Gå til innhold

Skal vi diskutere Giske igjen?


lada1

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
lada1 skrev (22 minutter siden):

Bare for morro skyld, lissom?

Hint: flott at Trøndelag AP bøyer seg og følger etter flokken? Også morsomt at det er giftpiller i omløp som kan brukes ved høve? ?

Ja, for det er akkurat sånn det er, og ikke noe med at menn på min alder med mye makt burde forstått at det ikke er greit å oppføre seg som gamle griser og tråkke langt over grensene til halvparten så gamle jenter. 

Jeg legger merke til at du prater om tenkt motivasjon og ikke om faktiske handlinger. Det er jo mulig de som reagerer nå har annen moral enn deg, og derfor handler ut fra en annen motivasjon enn du ville ha gjort. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Quote

Skal vi diskutere Giske igjen?

Kan vi slippe? Trist at Arbeiderpartiet velger å spise seg selv med tilbakestående identitetspolitikk, men forhåpentligvis kan vi få et reelt venstrealternativ en dag hvis de er raske nok til å gjøre seg til mikroparti. Utover det er jeg ganske lei det valpetriste trynet til Giske.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Arbeiderpartiet:

Partiet som aksepterer og forsvarer seksuell trakassering, med en leder som aldri har trengt å hverken arbeide profesjonelt eller i hjemmet slik som arbeiderklassen partiet representerer, og ikke kjenner til noen av problemene folk fra klassen faktisk gjennomgår i løpet av livet, utenom fra rapporter.

Omtrent 40% av befolkningen i Norge er arbeiderklasse, og det er per nå ikke ett parti som representerer dem like godt som Høyre og Venstre representerer middelklassen og overklassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124

Har Giske drept noen? Har han voldtatt noen? At noen damer lar seg forføre av han og etterpå angerer seg eller ved en senere anledning lar seg bruke som en politisk gift pille, er jo strengt talt disse damene sin egen feil, og ikke Giskes.

Så er det interessant å se forskjellsbehandlingen av (åker)Grande som knuller en overstadig mindreårig i åkeren, kontra Giske som har kost seg med voksne samtykkende kvinner.

Synes godt at AP kan bare spise seg opp og forsvinne, men jeg liker ikke den behandlingen som Giske har fått..  

Lenke til kommentar
geirfugl skrev (3 timer siden):

Kan vi slippe? Trist at Arbeiderpartiet velger å spise seg selv med tilbakestående identitetspolitikk, men forhåpentligvis kan vi få et reelt venstrealternativ en dag hvis de er raske nok til å gjøre seg til mikroparti. Utover det er jeg ganske lei det valpetriste trynet til Giske.

AP trenger ikke ytre fiender, deres konkurrenter kan bare knaske chips og drikke cola storkose de mens de ser på at AP sprenger seg selv fra innsiden

  • Liker 4
Lenke til kommentar
3 hours ago, theNiceOne said:

Ja, for det er akkurat sånn det er, og ikke noe med at menn på min alder med mye makt burde forstått at det ikke er greit å oppføre seg som gamle griser og tråkke langt over grensene til halvparten så gamle jenter. 

Jeg legger merke til at du prater om tenkt motivasjon og ikke om faktiske handlinger. Det er jo mulig de som reagerer nå har annen moral enn deg, og derfor handler ut fra en annen motivasjon enn du ville ha gjort. 

Jeg tror det er sånn det er. ?   

Lenke til kommentar
iStereo skrev (44 minutter siden):

Har Giske drept noen? Har han voldtatt noen? At noen damer lar seg forføre av han og etterpå angerer seg eller ved en senere anledning lar seg bruke som en politisk gift pille, er jo strengt talt disse damene sin egen feil, og ikke Giskes.

Så er det interessant å se forskjellsbehandlingen av (åker)Grande som knuller en overstadig mindreårig i åkeren, kontra Giske som har kost seg med voksne samtykkende kvinner.

Synes godt at AP kan bare spise seg opp og forsvinne, men jeg liker ikke den behandlingen som Giske har fått..  

De aller fleste rundt meg har ikke tillit til fyren etter alt han har styra med. Ganske ufin fyr, selv om han som du sier: har ikke voldtatt noen. 

