Gå til innhold

Tenåringsgutter voldtatt og mishandlet i Sverige. Nok en gladsak fra Sverige.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DukeRichelieu skrev (6 minutter siden):

Du avviser alt jeg sier med at det ikke er komplekst nok for deg. Blir for dumt. Da bør du holde deg ute av diskusjonen og finne mer komplekse diskusjonsareaner i stedet for å bare sitere meg og påpeke at jeg ikke er kompleks nok. 

Jeg tolker det heller som at du ikke har et godt tilsvar.
 

Hva er fantasi?

Jeg ønsker bare å høre om ism mener det hadde vært like mye kriminalitet i Sverige uten innvandring. For etter hans påstander virker det jo ikke som om det er noen sammenheng mellom kriminalitet og innvandring. Det hadde skjedd uansett. Så lenge kvinner føder.

Det er er fantasi scenario om det hadde vært like mye kriminalitet i Sverige uten innvandring. Håpløst utgangspunkt for noe som helst. 

 

Jeg avviser ikke det du skriver. Jeg skriver ikke at du ikke er kompleks. Jeg sier at det du mener om innvandring er overforenklet og at problemet er for komplisert til at jeg kan godta det.

Jeg sier at det du skriver ikke lærer meg noe og jeg forklarer hvorfor. Det er du som legger en merkelapp på meg om at  jeg ikke vil lære noe og er låst i mitt syn. 

Endret av Psykake
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Psykake skrev (15 timer siden):

Jeg forsøker å ta deg seriøst i andre tråder, men når du skriver ting som det her gjør du det veldig vanskelig å se på deg som en person med gjennomtenkte tanker og meninger. Hvorfor skal noen fra venstresiden ha en forklaring på disse avskyelige handlingene? 

 

 

Som man vet er venstresiden gjerne for økt innvandring, særlig fra land hvori personer er svært krevende å integrere.  
 

Og de har ikke løst det sistnevnte, men kanskje mer opptatt av å kritisere motpart enn å finne løsninger ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
neglesprett skrev (Akkurat nå):

Som man vet er venstresiden gjerne for økt innvandring, særlig fra land hvori personer er svært krevende å integrere.  
 

Og de har ikke løst det sistnevnte, men kanskje mer opptatt av å kritisere motpart enn å finne løsninger ?

I bunn og grunn er det venstresiden sin skyld at det konflikter i de landene de flykter fra. 

Herlig logikk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (1 time siden):

En direkte konsekvens av innvandring.

Tipper ABB sine handlinger også var ein direkte konsekvens av innvandring? Kva med massemorderen i New Zealand som drepte titalls muslimer i moskeer? Konsekvens av innvandring? 

Kanskje på tide å slutte med denne svartmalingen, umenneskeliggjeringa og polariseringen av mennesker med ulike etnisiteter. Det er den som er ofte årsaken til drap og vold i samfunnet. 

Nei det er ikkje fordi ein er Iraker, eller Tunisier eller Nordmann at ein utøver vold eller uetiske og kriminelle handlinger. Det handler om andre ting.

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (13 timer siden):

Jeg tviler på at hudfargen eller religionen til de involverte er relevant.

Hadde det vært Tsjetsjenske folk hadde nok folk vært like mot innvandring derfra, om tendensen var lik somalere.
Kulturen og tendenser i Somalia er relevant
Om Innvandrere fra Somalia har 10x(feks) sjanse for å voldta noen eller mange, ville jeg vært svært kresen på hvem som får komme derfra, eller om vi ikke klarer å sortere ut de sorte fåra, så får det landet være svartelistet, inntil statistikken bedres når landet moderniseres.

ism_InnleggNO skrev (1 time siden):

Det kvalmeste er folk som prøver å gjøre dette til en sak om innvandrere. Saken er ille nok som den er.

Jeg vil tørre å påstå at saken allerede dreier seg om innvandrere uten noen av oss, ettersom det var innvandrere som gjorde det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...nå er vi i gish-galopp territorie.

Men jeg prøver likevel..:
Vestlige land har fremdeles ikke sluttet å bidra til konfliktene i midtøsten.
Vi i vesten -- inkludert Norge, gjennom Kongsberg Våpenfabrikk -- har produsert våpen som aldri skulle vært solgt til noen part i midtøsten.
Vi skapte koloniene etter første verdenskrig, i stedet for å overlate de etablerte etatene i det Osmanske Rike å selv finne løsninger.
Proxykrigene vestlige land har ført, sammen med Soviet, har ført til ustabilitet og drept titalls av millioner mennesker i midtøsten.

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_proxy_wars

Jeg lærte nylig om alle proxy-krigene vesten har ført, hvor vi pumper inn våpen og lar sivile og arabere dø gjennom kunstig høy tilgang på våpen.

Når det har vært fred og vekst i midtøsten, så har vesten eller Soviet betalt for å skape nye kriger.
USA og allierte støttet opprøret i Iran.
USA og allierte ga penger og våpen til Al-Qaida og Taliban, og Soviet ga våpen til det afghanske regimet.
Alltid våpen -- slik at andre kan få dø for hva de tror på og drepe dem som tror på noe annet -- ikke internasjonale styrker for å beskytte befolkningen og la dem ha fred, som åpenbart er den riktige løsningen.

