Gå til innhold

Kontrollere disconnecter i tide og utide


ckolvik

Anbefalte innlegg

Hei dere. Sønnen min har overtatt ps4en min og nå har den begynt å fuske litt. Kontrollene slår seg av på random tidspunkt og når man slår dem på så blinker dem bare hvit. Om jeg starter ps4 på nytt så fungerer det som det skal igjen. Men kontrollene vil jo fortsatte med å slå seg av i tide og utide. Noen som har en permanent fix til dette her? Er jo ganske frustrerende for sønnen når han er midt i ett game med venner og må slå av og på ps4 for å kunne fortsette. 

 

Mvh Christer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 minutes ago, Radford said:

Hei,

 

Antar dette skjer når kontrollere brukes trådløst? Har du forsøkt å bruke de i kablet modus for å se om det fungerer? (vil kun fungere på nyere dualshock-kontrollere hvis modellnummer begynner på: ZCT2)

Får prøve å ha kabelen i. Umulig å se modellnummer etter noen års bruk ?

Men det samme gjelder alle 3 kontrollene, alle vil blinke hvit om den ene plutselig stopper å funke midt i ett game. 

Lenke til kommentar

Skjønner :)

Grunnen til at jeg spør er fordi dette høres ut som et problem forårsaket av en eller annen form for interferens. Dualshock-4 sender trådløst signal over bluetooth på 2.4Ghz båndet som brukes av mange andre enheter og er derfor utsatt for støy/interferens.

Om du har noen andre trådløse enheter i nærheten av PS4 som du vet eller mistenker også sender signaler på dette båndet kan det være verdt et forsøk å flytte/fjerne disse for å så om dette hjelper.

Jeg har også lest at enkelte eksterne harddisker kan være forstyrrende, så om du har en slik og så forsøk også å fjerne/flytte denne.

Endret av Radford
Skrivefeil.
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...