Gå til innhold

El sparkesykkel går for sakte


Sharpings

Anbefalte innlegg

Har vært så klønete at jeg har anskaffet en e-sparkesykkel fra Denver. Ikke verdens mest anerkjente merke, men jeg tok allikevel sjansen og bestilte en.

Den går jo helt fint den. Nedover. Eller der det er helt slett. Men er det antydning til motbakke, så stopper den jo helt opp. Har lest om at det går an på visse e-sparkesykler å fjerne fartsgrensen slik at den går raskere. Nå er ikke jeg interessert i at den skal gå så fort, for 20 km/t er helt greit. Men vil gjerne ha litt kraft i oppoverbakkene også.
 

noen som vet åssen man får til det på en Denver sparkesykkel? SEL-65220

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den har nok bare 500 watt maksimum effekt. Og hvis du veier mer enn 50 kg da, så vil den slite i oppoverbakker.

Jeg hadde en HX X7, som hadde 350 watt nominell/700 watt maksimum effekt. Jeg veier ca 100 kg, med ofte 10 kg matvarer og batterier i ryggsekk. Den gikk i 25-27 km/t på rette sletter, og jeg måtte sparke forsiktig i slake oppoverbakker, og sparke hardt i oppoverbakker. Det funka veldig bra for meg. Problemet kom med dekkene, så jeg anbefaler ikke å kjøpe det produktet.

Men kjøp en med nok motorkraft neste gang. Vurdér å selg den du har på finn.no til 20-30% rabatt og kjøpe en ny.

Endret av Taurean
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...