Gå til innhold

Strøk med samme sensor 2 ganger, klage?


joemu24

Anbefalte innlegg

Jeg mistet lappen i januar, hadde min første oppkjøring i september i fjor og da strøk jeg for at jeg hadde dårlig kjørekomfort.

Besto oppkjøringen i oktober med en annen sensor, og hadde i dag min tredje oppkjøring, og da fikk jeg samme sensor som strøk meg første gang. 

Vet ikke om han kjente meg igjen, men jeg sa ingenting om den forrige oppkjøringen eller at jeg mistet lappen. 

Han begrunnet at jeg kjørte for sakte på landevei, altså 70 i 80 sone. Jeg sa at jeg velger å ikke kjøre i 80 da asfalten var våt og det var dårlig sikt pga. regn, og det var stor elgfare der.

Han sa jeg hindret trafikk, men det var ingen andre biler bak oss. Ble forbikjørt i en 60 sone av en som kjørte langt over fartsgrensen, men jeg avpasset farten og lot han kjøre forbi selvfølgelig. Han sa jeg kjørte for offensivt, og til det kunne jeg fortelle at jeg hadde mistet førerkortet for å ha kjørt for fort, men at jeg har lært av det og jeg var ikke en eneste gang over fartsgrensen gjennom hele førerprøven. Kan og nevne at jeg lå i 80 der det faktisk passet seg

Jeg spurte han om jeg hadde kjørt for sakte, og til det svarte han at det ikke var det han sa. Han hadde ikke mer tid til å prate så det ble med det.

Kjørelæreren min forstår ingenting og mener det ikke er noe grunn til å stryke. Jeg vurdere å klage, og lurer på om noen her har klaget før og va utfallet ble.

Takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
joemu24 skrev (2 minutter siden):

Han begrunnet at jeg kjørte for sakte på landevei, altså 70 i 80 sone. Jeg sa at jeg velger å ikke kjøre i 80 da asfalten var våt og det var dårlig sikt pga. regn, og det var stor elgfare der.

Da hadde jeg klaget på avgjørelsen. Dette gjøres skriftlig til trafikkstasjonen som strøk deg.Jeg hadde vurdert å klage på at du hadde samme som hadde strøket deg tidligere. I utgangspunktet skal sensoren være en person som ikke kjenner deg fra før av os.

Lenke til kommentar

Kan og nevne at sensor mener jeg hindret annen trafikk.

Jeg var på forkjørsvei i en 40 sone og skulle svinge til venstre, og det var en bil som kom i motsatt kjørefelt og jeg tenkte jeg slevføglelig måtte vike for vedkommende. Jeg så det var en eldre mann, og tar alltid hensyn til de i trafikken. Han blinket rett før svingen til høyre og jeg ventet fortsatt, da han hadde svingen på sin side og jeg fortsatt hadde vikeplikt. Det var to kjørefelt i samme retning på min side, og trafikken bak som skulle rett frem kunne kjørt forbi på høyre side, og de som sto rett bak meg og skulle til venstre måtte uansett ha ventet og overholdt vikeplikten for den eldre mannen. Jeg hindret derfor ingen. 

Lenke til kommentar

Du har ingenting å tape på å klage, men det skal ein del til for å vinne fram når du klager på sensors subjektive vurderingar.
Du bør likevel klage slik at dette kan bli tatt opp på trafikkstasjonen og forhåpentlegvis utbetra til neste gang.

Det virker litt spesielt at du blir kritisert for både å køyre for sakte, er defensiv og hindrer trafikk samtidig som at du er for offensiv med dårleg køyrekomfort.
Dersom denne vurderinga er korrekt så må det bety at du køyrer særdeles ujamnt med for lav fart der du skulle køyrd fort og for høg fart der du skulle køyrd sakte.

Lenke til kommentar
BertNaked skrev (På 28.8.2020 den 8.36):

Har hatt 6 oppkjøringer, og aldri har jeg hatt den samme sensoren. Det var kanskje sært at det skjedde deg.

Tro det eller ei, men det finnes forskjellige størrelser på vegtrafikkstasjoner og medfølgende forskjellig antall ansatte der.

TS: Klag, du har ikke noe å tape.

Lenke til kommentar
Sampson skrev (På 29.8.2020 den 20.47):

Tro det eller ei, men det finnes forskjellige størrelser på vegtrafikkstasjoner og medfølgende forskjellig antall ansatte der.

TS: Klag, du har ikke noe å tape.

Jo, men de har ingen problemer med å hente sensorer fra nabokommuner når de trenger det. Helt normalt. Da jeg utvidet førerkortet mitt til tungklassene, så slet stasjonen veldig med at de hadde for få sensorer pga sykdom. Men det var visstnok ikke aktuelt at vi skulle få de samme sensorene.

 

Dubious skrev (På 29.8.2020 den 21.15):

Måtte du ta prøven 6 ganger før du fikk førerkortet for B?
Høres ut som at trafikkskolen du brukte er ubrukelig om de mente du var klar 

Hehe, når jeg ser over det jeg har skrevet så ser jeg helt håpløs ut. Strøk den første oppkjøringen. Mistet lappen, tok opp på nytt. Så tok jeg D, C og CE i nyere tid.

Endret av BertNaked
Lenke til kommentar
On 8/27/2020 at 12:01 PM, joemu24 said:

Jeg spurte han om jeg hadde kjørt for sakte, og til det svarte han at det ikke var det han sa. Han hadde ikke mer tid til å prate så det ble med det.

Får man ikke skriftlig begrunnelse? Så mange år siden jeg strøyk, så husker ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...