Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Fysikk 2 vs Kjemi 2


Anbefalte innlegg

Hei, eg treng litt veiledning mtp fordjupande programfag i vg3. 

i fjor gjekk eg vg2 med alle realfaga; biologi1, kjemi1, R1 og fysikk1 der eg sleit ekstremt med R1 og kjemi. fekk til slutt ein 3er i R-matte og såvidt en 4 i kjemi1. Valgte så å gå vidare på biologi og kjemi til vg3 men no lurer eg på om eg burde bytte ut kjemi2 med fysikk2. Vi har ein svært dårleg kjemilærar på skulen og eg føler at eg då må lære heile stoffet sjølv, som ikkje gjekk så bra i fjor. Medan i fysikklæraren her er flink i tillegg til at fysikk2 er ei mykje større klasse slik at eg kan få hjelp av medelevane mine der. 

Så spørsmåla mine er:

Korleis er det å ha fysikk2 uten R2-matte og er fysikk så ekstremt mykje vansklegare enn fysikk1?

Korleis er spranget mellom kjemi1 og 2? 

 tusen takk for svar på førehand:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror de fleste på videregående synes fy2 er vanskeligere enn kjemi 2. Sprangene er relativt like da - kjemi 2 er veldig stort pensum, men kanskje litt mer rett frem enn fy2? Burde også tenke på hva du vil studere etter vgs. Realfagsstudier krever r1+r2 nå tor jeg, hvert fall på uio.

Matten i fy2 handler stort sett om algebra, altså løse likninger ol. Og litt basic derivasjon og integrasjon. Hvis du ser en youtube-video om dette så er det egentlig ikke "nødvendig" med hverken r1 eller r2. Anbefaler også per husum sine videor på youtube i matte og fysikk. Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...