Gå til innhold

Rykte: Nvidia lanserer tre gamingkort i september


Anbefalte innlegg

Groundbreaking-Maize skrev (26 minutter siden):

Var det ikke Gigabyte som stod bak den windforce-fadesen forrige gen, dvs laget kort som er dårligere enn referansedesignet?

Gigabyte har hatt kort med for dårlig kjøling, vifter som har stoppet, og gitt ut flere kort uten bakplater for å spare penger (også kort som har vist seg å ikke vært stive nok uten denne støtteplaten).

Så jeg har et litt anstrengt forhold til Gigabyte, uten å ha eid et eneste Gigabyte produkt selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan skrive under på at gigabyte bruker dårlig vifter, måtte skifte ut ei på min 1080 gtx, har 2 reservevifter til overs om noen trenger.

Tror jeg skal oppgradere gpu i år, hva ville vært den beste oppgraderingen fra en 1080 gtx ? jeg vil aller helst ikke bruke mer enn 8000 kr

Jeg har forresten en G-Sync monitor, hører den nye amd gpuen kan bli heftig, noen snakker om 20 % bedre ytelse enn 2080 ti men til en mye lavere pris, det har også blitt nevnt at G-Sync teknologien i G-Sync monitorer snart vil være kompatibel med Amd freesync gpuer, om dette er tilfellet burde jeg gå for en Amd gpu ?

 

 

 

Endret av unicorndeath
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

De nye prisene fremstår helt groteske, og er et resultat av manglende konkurranse til Nvidias entusiastklasse i en årrekke. Jeg lurer også veldig på hva slags spill som faktisk har bruk for 20gb VRAM (!?), så sant ikke det er en stor grafikkrevolusjon rett rundt hjørnet.

Lenke til kommentar
22 minutes ago, Geir T said:

De nye prisene fremstår helt groteske, og er et resultat av manglende konkurranse til Nvidias entusiastklasse i en årrekke. Jeg lurer også veldig på hva slags spill som faktisk har bruk for 20gb VRAM (!?), så sant ikke det er en stor grafikkrevolusjon rett rundt hjørnet.

Ingen som tvinger deg til å kjøpe 3090. Du kommer til å få nydelig ytelse rundt 5k 

Lenke til kommentar
Mumriken skrev (11 timer siden):

Ingen som tvinger deg til å kjøpe 3090. Du kommer til å få nydelig ytelse rundt 5k 

Det er vel ikke at man føler seg tvunget som er problemet, men dersom du ser på prisutviklingen innen entusiast-segmentet så er denne uforholdsmessig stor - sammenliknet med andre produkter som kommer i "generasjoner". Dette indikerer at det ikke er en reell prisøkning, men en test på hvor mye kundemassen er villig til å betale. Det er en slik adferd de fleste av oss forbrukere misliker, og som ofte endrer seg med stor konkurranse. Da er det nemlig slik at produsentene av et produkt er nødt til å finne et prisnivå som er akseptabelt for de, samt at de skal ha et blikk mot andre produsenter og deres priser. De aller fleste vil nemlig velge det produktet som gir mest og best produkt for den beste prisen.

#sryfeltlikemansplainingitsinceyouwerebeingapita.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...