Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hver mye kan jeg ta?


Anbefalte innlegg

Jeg har en svart Mitsubishi Colt 2006 bil. Den var på EU kontroll i går og ble ikke godkjent. Det ble funnet 19 feil, og en kompis som driver med bil sier at delene kommer på nærmere 9000,-. Jeg skal derfor selge den som delebil/som den er. Hva tenker dere jeg kan få for den?

Endret av noob12345
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
LMH1 skrev (3 minutter siden):

https://www.finn.no/car/used/search.html?q=mitsubishi colt 2006

er bare å finne tilsvarende bil å trekke fra utgifter man regner med reprasjon vil koste så finner man ca ut hva den er verdt.

Er vel kanskje tryggere å selge til forhandler, for du risikerer å få sak hvis du holder feil og manglene tilbake.

Jeg tenkte å legge ved mangel lappen fra EU kontrollen, så holder ikke tilbake informasjon om feil og mangler

Lenke til kommentar

Så tilsvarende bil i godkjent stand uten kjente feil er verdt i overkant av 20000,- og det skal til 9000,- til i kun deler, før arbeidstid med denne, er den nok relativt verdiløs.

Ville lagt den til salgs som delebil til rundt 6000-8000,- med kontrollseddel og konservativ beskrivelse. Plukkes nok opp av noen som enten har en tilsvarende delebil, eller trenger en.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar
MailMan13 skrev (17 minutter siden):

Så tilsvarende bil i godkjent stand uten kjente feil er verdt i overkant av 20000,- og det skal til 9000,- til i kun deler, før arbeidstid med denne, er den nok relativt verdiløs.

Ville lagt den til salgs som delebil til rundt 6000-8000,- med kontrollseddel og konservativ beskrivelse. Plukkes nok opp av noen som enten har en tilsvarende delebil, eller trenger en.

den er nok verdiløs hvis kostnadene på reprasjon vil overskrive 20 000 for tviler på folk gidder å betale mye for rustne biler, man kan jo diskutere om bensin\disel biler er særlig invistering for godt mulig avgiftene vil stige etter 2022 fordi politikerne vil folk kjøper hydrogen eller elbil, for har jo vært diselforbud i storbyer i perioder, så godt mulig folk går for brukt elbil istedenfor.

Lenke til kommentar

Aii var mye feil til at den er gått så lite.

Men du kunne jo luket bort mange feil bare ved å ta deg en runde å bytte lyspærer rundt om kring. Er som oftest ikke noe heksekunst og står nok i instruksjonsboka hvordan det gjøres.

Ville prøvd meg på 8000kr kansje. En symbolsk sum blir det uansett.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
noob12345 skrev (5 minutter siden):

EU kontroll.jpg

Det vil gå mange timer på å reparere feilene.

Hjullagerene og bremsetromler kan være veldig tidkrevende da det ofte sitter fast og man må banke og slå lenge for å få de av.

Tror du skal være glad om du får 4-5k for den. Hvis ikke kan du vrake den for 3000kr så slipper du styr med salg og finn annonse etc.

Lenke til kommentar
Complexity skrev (18 minutter siden):

Aii var mye feil til at den er gått så lite.

Men du kunne jo luket bort mange feil bare ved å ta deg en runde å bytte lyspærer rundt om kring. Er som oftest ikke noe heksekunst og står nok i instruksjonsboka hvordan det gjøres.

Ville prøvd meg på 8000kr kansje. En symbolsk sum blir det uansett.

Jeg skle på glatta i vinter, og kjørte i grøfta. Det er nok her mange av feilene kommer fra

Lenke til kommentar
1 hour ago, LMH1 said:

den er nok verdiløs hvis kostnadene på reprasjon vil overskrive 20 000 for tviler på folk gidder å betale mye for rustne biler, man kan jo diskutere om bensin\disel biler er særlig invistering for godt mulig avgiftene vil stige etter 2022 fordi politikerne vil folk kjøper hydrogen eller elbil, for har jo vært diselforbud i storbyer i perioder, så godt mulig folk går for brukt elbil istedenfor.

En kjøp av bil i denne klassen har horisont 6-12 måneder, hva fremtiden bringer av nybiler er helt uinteressant.

Har solgt 3 biler i prisklasse 10-20 tusen de siste årene, og telefonen ringer 2 minutter etter annonsen er på nett.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Synes ikke kontrollseddelen så gærn ut egentlig. Mange punkter, men alt er ting en kompetent hobbymekaniker fikser greit. Ingen skrekkelig dyre deler her. Gitt at problemet med at motoren ikke går rent ikke er noe katastrofalt.

Minuset er selvfølgelig at det ikke er en spesielt verdifull bil i utgangspunktet, så da blir den nok ikke så interessant likevel.

Endret av MailMan13
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...