Gå til innhold

ANMELDELSE: Tell Me Why


Anbefalte innlegg

CommanderKeen skrev (1 minutt siden):

Jeg sa at folk ikke bør være negative dritter. Hvis du da selv føler du passer inn i den kategorien er det sikkert på tide å gjøre noen endringer.

Håper livet ditt blir bedre snart. 

Du er fæl på å uttrykke hvor forferdelig dårlig livet til folk du ikke kjenner er og samtidig signalisere hvor mye bedre du er. Narsissisme kaller man det, og er noe du bør søke hjelp for. Du risikerer å ødelegger deg selv og gjerne folk rundt deg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SirRobert skrev (59 minutter siden):

Aah, så det nå. Du tar den gamle "Kanskje DU er transperson selv!". 

Shit ja om jeg er det so what? Trenger ikke være interessert i spill som belyser det uansett. Eller er alle transpersoner like for deg? Ganske frekt, Psykake!?

Jeg vil gjerne prøve å ta et skritt vekk fra den barnslige «Du er teit! - Nei det er du som er teit!»-kranglingen som stort sett har fylt den siste siden i tråden, og heller spørre deg hvorfor du synes det er verdt å poste en negativ kommentar om at spillets hovedperson er en transperson?

Synes du at det er grunnleggende galt at transpersoner representeres i spill? Synes du det er greit til en viss grad, men at det er alt for stor overvekt av slike spill, slik at det går ut over antall spill du liker? Synes du at det er verdt å skrive negative kommentarer om alle spill du ikke personlig liker, eller er det en helt annen grunn?

Eller har jeg misforstått deg helt, og du har ikke ment å være negativ til at spillet har en transperson?

Endret av theNiceOne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
theNiceOne skrev (8 timer siden):

Jeg vil gjerne prøve å ta et skritt vekk fra den barnslige «Du er teit! - Nei det er du som er teit!»-kranglingen som stort sett har fylt den siste siden i tråden, og heller spørre deg hvorfor du synes det er verdt å poste en negativ kommentar om at spillets hovedperson er en transperson?

Synes du at det er grunnleggende galt at transpersoner representeres i spill? Synes du det er greit til en viss grad, men at det er alt for stor overvekt av slike spill, slik at det går ut over antall spill du liker? Synes du at det er verdt å skrive negative kommentarer om alle spill du ikke personlig liker, eller er det en helt annen grunn?

Eller har jeg misforstått deg helt, og du har ikke ment å være negativ til at spillet har en transperson?

 

God morgen. Knapt nok fått kaffen i  meg før jeg las dette tredjegradsintervjuet ditt. Men det går fint!

Jeg har ikke postet at jeg er negativ til at spillet har en transperson nei.

Jeg skrev "Javisst, kan aldri få nok av det. /s".

Det var det som skulle til for at Mr. "Jeg er 100% på rett side av historien" CommanderKeen & co. skjøt i buksene sine av opphisselse. 
Det jeg er negativ til, er at spill som ligger tematikken rundt identitet og psykiske lidelser som for eksempel depresjon, kjønnsdysfori osv. i min erfaring er overfladiske, cringy og dårlig gjennomført. Det finnes selvsagt noen gode unntak. What remains of Edith Finch kan vel kalles et av de. 
Enkelte folk hisser seg svært opp over at folk ikke liker denne sjangeren av spill. Men det går fint, bare underholdende det. :)
 

Lenke til kommentar
2 hours ago, SirRobert said:

Det jeg er negativ til, er at spill som ligger tematikken rundt identitet og psykiske lidelser som for eksempel depresjon, kjønnsdysfori osv. i min erfaring er overfladiske, cringy og dårlig gjennomført. Det finnes selvsagt noen gode unntak. What remains of Edith Finch kan vel kalles et av de. 
 

Har du faktisk prøvd Tell Me Why ettersom du insinuerer at det er "overfladiske, cringy og dårlig gjennomført"?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
SirRobert skrev (3 timer siden):

God morgen. Knapt nok fått kaffen i  meg før jeg las dette tredjegradsintervjuet ditt. Men det går fint!

Jeg har ikke postet at jeg er negativ til at spillet har en transperson nei.

Jeg skrev "Javisst, kan aldri få nok av det. /s".

Hm, tydelig at du aldri har vært i et tredjegradsintervju før, men jeg ser fra postene dine her at du liker å være sarkastisk (antagelig for å provosere fram litt sinne hos mot-debattanter), så jeg tolker denne uttalelsen som kun det.

Din ironiske setning "Javisst, kan aldri få nok av det. /s". er jo en generell uttalelse, så litt usikker på hva "det" var som du er negativ til da, hvis det ikke var at det var en transperson i spillet?

 

SirRobert skrev (3 timer siden):

...

