Gå til innhold

Rykte: Nvidia lanserer tre gamingkort i september


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tar første kortet som blir tilgjengelig ved release, founders edition er bra nok for meg. sitter idag på et GTX 1080 founders edition, utmerket i 1080p men når 1440p starter så er morroa begrenset.

store planer om å spille cyberpunk til høsten, så orker ikke gå rundt å vente på at kortene ikke er på lager.

Lenke til kommentar
30 minutes ago, CetOr said:

8GB minne på 3070 er skuffende. Herregud for et kupp dem som kjøpte 1080 ti gjorde. Legende kort.

Ser ikke helt vitsen med mer på mid-range kort. Vil bare dra opp prisen samt det kommer med ny komprimeringsalgoritme som fører til lavere minnebruk.. 

1080ti var et kupp, men ikke fordi det hadde 11Gb vram.

Det er ikke vram som stopper 1080ti fra å være et fullverdig 4k i 99% av tilfellene. Det samme gjelder 2070su og 5700xt

Lenke til kommentar

Er det noe program som kan fortelle meg eksakt hva et skjermkort foretar seg ved spilling?
F.eks. når Windows Task Manager sier "100 %" på GPU, er det noe sted jeg kan se hva det innebærer?

Spesifikt, jeg prøver å finne ut hvor og hvordan et 3090 (eller 2080 Ti for den saks skyld) er bedre enn mitt GTX 1080. "Raskere minne" og "mer båndbredde" (f.eks.) er ikke målinger som sier meg noe i praksis uten å se tall side ved side.

Ble litt overrasket da jeg så hvor lite VRAM som egentlig ble brukt ved spilling i 7680x1440. Men antar dette er noe som vil øke ved å skru opp detaljene (bildet viser Dying Light @ Medium preset).

Dying-Light-7680x1440-2020.jpg

EDIT:
Vel, selv uten å vite hva som skjer, så var denne videoen et godt eksempel for meg:
https://www.youtube.com/watch?v=iM9Y4tYFDNk

 

Endret av PaladinNO
Lenke til kommentar
PaladinNO skrev (3 minutter siden):

Er det noe program som kan fortelle meg eksakt hva et skjermkort foretar seg ved spilling?
F.eks. når Windows Task Manager sier "100 %" på GPU, er det noe sted jeg kan se hva det innebærer?

Spesifikt, jeg prøver å finne ut hvor og hvordan et 3090 (eller 2080 Ti for den saks skyld) er bedre enn mitt GTX 1080. "Raskere minne" og "mer båndbredde" (f.eks.) er ikke målinger som sier meg noe i praksis uten å se tall side ved side.

Ble litt overrasket da jeg så hvor lite VRAM som egentlig ble brukt ved spilling i 7680x1440. Men antar dette er noe som vil øke ved å skru opp detaljene (bildet viser Dying Light @ Medium preset).

Dying-Light-7680x1440-2020.jpg

Det finnes utviklerverktøy, men disse er generelt ikke kompatible med Steam, Origin, eller DRM ut fra det jeg har forstått.

Du kan prøve å justere opp teksturkvaliteten i Dying Light, det pleier å øke bruk av VRAM

  • Liker 1
Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (20 minutter siden):

Det finnes utviklerverktøy, men disse er generelt ikke kompatible med Steam, Origin, eller DRM ut fra det jeg har forstått.

Du kan prøve å justere opp teksturkvaliteten i Dying Light, det pleier å øke bruk av VRAM

Ingen fare, jeg rører ikke Steam, Origin eller tilsvarende. Jeg kjøper mine spill fra GoG eller bruker et mer illegalt alternativ.

Å bruke mer VRAM i seg selv er egentlig ikke så interessant - jeg prøver å avgjøre hvor mye bedre et nytt kort er i effektive FPS. Men takker for tipset - hvis jeg kan forbedre teksturene uten tap av FPS så skal jeg prøve det (Dying Light har flere "Nvidia exclusive" innstillinger jeg ikke engang har hørt om før).

På skjermbildet over har jeg ~50 FPS, og jeg vil gjerne ha nærmere det dobbelte, gjerne med mer "eyecandy" aktivert også (sitter stort sett kun med singleplayer spill, så mer FPS på bekostning av redusert grafikk er heller ikke ønskelig).

Lenke til kommentar
N o r e n g skrev (12 timer siden):

Vet du om noe spill utenom MS Flight Simulator 2020 som bruker mer enn 8GB VRAM?

Kanskje han er veldig glad i å modde spill, da er det lett å bruke mer enn 8GB VRAM viss man går inn for det. Ikke at det er noe poeng i å gjøre det og personlig syns jeg 8GB er plenty med boltre plass. Kan bruke 4k texturer på nesten alt når jeg modder skyrim fallout etc. Har til fallout 4 sett modder med 16k texturer, men da er neppe et mellomklasse kort kjapt nok uansett. Men har ikke prøvd så hvem vet.

Til vanlig bruk, som så klart er markedet de er beregnet til så er jeg enig, gir ingen mening å gjøre prisen enda værre enn den er nå for noe som nesten ingen har bruk for.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...