...

Det er ekstremt mange ekstremister i midtøsten -- men de er nesten utelukkende gitt våpen som de ikke ville hatt muligheten til å kjøpe av enten vesten, eller Soviet og senere Russland.
Og det samme gjelder de religiøse bevegelsene:
Wahabisme -- Saudi-Arabia og Sunni-islam er sponset av USA.
Det er denne typen islam som førte til angrepet på World Trade Center -- og som utgjør Taliban og Al-Qaida, som igjen var grobunnen for IS.
Vesten og vår støtte til ekstrem islamisme og allianse med Saudi-Arabia og støtte til deres religiøse doktriner har skapt IS.

Shiaene er sponset av Soviet og Russland.

---

Vi -- Norge -- har drept titusener av sivile i midtøsten, blant de hundretusener drept av vestlige angrep i midtøsten. Vi er delaktig i millioner av dødsfall gjennom å våpensalg i proxykriger sammen med våre allierte.

---

Vi har et moralsk ansvar for å hjelpe flyktninger.

Vi hjelper ikke flyktninger for å berike landet vårt -- men for å hjelpe mennesker ut av lidelse.

Når noen av dem skader mennesker i vårt eget land -- i stedet for i landene de kom fra -- så er det sammenlignbart med Trolley-problemet.

1*Z6pTgsqBo6ydjuDZyk41DA.jpeg

...

Hvis vi ikke trekker i spaken, så dør 5.
Hvis vi trekker i spaken, så dør én -- men det er en person som ikke ville dødd om vi ikke gjorde noe.

Valget er åpenbart:
Du trekker i spaken hver gang.
Alternativet er ansvarsfraskrivelse og moralsk forkastelig.

Men hva om mennesket øverst er en nordmann i Norge, og de 5 er iranere i Iran..?
Hva gjør du da..?

  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Fint innlegg Red Frostraven.

Det bør si seg selv, at ingen ønsker seg en destruktiv kultur, alle mennesker ønsker seg frihet, mat, og trygghet, om det utvikles en kultur som fremmer utrygghet, sult, og frykt, er dette resultat av skadelige eksterne forhold.

Siden norge har skrevet under på menneskerettighetserklæringen, og er medlem av FN, forplikter vi oss til å bidra til humanitær problematikk i verden, blant annet via å ta inn flyktninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det er mye av den aversjonen mot å snakke om, påpeke, eller i det hele tatt anerkjenne eksistensen av negative sider ved innvandringen som har fått Sverige dit der er idag. Man kveler et hvert forsøk til debatt ved å skifte debatten over til rasisme.

Det hadde vært mer intressant om de i tråden som er mest intressert av brønnpissing kanskje selv bidrar med sitt syn på problemet eller eventuelle løsninger utover å belære andre om hva det ikke er.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Flertallet i Svergie har vært imot imot den massive innvandringen. Det er politikerne og eliten som er skyld i dette. De la demokratiet til side på innvandringsfeltet, og kjørte gjennom sin egen vilje. Nå ser visse steder i Svergie ut som Palestina eller Midtøsten. Jeg forstår ikke hvorfor venstrefolk har så vanskelig for å forstå dette, siden det er ganske innlysende. Hvis du flytter masse mennesker fra Midtøsten til et sted i Europa, så vil dette stedet bli som Midtøsten. Akkurat som USA ble å ligne med Europa, fordi europeere flyttet dit. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (14 minutter siden):

Flertallet i Svergie har vært imot imot den massive innvandringen. Det er politikerne og eliten som er skyld i dette. De la demokratiet til side på innvandringsfeltet, og kjørte gjennom sin egen vilje. Nå ser visse steder i Svergie ut som Palestina eller Midtøsten. Jeg forstår ikke hvorfor venstrefolk har så vanskelig for å forstå dette, siden det er ganske innlysende. Hvis du flytter masse mennesker fra Midtøsten til et sted i Europa, så vil dette stedet bli som Midtøsten. Akkurat som USA ble å ligne med Europa, fordi europeere flyttet dit. 

Voldtekter, drap, narkotika, granatangrep, bilbranner, gjengopprør, segregering, molotov cocktails, skyting på åpen gate med AK47 er blitt det nye Sverige. Ikke rart folk er redde og drittlei og stemmer SD. 

En fullstendig mislykket politikk fra sossarna, og de synker som Titanic. 

https://www.aftenposten.no/verden/i/P3l9e6/kraftig-oekning-i-granatangrep-i-sverige-ekstremt-i-et-land-som-ikk

https://beta.vgtv.no/video/199330/frigir-video-av-ak47-skyting-paa-aapen-gate-i-sverige

Endret av Simkin
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Tipper ABB sine handlinger også var ein direkte konsekvens av innvandring? Kva med massemorderen i New Zealand som drepte titalls muslimer i moskeer? Konsekvens av innvandring? 

Skjønner ikke hvor du vil med dette.

