cores betyr at alle kjerner vil booste opp til 4.8Ghz istedenfor 1 eller 2 kjerner. Det vil bruke mere strøm og produsere mere varme så greit å ha en kjøler som takler det. Det blir på en måte overklokking så om du vil ha det aktivert eller ikke er opp til deg. 

Takker ! Supert å vite, ! Til mitt bruk tror jeg "all sync" er det jeg vil ha.  Har kjørt 3Dmark og en drøss andre CPU krevende program ,og ser aldri CPU temp gå over 65,gr . ( Noctua NH-U9S kjøler) .  :)  

Lenke til kommentar
loddebolten skrev (17 timer siden):

Takker ! Supert å vite, ! Til mitt bruk tror jeg "all sync" er det jeg vil ha.  Har kjørt 3Dmark og en drøss andre CPU krevende program ,og ser aldri CPU temp gå over 65,gr . ( Noctua NH-U9S kjøler) .  :)  

Det er bare de siste 400-500 MHz som øker temperaturen enormt. Spenning/frekvens-kurven på nye prosessorer er bortimot lineær fra 0.8V til 1.1V ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...