Gå til innhold

Skal vi diskutere Giske igjen?


lada1

Anbefalte innlegg

9 hours ago, theNiceOne said:

Ja, for det er akkurat sånn det er, og ikke noe med at menn på min alder med mye makt burde forstått at det ikke er greit å oppføre seg som gamle griser og tråkke langt over grensene til halvparten så gamle jenter. 

Han har så vidt vi vet ikke gjort noe ulovligt, så resten er moralpreiken.  Mest av alt finner jeg det interessant og trist at se hvor forskjellig der reageres hvis personen som har gjort noe moralsk galt er mann enn hvis det hadde vært en kvinne.  Misandri hersker i samfunnet i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
1 hour ago, Subara said:

Når det er fest og drikkelag i regi av partiet er Giske fremdeles på jobb. En høytstående politiker er samtidig et forbilde for de yngre kreftene, en person man må kunne ha tillitt til. Det er ikke bare sterke reaksjoner mot ham, men nye episoder på trakassering som kommer fram.

Han burde ha trukket seg fra politikken for lenge siden, så her er det mangel på selvinnsikt. En person med så god karriere finner enkelt en annen jobb.

Jeg er ikke flasket opp med slike autoritøre holdninger. Å jobbe som politiker er som en vanlig jobb for vanlige mennesker.  Det forsto jeg allerede som 14-åring. En ser selvsagt ikke "opp" til dem og har dem som forbilde.  Jeg ble opplært til først og fremst å se opp til meg selv ? Det bør unge jenter også lære seg.

Endret av lada1
Lenke til kommentar
4 minutes ago, lada1 said:

Jeg er ikke flasket opp med slike autoritøre holdninger. Å jobbe som politiker er som en vanlig jobb for vanlige mennesker.  Det forsto jeg allerede som 14-åring. En ser selvsagt ikke "opp" til dem og har dem som forbilde.  Jeg ble opplært til først og fremst å se opp til meg selv ? Det bør unge jenter også lære seg.

Så fint da.
Men du forstår sikkert likevel at det kan oppstå en maktdynamikk, når noen er definert som sjef, og dermed har anledning til å ta avgjørelser som påvirker den andre, som ikke er definert som sjef?

Dessuten er det ikke automatisk slik at unge jenter ikke ser opp til seg selv, bare fordi det dukker opp andre som på ulike vis forsøker å ha seg med dem, implikasjonen i denne antagelsen er egentlig ganske drøy, men det tenkte du sikkert ikke på :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
20 minutes ago, Atib Azzad said:

Så fint da.
Men du forstår sikkert likevel at det kan oppstå en maktdynamikk, når noen er definert som sjef, og dermed har anledning til å ta avgjørelser som påvirker den andre, som ikke er definert som sjef?

Dessuten er det ikke automatisk slik at unge jenter ikke ser opp til seg selv, bare fordi det dukker opp andre som på ulike vis forsøker å ha seg med dem, implikasjonen i denne antagelsen er egentlig ganske drøy, men det tenkte du sikkert ikke på :)

Å lære opp noen (f.eks. sin egen datter) til å "se opp" til noen -f.eks. en "sjef" - er som å kaste vedkommende til hundene. Som å servere dem til første og beste ulv. Slik var kulturen der jeg vokste opp (ikke i stor by).

Endret av lada1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Just now, lada1 said:

Å lære opp noen (f.eks. sin egen datter) til å "se opp" til noen -f.eks. en "sjef" - er som å kaste dem til hundene.

Kanskje det.
Men uavhengig av hvilken opplæring man har fått av foreldre eller det øvrige samfunnet, til å betrakte sin sjef; Foreligger det en åpenbar maktstruktur i et slikt arbeidsforhold, hvor sjefen besitter mer makt, enn en vanlig ansatt, til å diktere forhold som kan påvirke den ansatte, enn motsatt.

Det er ikke så veldig komplisert, og man behøver ikke lete etter forklaringsmodeller og holdninger, hos den fornærmede, da det strengt tatt ikke er hen som har begått noe overtramp.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
11 minutes ago, lada1 said:

Å lære opp noen (f.eks. sin egen datter) til å "se opp" til noen -f.eks. en "sjef" - er som å kaste vedkommende til hundene.

 

7 minutes ago, Atib Azzad said:

Foreligger det en åpenbar maktstruktur i et slikt arbeidsforhold, hvor sjefen besitter mer makt, enn en vanlig ansatt, til å diktere forhold som kan påvirke den ansatte, enn motsatt.

Men er det faktisk sånn at Griske var disse kvinnenes "sjef"? Antar det fungerer i AP som i andre partier at folk blir valgt inn til stillinger og tillitsverv? Eller er det faktisk slik at Gisken er den som "ansetter" medlemmene i partiapparatet? Det høres ut som en underlig løsning i alle fall.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
12 minutes ago, Atib Azzad said:

Kanskje det.
Men uavhengig av hvilken opplæring man har fått av foreldre eller det øvrige samfunnet, til å betrakte sin sjef; Foreligger det en åpenbar maktstruktur i et slikt arbeidsforhold, hvor sjefen besitter mer makt, enn en vanlig ansatt, til å diktere forhold som kan påvirke den ansatte, enn motsatt.

