Gå til innhold

Redigering/endring av førstepost


Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg har et par kaféer som jeg har opprettet og ser nå at med de nye forumreglene, der man ikke kan endre innlegg etter en viss tid, gjør at jeg ikke lenger kan redigere førstepostene for de forskjellig trådene. Det kunne vært kjekt å gjøre dette, om det er mer info som skal inn der eller opprettelse av spørreundersøkelser osv. Det har f.eks kommet spørsmål om jeg kan gjøre endring til Model 3 kaféen, men dette må nå gjøres via en mod eventuelt, noe som er svært tungvint for både oss og dere.

Kan dere gi trådstarter mulighet til å gjøre endringer til førstepost?

På forhånd, mange takk :)

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-404071
bshagen skrev (6 minutter siden):

Hei :)

Jeg har et par kaféer som jeg har opprettet og ser nå at med de nye forumreglene, der man ikke kan endre innlegg etter en viss tid, gjør at jeg ikke lenger kan redigere førstepostene for de forskjellig trådene. Det kunne vært kjekt å gjøre dette, om det er mer info som skal inn der eller opprettelse av spørreundersøkelser osv. Det har f.eks kommet spørsmål om jeg kan gjøre endring til Model 3 kaféen, men dette må nå gjøres via en mod eventuelt, noe som er svært tungvint for både oss og dere.

Kan dere gi trådstarter mulighet til å gjøre endringer til førstepost?

På forhånd, mange takk :)

Hei! Pr. nå er det en grense på 60 dager, som vi kommer til å øke (men ikke helt enda). Vi opplever stadig at brukere går inn og redigerer bort innleggene sine, som ødelegger tråder og kontekst. Vi er behjelpelige med å endre og oppdatere førsteposter, så inntil videre så må du bare ta oss i bruk. :) 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
bshagen skrev (7 minutter siden):

Synd at det likevel ikke er mulig å gjøre TS til "admin" av sin egen førstepost.

Enig i at det er synd, og noe vi gjerne skulle hatt mulighet til å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 For meg personlig syns dette ødelegger posten at man ikke kan endre første post. Og jeg klarer enda ikke helt å skjønne problemet med dette. Ødelegger tråder og kontekst, jeg føler at det ikke er en god nok forklaring. Er det fra deres ADM, MOD sitt syn? Syns ikke at dere ser mye fra vårt ståsted. Jeg har mange tråder som jeg har opprettet, og føler at dem er blidt ødelagt pga endre knappen er blidt borte. Beklager at jeg må banne nå, det er FAEN meg irriterende at den er blidt borte. Jeg lager også nesten skjeldent egne tråder nå, pga dette. Hvis ADM, MOD ikke klarer å gi en bedre begrunnelse, da forlanger jeg at få tilbake endre knappen som den var. ??

PS: Beklager hvis dette følte som trussel. Dette er ikke ren trussel. Har hatt frustrasjon om dette problemet lenge, derfor ble denne posten litt kvass.

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
TheDarkSapling - SCM skrev (11 timer siden):

Syns ikke at dere ser mye fra vårt ståsted

Se for deg at du åpner en tråd hvor du ønsker å få hjelp til et problem, og så er 90 % av innleggene redigert bort. Så jo, det er i praksis fra brukernes ståsted at vi har valgt å gjøre det slik. Jeg er klar over at det kan medføre problemer for enkelte brukere som har større tråder, men i flere tilfeller vil det også være godt nok å lage nye tråder.

Lenke til kommentar

@Øystein Er problemet du skisserer egentlig et reelt problem dere ser mye når dere har satt grensen til 60 dager likevel? Jeg skal ikke påstå at jeg deltar/leser i alle tråder, den typen bait-and-switch innlegg er noe jeg ser svært sjeldent, og oftes så avsløres det via et sitat uansett. Og etter 60 dager så er det jo egentlig ikke relevant lenger? :)

Lenke til kommentar
Øystein skrev (12 minutter siden):

Se for deg at du åpner en tråd hvor du ønsker å få hjelp til et problem, og så er 90 % av innleggene redigert bort. Så jo, det er i praksis fra brukernes ståsted at vi har valgt å gjøre det slik. Jeg er klar over at det kan medføre problemer for enkelte brukere som har større tråder, men i flere tilfeller vil det også være godt nok å lage nye tråder.

