Gå til innhold

ANMELDELSE: Crusader Kings III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 hours ago, fnwilborn said:

Nei, faktisk er Steam i Norge veldig billig. Prisen for spillet + DLC-pass (inkluderer 3 DLCer, to mindre, en stor) er i Norge omtrent det samme som for kun selve spillet i EU-land!

Det har jeg merket meg på flere spill, jeg kjøper for det meste spill i 150-300krs klassen og tydeligvis koster spill jeg kjøper for 300kr $/€40 i EU og usa.

Lenke til kommentar
Gunfreak skrev (42 minutter siden):

Hvordan tar man byer i CK3?
Noen duster fra oppland radet mitt kjære vestfold så jeg banka opp hæren deres og nå tenkte jeg å ta hele oppland som straff, men jeg finner ingen måte å ta byen på, Man må vel ikke ha noe siege våpen for dette? vikinger i norge på den tiden hadde ingen forsvars verk.

Du plasserer hæren din oppå byen og beleirer den til den faller. Kun "hovedstaden" i en county kan beleires. Resten faller automatisk. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gunfreak skrev (På 31.8.2020 den 18.07):

Nybegynnervennlig høres bra ut.

Haha.. Vanskelig å tro det! 

Men du er nok ironisk sant? :p

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Gunfreak skrev (Akkurat nå):

Nei, jeg er egentlig for dum for disse grand strategy paradox spillene,  prøvd CK2, EU3 og 4, gir opp fort da jeg ikke skjønner noe, selv etter å ha sett div YouTube vidoer. 

Forstår det veldig godt.. De er ekstremt kompliserte. Jeg tror rett og slett man må lese seg opp en del før man forstår seg på det. Nå er jo også CK og spesielt Viktora II kjent for å være blant de mest kompliserte spillene der ute, da med tanke på grand strategy. 

Men jeg tror man får mye ut av spillene om man faktisk klarer å sitte seg inn i de, men det er litt som Dota 2.. Du må spille i time etter time for å forstå deg på det. 

Lenke til kommentar
10 hours ago, Omnia vincit amor said:

Forstår det veldig godt.. De er ekstremt kompliserte. Jeg tror rett og slett man må lese seg opp en del før man forstår seg på det. Nå er jo også CK og spesielt Viktora II kjent for å være blant de mest kompliserte spillene der ute, da med tanke på grand strategy. 

Men jeg tror man får mye ut av spillene om man faktisk klarer å sitte seg inn i de, men det er litt som Dota 2.. Du må spille i time etter time for å forstå deg på det. 

Ja, vi får se hvordan det går.

Litt skuffet over hvor lite tilpasset 864 kampanjen er til den tiden.  Du følger liksom "føydale" regler som viking og det er litt feil. Du behøvde ikke finne opp noe unnskyldning for å starte krig som viking.  De kunne også tilpasset ordene de brukte,  levi og men at arms passer ikke inne,  de kunne byttet ut levi med free farmers eller karler eller noe, og men at arms burde hvert hird. Det er jo bare tekst bytte, men ville sett og føles mye bedre ut.

Lenke til kommentar
11 hours ago, Omnia vincit amor said:

Forstår det veldig godt.. De er ekstremt kompliserte. Jeg tror rett og slett man må lese seg opp en del før man forstår seg på det.

Normalt sett ville jeg vært enig, men CK3 har faktisk en bra tutorial og ikke minst har spillet massevis av gode tooltips og annen informasjon i spillet som gjør at det kanskje er det letteste paradox spillet å komme inn i. Du slipper å lese wikier eller lete etter guider for å finne ut hva feks +1 tolerance of the true faith betyr for noe slik du må i EU4.

På den annen side er vel Crusader Kings ganske unikt som strategispill, da det handler mye mer om karakterer enn om nasjonen du leder.

Endret av Reg2000
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Lenge siden jeg har spilt et så jævlig irriterende spill. Hadde det ikke vært for at tutorial gikk over de 2 timene jeg har på å refundere pengene så hadde jeg glatt benyttet meg av det.

Lærte forøvrig ingenting nyttig om hva man bør gjøre i tutorial, bare noe av hva man kan gjøre.

Samme hva jeg prøver å gjøre i dette spillet så ender det med "åja du prøvde det? Too bad, da kommer vi med 10000 soldater og tar fra deg landet ditt". ?‍♂️

Lenke til kommentar
Tåkefyrste skrev (13 minutter siden):

Lenge siden jeg har spilt et så jævlig irriterende spill. Hadde det ikke vært for at tutorial gikk over de 2 timene jeg har på å refundere pengene så hadde jeg glatt benyttet meg av det.

Lærte forøvrig ingenting nyttig om hva man bør gjøre i tutorial, bare noe av hva man kan gjøre.

Samme hva jeg prøver å gjøre i dette spillet så ender det med "åja du prøvde det? Too bad, da kommer vi med 10000 soldater og tar fra deg landet ditt". ?‍♂️

...git gud??

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...