Gå til innhold

Akasa Vegas MBA , LED ,seriekobles ?


Anbefalte innlegg

Har kjøpt 2 stk Akasa Vegas MBA adressable RGB Led strips.  

Disse bruker Aura Gen.2 kontakten på hovedkortet. Jeg har Asus Prime Z490-P og det har kun 1 slik kontakt.

Så jeg lurer på,( siden det ikke står noe som helst på websiden til Akasa,eller andre plasser, ) Kan jeg serikoble disse 2 stripsa ?

Det er kontakter i begge ender av stripset, så skulle anta det, ? Men er litt nervøs ,med tanke på å "grille" det nye dyre HK,et mitt, he he. 

Noen som har erfaring med disse nye Gen,2 kontaktene og Akasa sine strips ?

http://www.akasa.com.tw/update.php?tpl=product/product.detail.tpl&no=181&type=Accessories&type_sub=Case Lighting&model=AK-LD07-60RB

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 hours ago, sedsberg said:

Du må se på spesifikasjonene til hovedkortet hvor mye strøm én kontakt kan levere. To av stripsene du linker til vil trekke 1,2A (0,6A pér).

Gen,2 header supports ws2812b adresseable rgb led strips. 5V/data/ground. Maximum power rating of 3A (5V) and the header can handle a combined maximum of 500 LED,s.  Står i brukermanualen.  Jeg er totalt noob når det gjelder utregning av amper og volt, men med kun 15 stk LED på hver strips høres jo dette ut til å være laangt unna overload, :)  Det er kun 1 "adressable" kontakt på kortet.  Og det er lett å se at pluggen passer der ihvertfall.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...