Siden du sier det, så virker det sånn at dere ikke klarer å stole på oss brukere 100%. Dere må jo også forstå at enkelte brukere har vanskelig med å lage god nok innfyllende innlegg, og det er som oftest derfor dem blir endret i bunn i grund, og dere føler at dem mister kontekst, når en bruker prøver sitt beste med å få et bra innlegg. ??

Endret av TheDarkSapling - SCM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-404071
bshagen skrev (6 minutter siden):

Er problemet du skisserer egentlig et reelt problem dere ser mye når dere har satt grensen til 60 dager likevel? Jeg skal ikke påstå at jeg deltar/leser i alle tråder, den typen bait-and-switch innlegg er noe jeg ser svært sjeldent, og oftes så avsløres det via et sitat uansett. Og etter 60 dager så er det jo egentlig ikke relevant lenger? :)

Det er et reelt problem når vi har høyere grenser, ja. Kunne skje flere ganger i uken.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg slenger meg på her. Jeg trodde helt reelt at dette var fordi det nye forumdesignet ikke tillot redigering av gamle tråder lenger. At dette er en innstilling dere har valgt å deaktivere, er for meg et mageplask av de sjeldne. At det kan skje noen ganger i uken at folk sletter innholdet i startinnlegget, er nesten en ikke-eksisterende problematikk på et forum så stort som dette. Tror de fleste brukere som har vært her i flere år (meg selv inkludert), knapt nok har merket et eneste tilfelle av det. Det påvirker ikke hverdagen vår i det hele tatt. Å miste kontroll over egen tråd, derimot, det er fryktelig inngripende.

For å ta det litt videre. Jeg har innlegg som fungerer som guider innenfor teknologi-verden. En for komponenter til stasjonære PC-bygg, og en for TVer og lydplanker. Disse oppdateres med jevne mellomrom, og har blitt tildelt enorm interesse blant forumbrukerne. For å sette ting i perspektiv. Da jeg tidligere laget handlevogner på Prisguide for de ulike PC-pakkene,  endte disse opp med å bli de mest besøkte handlevognene på hele nettsiden deres. Jeg har godt over en million mennesker som totalt har vært innom de ulike trådene. De har vært driftet av meg på frivillig basis i over 10 år nå! 

Samme dugnadskultur har bshagen og andre også bidratt med på Diskusjon. Vi opplever samtlige at dere nærmest kutter beina av oss. Vi er ildsjeler som dedikerer tid til å hjelpe andre og føre diskusjon. Trådstartere er selve bærebjelken i et forum-samfunn, uavhengig av størrelse. At dere går inn og bokstavlig talt nekter hovedfunksjonen til en trådstarter, nemlig å kunne videreutvikle og vedlikeholde sin egen tråd, er et overtramp av de sjeldne. Videre at årsaken er at noen ønsker å slette sitt opprinnelige innlegg av diverse grunner, helt latterlig svakt. Dette løses som regel pragmatisk, ved at andre som fremdeles er aktive i tråden, oppretter en ny tråd der diskusjonen kan videreføres med oppdatert åpningsinnlegg. Det funker i 9 av 10 tilfeller, og er på ingen måte god nok årsak til at samtlige trådstartere skal bli låst ute fra sitt eget skaperverk. Da jobber dere mot oss, og ikke for oss. 

... Og det her med at moderatorer skal måtte godkjenne og redigere tråden for deg, ved at du hver minste lille endring sender en privat melding til moderator, som så tar seg god til å utføre endringen. Det blir som at du skal sende en melding til vaktmesteren i borettslaget, for å be om tillatelse til å vri om nøkkelen i din egen leilighet. Helt hodeløst, og dreper all skapervilje. :realmad:

Jeg bryr meg i grunn ikke i særlig grad om antallet mennesker det finnes, som velger å slette originalinnholdet sitt. Det bør de faktisk få lov til, så lenge det er noe de selv har skapt i utgangspunktet. Det er dessuten bare en promille av helheten, mens dere da velger å legge de samme stramme tøylene på alle sammen, for noe som svært, svært, SVÆRT få andelsmessig gjør. Slutt med det. Det et forum-fiendtlig fra ende til annen, og jeg vurderer som 10-årig bidragsyter å avslutte alle bidrag hvis dere ikke reverserer avgjørelsen og åpner opp igjen. Makan. 

Endret av Agentspoon
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...