Det er ikke så veldig komplisert, og man behøver ikke lete etter forklaringsmodeller og holdninger, hos den fornærmede, da det strengt tatt ikke er hen som har begått noe overtramp.

Har du hørt om kjente musikere,  idretts-idoler og andre kjendier som blir overrennt av damer?  Northug skrev visst om det i boka si ?

Det har selvsagt mye med kultur å gjøre. Og forventer vi at kjendisene aldri benytter seg?  

 

Endret av lada1
Lenke til kommentar
iStereo skrev (7 timer siden):

Har Giske drept noen? Har han voldtatt noen? At noen damer lar seg forføre av han og etterpå angerer seg eller ved en senere anledning lar seg bruke som en politisk gift pille, er jo strengt talt disse damene sin egen feil, og ikke Giskes.

Så er det interessant å se forskjellsbehandlingen av (åker)Grande som knuller en overstadig mindreårig i åkeren, kontra Giske som har kost seg med voksne samtykkende kvinner.

Synes godt at AP kan bare spise seg opp og forsvinne, men jeg liker ikke den behandlingen som Giske har fått..  

Så Trond "Grab' em by the Pussy" Giske er den uskyldige parten her? 

Endret av Simkin
  • Liker 1
Lenke til kommentar
geirfugl skrev (10 minutter siden):

 

Men er det faktisk sånn at Griske var disse kvinnenes "sjef"? Antar det fungerer i AP som i andre partier at folk blir valgt inn til stillinger og tillitsverv? Eller er det faktisk slik at Gisken er den som "ansetter" medlemmene i partiapparatet? Det høres ut som en underlig løsning i alle fall.

Kan være greit å lese litt om hvordan partikulturen har vært i feks Trøndelag. Flere har stått fram og varslet hvordan det har vært. Flere artikler på adressa.no og tronderdebatt.no.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
2 minutes ago, MrMarbles said:

Kan være greit å lese litt om hvordan partikulturen har vært i feks Trøndelag. Flere har stått fram og varslet hvordan det har vært. Flere artikler på adressa.no og tronderdebatt.no.

Vel, skal gladelig innrømme jeg ikke er innsatt i saken. Leste den første artikkelen på Trønderdebatt (lol) og må jo si hele Trøndelag AP høres ut som et fullstendig noldus-opplegg av dimensjoner hvis hva de sier er sant. De har jo i såfall alvorlige problemer med den demokratiske prosessen langt utover sleske tafseonkler.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
Mr.M skrev (16 minutter siden):

skal Giske foreta kjønnsskifte-operasjon?

anXvbbd.png

Kjempe fint at de velger en kvinnelig leder. Vi trenger enda flere kvinnelige ledere så dette er ikke dumt. 

Lenke til kommentar
26 minutes ago, geirfugl said:

Men er det faktisk sånn at Griske var disse kvinnenes "sjef"? Antar det fungerer i AP som i andre partier at folk blir valgt inn til stillinger og tillitsverv? Eller er det faktisk slik at Gisken er den som "ansetter" medlemmene i partiapparatet? Det høres ut som en underlig løsning i alle fall.

Rent teknisk kan han kanskje ikke betegnes som sjef.
Men i praksis er det helt forståelig at man ser på lederen av partiet som en de facto sjef, og opererer deretter.

28 minutes ago, lada1 said:

Har du hørt om kjente musikere,  idretts-idoler og andre kjendier som blir overrennt av damer?  Northug skrev visst om det i boka si ?

Det har selvsagt mye med kultur å gjøre. Og forventer vi at kjendisene aldri benytter seg? 

Jeg forstår ikke hva du vil frem til?
Ens arbeidstittel og grad av ettertraktethet bør da ikke unnskylde eventuelle overtramp?

Merk at jeg ikke mener å uttale meg spesifikt om Giske, men snakker på generell basis, utifra at du ikke så ut til å forstå problematikken som kan oppstå i en maktstruktur, og deretter spekulerte i hvorvidt det var den fornærmedes holdninger som kunne være problemet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Få r jo håpe, for APs skyld, at ikke kvinnene i partiet bruker saken til å trumfe seg frem i partiet. Merker meg at giskesaken er blitt mer abstrakt til en ukultur blant menn i partiet. Det minner litt om hushelvete som lager nye bål for å vinne makta. Da blir det den lengste skitentøyvasken vi har z i norsk politikk på lang tid. Det er en ting som er sikkert, Erna kan belage seg på nye 4 år, for AP har ingen leder og det er iferd med å spise opp seg selv, det er ingen parti som kan stille til valg neste år

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Malerifaen skrev (1 time siden):

Giskebråket er laget av Giske selv. Hadde han hatt skammevett så hadde han gått stille i gangene hos AP. Kan ikke gi en slik kis noe makt igjen

 

Det er jeg enig i, men det vitner om en ukultur når han blir nominert. Som om alt han har gjort er tilgitt. Nå blir det heldigvis ikke slik uansett da, og det er bra :)

Han tar heller ikke renominasjon til Stortinget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124
Simkin skrev (4 timer siden):

Så Trond "Grab' em by the Pussy" Giske er den uskyldige parten her? 

Han er ikke mere skyldig/uskyldig enn disse damene som har vært med på leken. Det kreves 2 for å danse tango.. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...