Det jeg er negativ til, er at spill som ligger tematikken rundt identitet og psykiske lidelser som for eksempel depresjon, kjønnsdysfori osv. i min erfaring er overfladiske, cringy og dårlig gjennomført. Det finnes selvsagt noen gode unntak. What remains of Edith Finch kan vel kalles et av de. 
...

"Javisst, kan aldri få nok av det. /s". er vanskelig å tolke annerledes enn som en generell negativitet, særlig siden spillets anmeldelse er klar på at det er gjort på en god måte og ikke "overfladisk, cringy eller dårlig". 

Men  hvis du virkelig mener det du skrev i det siste avsnittet jeg siterte (jeg fjernet forsøkene dine på provoserende sarkasmer), er det merkelig at du ikke skrev noe sånt i stedet for den første kommentaren din, hvor du kun kritiserte antallet spill med transpersoner.

Men fint om du ikke mente den første ironiske kommentaren din i det hele tatt  ?

Endret av theNiceOne
  • Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Groundbreaking-Maize skrev (På 31.8.2020 den 20.49):

Hyggelig at du tok en pause fra den sedvanlige tråden din for å fortelle meg at jeg er et troll når jeg mener at representasjon trumfer innhold i dagens spillutvalg. Det er snart flere transer i videospill enn det er ellers i verden.

Har du noe som helst statistikk på dette, eller annet saklig grunnlag for å hevde dette? Eller kan det være at det er noe du innbiller deg pga. dine egne fordommer?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
theNiceOne skrev (2 timer siden):

Hm, tydelig at du aldri har vært i et tredjegradsintervju før, men jeg ser fra postene dine her at du liker å være sarkastisk (antagelig for å provosere fram litt sinne hos mot-debattanter), så jeg tolker denne uttalelsen som kun det.

Din ironiske setning "Javisst, kan aldri få nok av det. /s". er jo en generell uttalelse, så litt usikker på hva "det" var som du er negativ til da, hvis det ikke var at det var en transperson i spillet?

 

"Javisst, kan aldri få nok av det. /s". er vanskelig å tolke annerledes enn som en generell negativitet, særlig siden spillets anmeldelse er klar på at det er gjort på en god måte og ikke "overfladisk, cringy eller dårlig". 

Men  hvis du virkelig mener det du skrev i det siste avsnittet jeg siterte (jeg fjernet forsøkene dine på provoserende sarkasmer), er det merkelig at du ikke skrev noe sånt i stedet for den første kommentaren din, hvor du kun kritiserte antallet spill med transpersoner.

Men fint om du ikke mente den første ironiske kommentaren din i det hele tatt  ?

God morgen kommentaren min var selvsagt ment som spøk. Dere er så gravalvorlige! ? Må jo kunne ha en litt lett tone, selv om det er current year og verden går under eh?

MEN, tilbake til saken her: "Javisst, kan aldri få nok av det /s" viser til at jeg har fordommer mot Life is Strange type tenåringsdrama. På samme måte som om jeg har fordommer mot et eventuelt nytt Bieber album, eller en ny sesong av Vampire Diaries. De er klisjéfylte, flaue og simple. (Så en stream av spillet i dag, og ja...det hadde sine interessante parter, men med samme feil jeg nevnte tidligere).
  

Lenke til kommentar
SirRobert skrev (3 timer siden):

God morgen kommentaren min var selvsagt ment som spøk. Dere er så gravalvorlige! ? Må jo kunne ha en litt lett tone, selv om det er current year og verden går under eh?  

Jeg er langt fra gravalvorlig, men jeg oppfatter fortsatt dine sleivspark som forsøk på å provosere litt, mer enn forsøk på å være vennskapelig morsom. Synes du egentlig at du lyktes å få en litt lett tone med de tre du diskuterte med før jeg blandet meg inn? 

 

SirRobert skrev (3 timer siden):

MEN, tilbake til saken her: "Javisst, kan aldri få nok av det /s" viser til at jeg har fordommer mot Life is Strange type tenåringsdrama. På samme måte som om jeg har fordommer mot et eventuelt nytt Bieber album, eller en ny sesong av Vampire Diaries. 

Å, så nå har det plutselig ingenting med at hovedpersonen var transperson, bare at du misliker "tenåringsdramaer" generelt?

Så det du skrev i forrige post om at det var rettet mot spill som tok opp kjønnsdysfori osv. stemmer ikke allikevel? Og det at du skrev "Javisst, kan aldri få nok av det. /s" etter forrige persons innlegg "Ah, mer identitetspolitikk i spillform, akkurat det vi spurte etter." var rent tilfeldig, og var ikke ment som angrep på spill som omhandler identitetspolitikk?

Jeg må innrømme at jeg sliter med å forstå hva du prøver å si at du egentlig mener, men på meg virker det som om du hovedsaklig holder på å fossro nå. ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...