Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, dere!

Jeg skal for første gang bygge min egen stasjonær pc. 
Jeg har sett en del videoer men jeg er ikke helt selvsikker på deler enda.
Målet mitt er å bygge en ganske liten og kompakt Mini ATX budsjett gaming pc.

Jeg har noen deler som jeg kan tro vil passe sammen, men veldig usikker. Er det noen her som har erfaring med deler
og diverse? Er dette riktige deler? Er den god nok?

Jeg setter pris på alle svarene! Tusen takk på forhånd!

Skjermbilde 2020-08-25 kl. 07.15.14.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå for Ryzen 3600 istedenfor. Du kaster penger ut av vinduet om du kjøper det skjermkortet. Du får det samme kort på finn til 800 kroner. Nå kommer NVIDIA med nye skjermkort om noen få uker, om du må ha en PC før den tid så anbefaler jeg deg å finne et 1060 6GB eller 1070 kort på finn.no. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
3 hours ago, CetOr said:

Gå for Ryzen 3600 istedenfor. Du kaster penger ut av vinduet om du kjøper det skjermkortet. Du får det samme kort på finn til 800 kroner. Nå kommer NVIDIA med nye skjermkort om noen få uker, om du må ha en PC før den tid så anbefaler jeg deg å finne et 1060 6GB eller 1070 kort på finn.no. 

Takk for svar! Jeg skal ta å se rundt etter andre skjermkort. Grunnet til valget var nok at jeg hadde hørt gode ting om det av diverse videoer, ikke spesifikt RX 570 men samme produsent tenker jeg. Da blir det GPU jakt på finn?

Lenke til kommentar
2 hours ago, ilpostino said:

Jeg regner med du har valgt SSD-disken som datadisk mens du skal ha M2-disken som systemdisk. 500GB er kanskje litt lite å ha som datadisk men jeg er litt usikker på hvor mye data du har liggende. 

Takk for svar! Ja var det jeg tenkte. Tenker å oppgradere eller kjøpe 1-2 til etterhvert. Men dette er nok enn så lenge håper jeg? 

Lenke til kommentar

Siden budsjettet er lavt ville jeg anbefalt å kuttet SSD i starten og heller lagt pengene i bedre skjermkort eller cpu. En ekstra SSD kan du kjøpe senere, du fyller ikke 1tb fra dag en uansett. Kabinettet kommer med en 120mm vifte så der kan du spare 150 til.

Med ca 1050kr ekstra er du få kroner fra disse to:

https://www.komplett.no/product/1149793/demovarer/datautstyr/demo-skjermkort/asus-geforce-gtx-1660-super-dual-evo-oc-demo

https://www.komplett.no/product/1136463/demovarer/datautstyr/demo-annet-i-datautstyr/amd-ryzen-5-3600-prosessor-demo

Ofte mye å spare i demokassa til komplett, så se om de har andre ting du kan bytte ut.

 

PS- Du bør spørre komplett om hovedkortet har bios som er klart for 3000-serien til amd.

Endret av Nwader
  • Liker 3
Lenke til kommentar
On 8/25/2020 at 2:12 PM, Nwader said:

Siden budsjettet er lavt ville jeg anbefalt å kuttet SSD i starten og heller lagt pengene i bedre skjermkort eller cpu. En ekstra SSD kan du kjøpe senere, du fyller ikke 1tb fra dag en uansett. Kabinettet kommer med en 120mm vifte så der kan du spare 150 til.

Med ca 1050kr ekstra er du få kroner fra disse to:

https://www.komplett.no/product/1149793/demovarer/datautstyr/demo-skjermkort/asus-geforce-gtx-1660-super-dual-evo-oc-demo

https://www.komplett.no/product/1136463/demovarer/datautstyr/demo-annet-i-datautstyr/amd-ryzen-5-3600-prosessor-demo

Ofte mye å spare i demokassa til komplett, så se om de har andre ting du kan bytte ut.

 

PS- Du bør spørre komplett om hovedkortet har bios som er klart for 3000-serien til amd.

Takk for tipset! Jeg gikk faktisk for den første linken du sendte! Jeg får delene senest på fredagen så det blir morro å se alt komme sammen! 

Lenke til kommentar

Jeg ville bare oppdatere alle med at jeg gikk for et oppsett med disse delene:

Case: Fractal Design 1100 Micro Tower
Motherboard: B450M DS3H Gigabyte
CPU: AMD Ryzen 5 3600
GPU: GTX 1660 Super Dual Evo OC 6GB
PSU: CoolerMaster 500W
RAM: G.Skill Ripjaws 16GB DDR4
Minne: Corsair MP510 480 GB M.2 og Adata SU800 512GB

Utenom at det ble litt tight med GPUen så fikk alt plass og definitivt glad med builden!

Tusen takk til alle som svarte og ga tips!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...