Gå til innhold

Trenger tips til nye trådløse øreplugger til trening


fleur

Anbefalte innlegg

Vurdere å kjøpe meg ny sportsklokke og den har spotify innebygd. Trenger dermed et par trådløse øreplugger med bluetooth som jeg kan bruke til trening. Er jo et hav å velge mellom og aner ikke hva jeg bør velge?

Jeg ønsker primært noen som ikke går altfor langt inn i øret, er egentlig ikke glad i sånne type propper, men det er kanskje ikke til å unngå?

Så er det viktig at de har god bass (testet mange for noen år siden, men fant ingen som hadde god nok bass), og sitter godt på ved f.eks. løping og når man blir svett. 

Har ikke lyst til å betale mer enn 1500, max 2000. Noen som har noen tips?

Ser nå at man ikke lenger kan returnere øreplugger på åpent kjøp, derfor er det veldig viktig at jeg treffer på første forsøk. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Omnithunder skrev (28 minutter siden):

Takk for tips. Litt skeptisk til å bestille sånt fra Kina. Kommer kanskje toll og moms på toppen også med nye regler?

Har sett litt på dette da: https://www.netonnet.no/art/lyd-bilde/hodetelefoner/truewireless/jabra-elite-75t-titanium-black/1010102.16282/?gclid=EAIaIQobChMImuu3qvu16wIVQemyCh38BA0PEAYYASABEgKHWPD_BwE

Noen synspunkter? Noen som har denne og kan fortelle om det er bra til trening (sitter fast) og har god bass?

Lenke til kommentar

Tror du kan utelukke Jabra. De har ikke vinger i proppene, og derfor er potensiale stort for at de vil falle ut. Det siste jeg vil tenke på under en økt er om proppene til 2k vil falle ut... 

Selv endte jeg opp med Sony WF-S800N. Egentlig litt skuffet over lyden, selv om jeg hadde lave forventninger. 
Dessuten er det ikke umulig at Spotify på klokka de har "low" eller "normal" kvalitet. Det er i hvert fall tilfelle på min Garmin. 
Derfor er min konklusjon at du kan like så godt kjøpe noe billigere enn ditt budsjett. 

Lenke til kommentar
Swoosh skrev (1 time siden):

Tror du kan utelukke Jabra. De har ikke vinger i proppene, og derfor er potensiale stort for at de vil falle ut. Det siste jeg vil tenke på under en økt er om proppene til 2k vil falle ut... 

Selv endte jeg opp med Sony WF-S800N. Egentlig litt skuffet over lyden, selv om jeg hadde lave forventninger. 
Dessuten er det ikke umulig at Spotify på klokka de har "low" eller "normal" kvalitet. Det er i hvert fall tilfelle på min Garmin. 
Derfor er min konklusjon at du kan like så godt kjøpe noe billigere enn ditt budsjett. 

På alle tester står det at de er perfekte til trening, samme sier brukerne overalt jeg har lest 

Lenke til kommentar

Har Jaybird X4 og er relativt fornøyd. De er også godt innenfor budsjettet ditt. Nå er ikke jeg noen lydentusiast, men i mine ører er lyden god, og EQ kan enkelt justeres i jaybird sin app. EQ lagres også i proppene, så du beholder innstillingen på tvers av plattformene du kobler proppene til. De sitter godt i mine ører og det følger med flere typer tupper og vinger med ulike størrelser. Batteritiden er OK, og ladetiden er kort. Tråd mellom proppene er sikkert ikke noe for alle, men jeg liker det fordi jeg kan la de henge rundt halsen.

Minus? Er litt skeptisk til byggekvaliteten. Har hatt X3 tidligere som tok kvelden, og som jeg byttet inn til X4 på RMA som også sluttet å virke. Så er altså på mitt andre par med X4. De har så langt holdt i 6 mndr uten problemer.

Også er mikrofonen ikke helt oppe og nikker. Må holde den i nærheten av munnen hvis de i andre enden skal høre meg.

Proprietær ladeløsning kan kanskje også nevnes som minus, men jeg tror det hadde vært vanskelig å få til en USB-kontakt uten at det ville gått utover størrelsen.

Lenke til kommentar
fleur skrev (1 time siden):

På alle tester står det at de er perfekte til trening, samme sier brukerne overalt jeg har lest 

Folk jogger jo med airpods, så at det mulig å finne enkle propper som ikke faller ut, selv under en heavy intervall økt, er kanskje der. 
Dessverre ikke for mine ører. Jeg setter stor pris på å ikke frykte at proppene faller ut! 
 

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...