Sitat

Kanskje på tide å slutte med denne svartmalingen, umenneskeliggjeringa og polariseringen av mennesker med ulike etnisiteter. Det er den som er ofte årsaken til drap og vold i samfunnet. 

Så du mener vi heller skal være gode kristne, vende det andre kinnet til og late som om det ikke skjer? :) 

Sitat

Nei det er ikkje fordi ein er Iraker, eller Tunisier eller Nordmann at ein utøver vold eller uetiske og kriminelle handlinger. Det handler om andre ting.

Hva handler det om da? 

Holder pusten og venter spent på en kompleks analyse om fattigdom, utenforskap, manglende muligheter, fritidsklubber og så videre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
15 minutes ago, Simkin said:

Voldtekter, drap, narkotika, granatangrep, bilbranner, gjengopprør, segregering, molotov cocktails, skyting på åpen gate med AK47 er blitt det nye Sverige. Ikke rart folk er redde og drittlei og stemmer SD. 

En fullstendig mislykket politikk fra sossarna, og de synker som Titanic. 

https://www.aftenposten.no/verden/i/P3l9e6/kraftig-oekning-i-granatangrep-i-sverige-ekstremt-i-et-land-som-ikk

https://beta.vgtv.no/video/199330/frigir-video-av-ak47-skyting-paa-aapen-gate-i-sverige

Den svensk-somaliske Abdirizak Abdimalek Osman som sonet en straff på 3 års ungdomsvård (barnevernsinstitusjon-aktig) for drap ble fritatt av bevæpnede gjengmedlemmer når han var på permisjon. 

https://nyheteridag.se/rymningsskandalen-pizzeriamordaren-osman-fritagen-pa-permission-stenhard-kritik/

 

Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (2 timer siden):

Tipper ABB sine handlinger også var ein direkte konsekvens av innvandring? Kva med massemorderen i New Zealand som drepte titalls muslimer i moskeer? Konsekvens av innvandring? 

Kanskje på tide å slutte med denne svartmalingen, umenneskeliggjeringa og polariseringen av mennesker med ulike etnisiteter. Det er den som er ofte årsaken til drap og vold i samfunnet. 

Nei det er ikkje fordi ein er Iraker, eller Tunisier eller Nordmann at ein utøver vold eller uetiske og kriminelle handlinger. Det handler om andre ting.

Man bør være glad i sitt eget land og sitt eget folk. Det er en sunn og naturlig holdning. Hvis flere tenker slik, vil nok samfunnet forbedre seg.  

Selvfølgelig skal Norge ta imot innvandrere og flyktninger. Og disse skal behandles på beste måte. Spørsmålet er hvor mange, og hvordan integrering skal foregå. Hvis integrering slår feil, bør vi vurdere assimilering. Slik som USA. 

For Norge blir Svergie et godt eksempel på hvor galt det kan gå. Hvis vi ikke passer oss, ender vi opp der selv. 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Vaniman skrev (6 minutter siden):

Man bør være glad i sitt eget land og sitt eget folk. Det er en sunn og naturlig holdning. Hvis flere tenker slik, vil nok samfunnet forbedre seg.  

Selvfølgelig skal Norge ta imot innvandrere og flyktninger. Og disse skal behandles på beste måte. Spørsmålet er hvor mange, og hvordan integrering skal foregå. Hvis integrering slår feil, bør vi vurdere assimilering. Slik som USA. 

For Norge blir Svergie et godt eksempel på hvor galt det kan gå. Hvis vi ikke passer oss, ender vi opp der selv. 

 

Det å velge enkelte episoder med 2-10 personer, og velger å svartmale eit heilt folkeslag, land eller etnisitet, har absolutt ingenting med å "være glad i sitt eget land og sitt eget folk" å gjere. 

Ellers er eg einig i at ein skal ikkje ta inn meir enn vi klarer å handtere. Integrering bør bli bedre.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
DukeRichelieu skrev (7 minutter siden):

Skjønner ikke hvor du vil med dette.

Så du mener vi heller skal være gode kristne, vende det andre kinnet til og late som om det ikke skjer? :) 

Hva handler det om da? 

Holder pusten og venter spent på en kompleks analyse om fattigdom, utenforskap, manglende muligheter, fritidsklubber og så videre. 

Jeg kan gi deg en dyp og kompleks analyse. Mange på venstresiden føler seg som tapere. Når de tar parti med kriminelle innvandrere, er det i virkeligheten på grunn av et ubevisst ønske eller behov om beskyttelse mot personer som er mer ressurssterke enn dem selv. De identifiserer seg med innvandrerne, fordi de gjenkjenner dem som en sårbar gruppe. Og når de beskytter dem, er det fordi de selv krever eller ønsker beskyttelse og respekt. De tror selv de representerer det som er godt, men i virkeligheten er det en type egoisme. Dette fører til at folk som har blitt tildelt lite og har en svak posisjon i samfunnet, tar urimelige standpunkter knyttet til innvandring. Den store middelklassen har den beste dømmekraften. Overlat saken til dem, så går alt bra. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...