Det er tydelig at AP (sikkert alle Norske politiske partier) sliter med menn innad i partiene som ser på unge jenter i ungdomspartiene som rovdyr. 

Hvordan kan man støtte opp under en leder som oppfører seg på denne måten? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb
iStereo skrev (2 timer siden):

At noen damer lar seg forføre av han og etterpå angerer seg eller ved en senere anledning lar seg bruke som en politisk gift pille, er jo strengt talt disse damene sin egen feil, og ikke Giskes.

Så det er greit å blokkere kvinnen mens hun prøver å gå ut av døren? 

Slik hun forklarte det så var hun heldig at en annen person kom gående og derfor kunne slippe unna Giske.. 

iStereo skrev (2 timer siden):

Så er det interessant å se forskjellsbehandlingen av (åker)Grande som knuller en overstadig mindreårig i åkeren, kontra Giske som har kost seg med voksne samtykkende kvinner.

Synes godt at AP kan bare spise seg opp og forsvinne, men jeg liker ikke den behandlingen som Giske har fått..  

Voksne samtykkende kvinner? Ingen av de ønsket denne oppmerksomheten.. Slik jeg forstår saken så har det vært mye blanding av alder.. Og unge jenter fikk spesifikk advarsel om Giske fra andre kvinner.. Det sier litt om situasjonen, og Giske har uten tvil vært med å skape en ukultur som han nå straffes for, og det er bra. 

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
59 minutes ago, Pliscin said:

Det er ikke noe å Giskutere, enten må man slutte med fester og nachspiel, eller så må man åpne for at politikere også bare er mennesker. Uansett bør han bort siden han ikke klarer å være ydmyk mot sin maktposisjon.

Maktposisjon på fest og i drikkelag? Sliter med å forstå det.  En styrmann har "makt" (over båten)  bare når han er på vakt - bare da. På fest er han ingen spesiell. 

Hva slags middelaldersk klasse-samfunn lever du i? Ikke i Trøndelag antar jeg ?

Endret av lada1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Omnia vincit amor said:

Så det er greit å blokkere kvinnen mens hun prøver å gå ut av døren? 

Slik hun forklarte det så var hun heldig at en annen person kom gående og derfor kunne slippe unna Giske.

Hvis jeg husker rett så var vel ikke det en av sakene han kommenterte og beklaget, men et av varslene som kom senere og som egentlig ikke har blitt kommentert av hverken AP eller Giskefanten. Så vi har jo ingen anelse om det faktisk stemmer eller ikke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
lada1 skrev (9 minutter siden):

Maktposisjon på fest og i drikkelag? Sliter med å forstå det.  En styrmann har "makt" (over båten)  bare når han er på vakt - bare da. På fest er han ingen spesiell.

Når det er fest og drikkelag i regi av partiet er Giske fremdeles på jobb. En høytstående politiker er samtidig et forbilde for de yngre kreftene, en person man må kunne ha tillitt til. Det er ikke bare sterke reaksjoner mot ham, men nye episoder på trakassering som kommer fram.

Han burde ha trukket seg fra politikken for lenge siden, så her er det mangel på selvinnsikt. En person med så god karriere finner enkelt en annen jobb.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
lada1 skrev (2 timer siden):

Maktposisjon på fest og i drikkelag? Sliter med å forstå det.  En styrmann har "makt" (over båten)  bare når han er på vakt - bare da. På fest er han ingen spesiell. 

Hva slags middelaldersk klasse-samfunn lever du i? Ikke i Trøndelag antar jeg ?

Nå var hun midlertidig ansatt, så han var i en fordelaktig rolle. Hun ville gjøre et godt inntrykk, samt spille på hans "lag" for å kunne komme med i AP. Og hans risiko var dermed mindre, samt at han var avgjørende for hennes videre karriere i AP. Det du mener gir ingen mening. Folk spiller jo ikke bare en rolle når de er på jobb, og er en helt annen person på fritiden. Man har et visst ansvar utenfor jobbsituasjon som følger jobben også. Er man en offentlig person så er man også et større forbilde. Det hadde ikke vært noe bedre om personen hadde vært politi, barneskolelærer, lege, konge, høyesterettsdommer eller bussjåfør. Man er også et forbilde og har et moralsk samfunnsansvar uansett hvem man er.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...