Gå til innhold

Model 3 topper listene over "complaint sales ratio" med 0,7 av 10000 biler


hekomo

Anbefalte innlegg

On 8/4/2020 at 3:14 PM, hekomo said:

Musk har jo også sagt at lakkeringen i Tyskland vil bli mye bedre, for eksempel, så det er merkelig å anta at nye og bedre tilrettelagte fabrikker ikke kan gi bedre resultater.

Hvis Musk og Lambert er dine kilder kan man jo tenke seg til hva du tror på her i verden....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
21 hours ago, Gavekort said:

Jeg er ikke her for å si at andre biler ikke har fuktingress i lyktene. Jeg er her for å si at Model 3 har defekter slik som andre biler, men det poenget er tydeligvis klin umulig å få frem her.

Nja nå gjorde du vel et poeng ut av at feilene på modell 3 var design feil og ikke feil som kunne plukkes opp i en sluttkontroll? Mener du at model 3 har flere design feil enn andre biler? 

 

Forøvrig: Kondens i LED billykter er vanskelig å unngå, og skjer på stort sett alle biler, om det går bort i løpet av et par dager eller ikke er vel spørsmålet. Eller om man skal kunne forvente at det er montert vifter / varmeelementer i alle LED lykter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (4 timer siden):

Nja nå gjorde du vel et poeng ut av at feilene på modell 3 var design feil og ikke feil som kunne plukkes opp i en sluttkontroll? Mener du at model 3 har flere design feil enn andre biler?

Du er ganske modig om du påstår at Model 3 ikke har latente designfeil, så du faller egentlig på din egen urimelighet. At lakken var tynn i utgangspunktet viser at Tesla fortsatt lærer, og takk og lov for at de lærer.

Jeg mener at Model 3 har mer enn 0,7 av 10000 designfeil, fordi lista over "common issues" er, som forventet, ganske lang.

Sitat

Forøvrig: Kondens i LED billykter er vanskelig å unngå, og skjer på stort sett alle biler, om det går bort i løpet av et par dager eller ikke er vel spørsmålet. Eller om man skal kunne forvente at det er montert vifter / varmeelementer i alle LED lykter.

Nei det er det ikke. Jeg vet ikke hvilke biler du har erfaring med.

Lenke til kommentar
samco skrev (12 timer siden):

Uenig er side opp og ned med folk med problemer fra støtfangere som detter av, hode støtter som bobler til bak ruter som sprekker av seg selv. Men mulig jeg forventer litt bedre til 400 pluss 

Ingen støtfangere har falt av i Norge. Selv om du har lest det på Internett betyr ikke det at dette er noe utbredt problem. De andre tingene du nevner dekkes jo på garanti, jeg ser ikke det helt store problemet.

Du kan jo bla en side tilbake i tråden her å se hva Polestar eiere sliter med.

Endret av Simkin
  • Liker 3
Lenke til kommentar
12 hours ago, Gavekort said:

Du er ganske modig om du påstår at Model 3 ikke har latente designfeil, så du faller egentlig på din egen urimelighet. At lakken var tynn i utgangspunktet viser at Tesla fortsatt lærer, og takk og lov for at de lærer.

Jeg mener at Model 3 har mer enn 0,7 av 10000 designfeil, fordi lista over "common issues" er, som forventet, ganske lang.

Nei det er det ikke. Jeg vet ikke hvilke biler du har erfaring med.

Undersøkelsen som diskuteres høres suspekt ut, for jeg tror heller ikke noe på at Tesla er bedre enn andre

Tesla har latente designfeil. Men de har ikke noe særlig fler enn andre biler.
Som et eksempel. e-Golf har vannlekkasjer inn bakdørene ved høyttalerene.

Min erfaring med dugg i LED lykter er Tesla og Porsche. Her kan du lese om en som uttaler seg, som mest sannsynlig har erfaring med flere biler enn deg og meg
https://www.tv2.no/a/9652838/

Endret av bzzlink
Lenke til kommentar
10 hours ago, samco said:

Modell 3 er skremmende mye feil på. Lurer virkelig hvorfor de levere ut biler med så synelige mangler.

Får håpe den tyske giga factory får kvaliteten på plass.

Her er en Polestar, får virkelig håpe Volvo får kvaliteten på plass snart også

 

7552DE07-229B-40CF-9116-FE5ED05D0622.jpeg

Endret av bzzlink
Skjule identitet i bildet
  • Liker 2
Lenke til kommentar
bzzlink skrev (6 timer siden):

Undersøkelsen som diskuteres høres suspekt ut, for jeg tror heller ikke noe på at Tesla er bedre enn andreTesla har latente designfeil. Men de har ikke noe særlig fler enn andre biler.
 

Men mer enn hva som tilsier at de skal gå fra "worst in class" til tilsynelatende best in class, med god margin. Jeg tror ikke vi er så veldig uenige. Jeg er ikke her for å kalle Tesla et rakleverk. :)

Sitat

Som et eksempel. e-Golf har vannlekkasjer inn bakdørene ved høyttalerene.

Min erfaring med dugg i LED lykter er Tesla og Porsche. Her kan du lese om en som uttaler seg, som mest sannsynlig har erfaring med flere biler enn deg og meg
https://www.tv2.no/a/9652838/

e-Golf har også problemer med vannlekkasje ja. Min gamle BMW har samme problem der fuktsperren løsnet med åra, og vann renner inn fra vinduet til gulvteppet. Biler har feil, spesielt avanserte biler.

Fuktinngress er et problem med at de ikke klarer å forsegle lyktene sine skikkelig, pga. nevnte designfeil. Jeg er sikker på at man kan si "ja men hva med..." til samtlige problemer som Tesla har, men poenget mitt er ikke at Tesla er en dårlig bil. Poenget mitt er at min intuisjon som produktutvikler, hobbymekaniker og Tesla-lurker er at jeg har god grunn til å stille tvil til at Model 3 har blitt verdens mest pålitelige bil med kun en sluttlinjekontroll og flittige arbeidere, som er årsaken til at jeg begynte å liste opp latente designfeil i utgangspunktet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...